lengte coax

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
even een vraagje.. ik heb al wel gezocht. maar kon eigenlijk niets vinden.
het zit dus zo:
ik wil een "netwerk" aanleggen van mijn huis naar een vriend van mij.
nu woon ik midden in een bos dus een kabel is niet zo'n probleem. MAAR er is een ander klein probleempje.. het is bijna 2 km :)
dus mijn vraag: haalt coax dit? e.v.t. met een verterker.
hoeft niet heel snel te gaan. als het maar sneller gaat dan mijn analoge modem. (die vriend van mij heeft dus kabel en ik niet :( )
een draadloze verbinding is mij te duur.
en ik kan e.v.t. aan goedkope coax komen...

Verwijderd

10-BASE5 Standard thick Ethernet is called thick because of the thick coaxial cabling (trunk cable) used in its application, 10 is for 10 Megabits per second (Mbps) operation, BASE is for baseband operation, and 5 is for maximum of 500 meters of cable segment length.

10-BASE2 Thin Ethernet got its name because the coaxial cable it runs on is thinner than the cable used for thick Ethernet. 10 is for 10 Mbps operation, BASE is for baseband operation and 2 is for a maximum of 200 meters of cable segment length.

Simpel gezocht op google...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop gewoon glasvezel >:)

Verwijderd

Coax is duur, niet bedoeld voor 2 km en de dieren in het bos zullen je nooit meer aankijken. Je was toch zeker niet van plan gebruik te maken van zijn kabel he? Want dat is illegaal.

Ik denk dat een draadloze oplossing zo'n f800,-- kost en als je netjes betaald voor je coax en bijbehorende versterkers is dat goedkoper dan een kabeltje trekken.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 00:11 schreef _MaLa_ het volgende:
koop gewoon glasvezel >:)
Jij weet ook niet wat je in je berichtjes wilt zetten, he? :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op vrijdag 07 december 2001 00:15 schreef Sjord het volgende:

[..]

Jij weet ook niet wat je in je berichtjes wilt zetten, he? :)
ben zat >:)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Op vrijdag 07 december 2001 00:16 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

ben zat >:)
L :) L
Op vrijdag 07 december 2001 00:14 schreef Sjord het volgende:
Coax is duur, niet bedoeld voor 2 km en de dieren in het bos zullen je nooit meer aankijken. Je was toch zeker niet van plan gebruik te maken van zijn kabel he? Want dat is illegaal.

Ik denk dat een draadloze oplossing zo'n f800,-- kost en als je netjes betaald voor je coax en bijbehorende versterkers is dat goedkoper dan een kabeltje trekken.
Klopt, en dat mag niet, zullen we toch ff moeten bellen met @home en de anderen :P :P

Verwijderd

Je sluit een laser op je netwerkkaart aan en natuurlijk eentje op de netwerkkaart van je vriendje, en natuurlijk twee lichtgevoelige sensoren aan elke kant. Nou heb je waarschijnlijk geen zicht-verbinding, want het zit in een bos. Daar heb ik het volgende op gevonden. Je bestelt wat gratis CDs op gratiz.nl en die plak je op de bomen, zodanig dat de laserstralen weerkaatst worden en de laser precies tussen alle bomen door zijn weg kan vinden.

Nee nu even serieus. Coax wordt lastig, vooral omdat je er dan 3 repeaters tussen moeten zetten. Die moeten van stroom voorzien worden (er gaan zo'n 0,2 ampere over zo'n kabeltje, dus je batterijen zijn snel op) en je moet er nog aan zien te komen. Glasvezel is een optie, maar dan moet je op de een of andere manier dat aan zien te sluiten op een netwerkkaart of aan zo'n netwerkkaart zien te komen. Draadloos kan, mits je goede antennes hebt. Goede antennes worden ofwel gemaakt van conservenblikjes ofwel ze zijn heel duur.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04
Die repeaters is misschien geen probleem. Kun je niet net zoals met satelietschotel LNB's gebeurt een fantoomvoeding gebruiken? Gewoon gelijk en wisselspanning filteren.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Maximale lengte ethernet is 1.5 KM en dat is al met repeaters erbij. (een "segment" mag 500 meter zijn)

je kunt na die 1.5 KM er nog een router/bridge tussen zetten, en dan kun je weer 1.5 KM verder.

