• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik werk (dat zijn maar 4 uur elke maandagavond en donderdagavond) dan lijkt het of die 4 uur niet voorbij gaan. Het duurt gewoon lang (dus geen tijdsduur) voordat die 4 uren van mij voorbij zijn. Maar als ik b.v. 4 uur computer, dan gaan die 4 uur vlug voorbij (voor mij dan).

Als iemand anders in dezelfde tijd wat ik werk of computer, iets anders doet, dan lijkt het voor die persoon de tijd vlug of langzaam voorbij te gaan. Hierbij bedacht ik dus dat iedereen in zijn eigen tijd leeft. De tijd die voor jou verstrijkt hoeft niet persé in dezelfde tijd voorbij te gaan als in de tijd van iemand anders.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

duh iedereen heeft zijn eigen tijd......

ik noem dit geen w&l topic, maar regeer toch.
als ik een leuk festival meemaak is de dag zo voorbij.... als ik werk en er is nix te maken meer zit ik daat per dag voor 48 uur in gedachten.....

dat is gewoon een feit

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

mjah..
'Tijd is relatief' suggereert een topic die iets met de relativiteitstheorie te maken heeft.. maar dat valt dus weer is tegen ;)

Volges mij is het gewoon een psychologisch iets.. als je namelijk iets doet wat je leuk vindt, dan lijkt de tijd harder te gaan..

misschien moet je dan van baan wisselen.. zodat je een leuke baan hebt *D

Verwijderd

"a watched pot never boils."

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:40
Eeen boterham met pindakaas smaakt steeds weer anders. Als je 3 maanden in Brazilie hebt gezeten heerlijk, maar als je er al 6 op hebt niet te vreten.

Topictitel is dus niet zo snugger.

Houdoe

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Ben ik geen Einstein, maar wat jij beschrijft heeft meer te maken met 'bewust - zijn' dan tijd.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 03:06 schreef [YR]paladin het volgende:
"a watched pot never boils."
Die steek ik in m'n zak! :Y)

Verwijderd

Dat komt alleen maar omdat je geen realtime clock in je hoofd heb zitten. Dus kan je tijd niet als iets lineair ervaren.

Mijn theorie over tijd: De tijd is de afstand tot het middelpunt van het heelal. Dat moet wel, want bij de big bang ontstond de tijd. Tijd is dus de 4e dimensie van afstand.

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Ehm, ik wil niet vervelend zijn, maar zelfs mijn broertje van 9 jaar heeft dit door. Tijd is relatief, jaaaa!

Verwijderd

Inderdaad al wat een ander zei....zoek een ander baantje.
Het heeft te maken met iets leuk vinden en je er fijn in voelen dan vliegt de tijd...
Neem een baantje waarmee je kan werken op de computer!!!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Qwerty-273

Meukposter

Als je ergens mee bezig bent concentreren je hersens daarop, als je het leuk/intressant vindt zal je hersens zich daar goed op richten. Wanneer je er niks aan vindt dan ga je over andere dingen nadenken. Of je gata op de tijd letten.

Als je ergens op moet wachten duurt het maar en duurt het maar. Ben je ergens mee bezig tja dan let je niet meer op de tijd en loopt deze door zonder dat je daar op let.

Maar beetje dieper, stel nou dat de tijd in een soort lus zou zitten (ok even ander onderwerpje maken :) ) dat je steeds (voor buiten staanders) opnieuw begint zelf heb je dat niet door want je begint gewoon met wat voor jouw gewoon is weer te doen. Hmm eigenlijk geen vraag maar meer even een hersen spinseltje.

Zou je terug in de tijd kunnen gaan of alleen de tijd voor jouw stil zetten aangezien je anders misschien je tijd veranderd waardoor je niet terug zou kunnen gaan in de tijd :?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1