dus, het kan wel, maar dan moet je wel allemaal netwerkapparatuur in holle bomen wegwerken ofzo

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

"Paulus de boskabouter loopt door het bos. Maar wat ziet hij daar? Een holle boom met een 19" server kast met een Athlon XP 1800+, 256 GB DDR geheugen, een VIA chipset op het RAID-on-board moederbord en twee netwerkkaartjes met hele lange kabels eraan."

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op vrijdag 07 december 2001 00:53 schreef Sjord het volgende:
"Paulus de boskabouter loopt door het bos. Maar wat ziet hij daar? Een holle boom met een 19" server kast met een Athlon XP 1800+, 256 GB DDR geheugen, een VIA chipset op het RAID-on-board moederbord en twee netwerkkaartjes met hele lange kabels eraan."
ROFLMAO B-) B-) :D

Hoi

• dexx
het wordt dus lastig...
maar zoals ik al zei.. het hoeft van mij niet de 10mbit te halen..
2 is zat.. (kunnen we toch gamen :) )
en een kabel trekken is geen probleem. zit niets tussen, en ik ken de boswachter goed.. die doet nergens moeilijk over :)
als ik maar niet tegen zn kinderen vertel dat die knallen 's nachts papa is die lieve hertjes aan het schieten is >:) >:)
maar ja.. was toch een gek plan :+

Verwijderd

Je _zou_ packet radio kunnen proberen, of een andere wireless oplossing.

De Low Cost Wireless Network Howto.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

is een huurlijn geen optie ?

laat je gewoon de ptt de kabel leggen

specs : wil je niet weten

Verwijderd

jah klop. huurlijn analoog kost 60 piek per maand, 2 routers erop en je kunt 128kb/s draaien

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Heb je eignelijk al wel eens 2km kabel gezien? Dat is niet iets dat je zomaar effe afrolt hoor :)
Glasvezel is zeker geen optie.. veel te lange lengte om zelf te leggen, breekt gegarandeert.
Voor wireless is de afstand wat groot.. IR is reteduur en RF met richtantennes en al die shit ook al.

Wel een oplossing is een dsl verbinding.
Kan je door 2 (of 4) koperdraadjes afhankelijk van het gebruikte toestel minstens 2Mbps overbrengen. Veel sneller ook mogelijk.
Prijs hiervoor is ook niet van de poes vrees'k: 1200 EUR voor een sdsl extrender, en die heb je dus aan elke kant 1 nodig.
Ook 2km koper is niet zo goedkoop/makkelijk te installen.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:35
ik zou een postduif gebruiken :+

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 02:52 schreef hezik het volgende:
Je _zou_ packet radio kunnen proberen, of een andere wireless oplossing.

De Low Cost Wireless Network Howto.
packet radio is iets van 2400bps toch?? of 9600bps??
dat gaat nog trager dan z'n bestaande analoge verbinding!

je komt toch echt uit op een draadloze verbinding, maar dat zal aardig in de centjes gaan lopen denk ik :(

je mag trouwens niet zomaar ergens een kabel gaan begraven he... dan zou je die kabel ook nog moeten begraven en beschermen (bijvoorbeeld door d.m.v. pvc buis)

Verwijderd

Sorry ik heb net ff hier gekeken, wij hebben heel veel kabels

Maar ik kan geen rol krijgen die langer is dan 250meter!
Hoe wil je dat dan doen?

je meot hem ook in graven >:) Dat is leuk 2km lang >:)

Ik heb ook een vriend 2 km vanaf hier. is de overbuurman :P ik zou niet weten hoe het moet
een straalverbinding of zo :P

• Wirf
Op vrijdag 07 december 2001 10:54 schreef Red devil het volgende:
ik zou een postduif gebruiken :+
En er zijn ook _echt_ mensen die internet-over-postduif hebben gedaan en internet-over-postduif is zelfs een officiele RFC(dit is geen grap) Alan Cox (ja die ja) was een van de aanwezige personen bij de eerste test.

ze deden trouwens alleen maar een ping, meer niet...

• dexx
ok ok. t was al een redelijk nutteloos idee maar ik wordt af en toe helemaal gek van die kut analoge verbinding.
:'(
nou toch maar wachten tot kpn mxstream bij mij komt brengen. want ik heb al wel met de standaard draadloze netwerk kaartjes zitten prutsen.. maar die kwamen niet verder dan een paar honderd meter...

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 11:28 schreef Wirf het volgende:

En er zijn ook _echt_ mensen die internet-over-postduif hebben gedaan en internet-over-postduif is zelfs een officiele RFC
haha! ping postduif reply: 990000000ms (??) over a maximum of 32 vogelhophuisjes! :D

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
tja, met coax max 100 meter per segmentje. maximaal 5 segmentjes is 4 repeaters is dus max 500 meter.
UTP mag max 185 meter. met 4 repeaters kom je dan op een krappe kilometer. maar dan heb je wel een dikke spanningshaspel nodig om die repeaters te voeden :?

Een 2 of 4 draadsverbinding is wel mogelijk. Gewoon een dikke haspel telefoondraad of utp op de kop tikken. Aan beide zijde een HDSL of ander soortig DSL modem plaatsen. Een in master mode en de ander in slave modem en voila. Met HDSL is het al mogelijk om 2Mbit over 5Km te halen over 4 draadsverbinding. Over 2 draads kun je tot 128Kbit gaan dacht ik.

Nu nog een graafmachientje die effe een sleufje openlegt en de volgende dag weer dicht gooit :z

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 11:36 schreef dexx het volgende:
ok ok. t was al een redelijk nutteloos idee maar ik wordt af en toe helemaal gek van die kut analoge verbinding.
:'(
nou toch maar wachten tot kpn mxstream bij mij komt brengen. want ik heb al wel met de standaard draadloze netwerk kaartjes zitten prutsen.. maar die kwamen niet verder dan een paar honderd meter...
Het kan wel!!!
Wij hebben dat ook op school tussen de gebouwen in!
gewoon een glasvezel kabel :P
Oke app. is duur kabel is duur maar dan heb je ook wat! Maar de kabel moet WEL!!! onder de grond...

Verwijderd

Waarom moet de kabel onder de grond?

Wireless is wel te doen. Je klimt in de hoogste boom in het bos en zet daar een straalantenne op. Je vriend doet dat ook en dan heb je verbinding.

• witchdoc
Op vrijdag 07 december 2001 11:51 schreef mughato het volgende:
tja, met coax max 100 meter per segmentje. maximaal 5 segmentjes is 4 repeaters is dus max 500 meter.
UTP mag max 185 meter. met 4 repeaters kom je dan op een krappe kilometer. maar dan heb je wel een dikke spanningshaspel nodig om die repeaters te voeden :?
|:(

dikke coax = 500m
dunne coax = 185m
utp = 100m
Een 2 of 4 draadsverbinding is wel mogelijk. Gewoon een dikke haspel telefoondraad of utp op de kop tikken. Aan beide zijde een HDSL of ander soortig DSL modem plaatsen. Een in master mode en de ander in slave modem en voila. Met HDSL is het al mogelijk om 2Mbit over 5Km te halen over 4 draadsverbinding. Over 2 draads kun je tot 128Kbit gaan dacht ik.
Mmm, ga je mij een beetje napraten en nog verkeerde info geven ook?
HDSL kan al veel sneller over 5km en met een 2 draadsverbinding haal ik nog vlot 7Mbps over 2km.

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

In Brisbane hadden ze ooit eens hetzelfde probleem. Kijk maar eens http://www.itee.uq.edu.au/~mesh/faq.html#7.4 Dit is een linkje naar een anchor in hun faq waar staat dat bomen heel erg een 2.4 gighz signaal absorberen (zit veel water in) en links naar een paar zelfbouw antennes om op je orinoco wavelan kaartje aan te sluiten.

Ik ben benieuwd of het je lukt! :)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

Op vrijdag 07 december 2001 11:51 schreef mughato het volgende:

Nu nog een graafmachientje die effe een sleufje openlegt en de volgende dag weer dicht gooit :z
eeh, je haalt UTP en coax doorelkaar
utp = max 100m
coax = max 185m

ik zou wachten op adsl of nu een huurlijn.

specs : wil je niet weten

• Wirf
Op Friday 07 December 2001 13:56 schreef Sjord het volgende:
Waarom moet de kabel onder de grond?

Wireless is wel te doen. Je klimt in de hoogste boom in het bos en zet daar een straalantenne op. Je vriend doet dat ook en dan heb je verbinding.
morgen in de krant: "Tweaker dood door frustratie over breedband"

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op Thursday 06 December 2001 23:52 schreef dexx het volgende:
even een vraagje.. ik heb al wel gezocht. maar kon eigenlijk niets vinden.
het zit dus zo:
ik wil een "netwerk" aanleggen van mijn huis naar een vriend van mij.
nu woon ik midden in een bos dus een kabel is niet zo'n probleem.
Midden in een bos...in Utrecht??? :?

De provincie Utrecht bedoel je zeker?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
ehmm.. Mij lijkt de enige haalbare oplossing satteliet? 2000 piek, heb je een schoteltje + toebehoren + aansluitkosten.. en abo is 100 piek per maand ofzo..

• IvoB
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

dit is eigenlijk een zinloze discussie, duh. 2 km graven is sowieso onbegonnen werk, boomwortels >:) , en een sleuf is altijd zichtbaar. Er zijn toch altijd wel wegen in het bos?? En zomaar graven in een natuurgebied is helemaal illegaal. En 2 km is een flinke afstand. Reken maar uit wat alleen al 2 km dun luisprekersnoer van de Gamma kost! Een straalverbinding zou wel kunnen, maar is erg duur. Satelliet internet lijkt me het beste. Moet je de schotel wel in een open plek in het bos zetten. En je hebt wel een langzame upload via (neem ik aan) ISDN. ADSL in het Bos kan je ook wel vergeten. Buitengebieden worden nooit bereikt.

By the way: waar woon je precies?? Veluwe, Drente?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
en nu allemaal weer ff met de beide beentjes op de grond (of in de grond ;) )
De reden dat een netwerkkabel niet te lang mag worden is niet alleen gebaseerd op het signaalverlies wat kan optreden.
Zo moet er ook nog rekening worden gehouden met collision afhandeling en andere zaken, zoals echo (signaal reflecties) etc.
Voor een UTP-cross verbinding heb je geen last van collisions en ook niet van storingen door andere computers.
er gaan gewoon 2 twisted kabeltjes van de Tx aan de ene kant rechtstreeks naar de Rx aan de andere en omgekeerd.
Nu zitten er in dit gebied ook geen overdaad aan andere elektrische apparaten die de boel kunnen storen.
Het idee van een twisted kabel is dat je minder storing uitzend en opvangt wanneer je op de "+"- en de "-"-leiding een symetrisch signaal neerzet. dus het signaal is op beide draadjes precies gespiegeld. (zeg maar LVD bij SCSI)
Ik meen dat dit bij netwerken ook het geval is, maar dat moet dan worden uitgezocht.
Dan zijn er nog de volgende problemen die over blijven:
- signaalsterkte
- reflecties
- lange kabel die nergens te krijgen is
- onnauwkeurige impedanties van UTPkabel

De reflecties..
Ik denk dat dat wel meevalt (op 10 Mbit halfduplex), want er zijn mensen die hun netwerkkaarten rechtstreeks op een zender hebben aangesloten en zo >10 mile overbruggen. Dan heb je pas last van reflecties (bergen, huizen, etc.)

- Onnauwkeurige impedanties...
Zelfs (of juist) CAT-5 kabel heeft een impedantie van 100 Ohm met een tolerantie van -20%/+50%.
Deze onnauwkeurigheid ligt volgens mij aan het niet constant wikkelen van beide aders om elkaar heen.
In dat geval is dus niet de impedantie zelf, maar de variatie in de impedantie de hoofdschuldige aan het signaalverlies (zie het als een constante overgang tussen 2 impedanties).
Mischien is het dan beter om ipv de UTP kabel coax te gebruiken, maar wel het geheel aansluiten op de utp (of AUI) connector, zodat de beide helften gescheiden blijven (Rx en Tx)

-signaalverlies...
Persoonlijk denk ik dat het dus wel mee zal vallen, maar dat zal heel erg afhankelijk zijn van de gebruikte kabel.
Mocht het toch nog nodig zijn om de signalen wat op te poetsen, dan staat er op de winbond site (bij de docs van de 89c940) vrijwel een compleet schema van een netwerkkaart waar de meeste fabrikanten nauwlijks vanaf wijken.
Daar is vast wel het nodige te boosten >:)

- de lange kabel....
Tja da's lastig.
Meestal kom je niet op >250 m uit.
en je wilt eigenlijk ook niet allemaal losse stukjes aan elkaar knopen, want dat levert een serieus signaal verlies op en dan heb ik het nog niet eens over weersinvloeden.
Een mogelijke oplossing is geleiding via de aarde (dan moet het echt half-duplex worden)
Ik heb wel eens testjes gedaan en je kunt met gewoon spraak een heel eind komen door aan beide kanten gewoon een 2-tal pennen in de grond te douwen.
De afstand die je kunt halen hangt ondermeer af van de afstand tussen de beide pennen aan de ene kant en hoe goed alle 4 de pennen een rechthoek opspannen (dus geen trapezium of een ruit), maar nog meer van de grondsoort.
Bij die korte afstanden bleek de verhouding 1:10 a 15 goed op te gaan, maar hier gaat het om een veel langere afstand dus mogelijk dat je zelfs wel 1:20 kunt gebruiken.
Ik heb zelfs een klein testje gedaan om er hoogfrequent overheen te gooien en dat leek beter te gaan (am-zender gemaakt met een electronica bouwdoos, dus zeer weinig vermogen) maar ik had toen niet echt goede apparatuur (een radioontvanger en een koptelefoon)

Dus geef de hoop niet meteen op en ga aan het knutselen, zoals het een echte tweaker betaamt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 07 december 2001 09:28 schreef snars het volgende:
jah klop. huurlijn analoog kost 60 piek per maand, 2 routers erop en je kunt 128kb/s draaien
huh ??? 60 piek per maand ??? en dan nog telefoon tikken zeker !!!!

ik woon ook in een buitengebied zonde kabel/adsl.

ik zal ook die packet radio eens overwegen maar aangezien ik van dat spul niks afweet moet ik echt een nederlandse howto hebben !

----
ik heb die eerder gemelde site over 2.4 Gigahertz netwerk gelezen maar volgens mij heb je dan ook slechts een over brugging van 360 meter MAX

http://www.intel.com/wireless/lan/index.htm

iemand een site die het tegendeel bewijst ??
(betaalbaar ??! die intel is al goud waard!)

maar als een huurlijk maar F60,- per maand kost nou .... (wat jammer dat dat TOCH niet kopt !)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

voor F2000,- heb je geen schotel apperatuur, reken op 6000,- en dan heb je wel 2way voor 100,- per maand oid. Zeer snel!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• dexx
Op zondag 09 december 2001 22:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Midden in een bos...in Utrecht??? :?

De provincie Utrecht bedoel je zeker?
in driebergen..
en mn profile klopt niet helemaal meer.. ben een tijdje geleden verhuist vanuit utrecht... daarom ben ik ook desperate.. heb jaren kabel gehad. en nu dus helemaal nix meer :( (ja telefoon maar das kut)

• dexx
JAAAAAAA!!!!!
mxstream.nl
vanaf februari 2002 is mxstream ook bij u beschikbaar!
mijn pijn is ten einde
praise the lord

nu nog maar hopen dat dat crappy adsl signaal de 2 km het bos in red.. zou toch wel #@%*ed zijn als het nu nog niets wordt. :'(

• Wirf
Op maandag 10 december 2001 09:08 schreef xychix het volgende:
voor F2000,- heb je geen schotel apperatuur, reken op 6000,- en dan heb je wel 2way voor 100,- per maand oid. Zeer snel!
Schotel is alleen snel voor downloaden, voor online games is het zwaar kut, vanwege de hoge pings (afstand aarde-sataliet-aarde is zo groot dat het signaal er toch een behoorlijke poos over doet)

• IvoB
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

met een analoge lijn en een basic abonnement van mxstream heb je de grootste kans om door de lengtetest te komen.

• ocke
  • Laatst online: 10-04 18:26
Op zondag 09 december 2001 23:50 schreef TD-er het volgende:

en nu allemaal weer ff met de beide beentjes op de grond (of in de grond ;) )

De red...
...
..elefoon)

Dus geef de hoop niet meteen op en ga aan het knutselen, zoals het een echte tweaker betaamt.
Zohoo.. Volgens mij ben jij een echte knutselaar. Mag ik vragen welke studie je doet? (ik zag wel dat je ict deed, maar iets precieser graag)

Verwijderd

Ik herinner mij opeens een (broodje aap) verhaal wat ik eens te lezen kreeg:

Er was eens een man die tussen 2 huizen een netwerk wilde leggen, maar tussen de huizen lag een weide van pakweg 500 meter. De man had het volgende gedaan: 2 appletalk connectoren, met krokodillenbekken aan het prikkeldraad wat langs de weide liep vastgeklemd, en aan de andere kant idem. Door de twisting van het prikkeldraad bleef het signaal goed genoeg om netwerkverkeer tot stand te brengen. Het enige nadeel was dat het weer nogal invloed had op de performance, en helemaal funest was het als er een koe tegen het hek leunde |:( ...

Prikkeldraad heb je wel in 2 kilometer rollen volgens mij, misschien kun je wat regelen met de boswachter :)

• witchdoc
noorderlichtje: alleen jammer dat in elk draadje van zo'n twist net de tegengestelde spanning over moet staan. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

whehe, kom er halverwege het topic pas achter dat het die dexx-aap is :P

kvond je huis in Utrecht toch wat beter dan in dat bos hoor :o

je had trouwens ook een straal-antenne aan die draadloze nics kunnen knutselen, kan je vele kilometers mee halen :)
Heeft hier ook ergens gestaan... moet je maar ff zoeken..

Maarja, die moeite doen voor 3-4 maandjes :)

• dexx
een antenne heb ik wel geprobeerd.. ik heb dat kaartje opengemaakt en de interne antenne die erin zat een stuk verlaengd. maar er kwam helemaal nix doorheen. dus dat wordt nix laat staan een goede netwerkverbinding. (kon dat kaartje naturlijk niet te ver slopen.. hij moest nog terug..)
maar ja hoeft al niet meer.. lekker adsl in febr.. (hoop ik)

• Wirf
Op maandag 10 december 2001 21:44 schreef NorthernLightX het volgende:
... prikkeldraad ...
whoa, vet, daar hebben wij ook vast nog wel een paar rollen van liggen. Nu alleen nog ergens een internetaansluiting binnen 2 km (is er dus niet)

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

[quote]Op vrijdag 07 december 2001 23:49 schreef poohbeer het volgende:

[..]

|:(

dikke coax = 500m
dunne coax = 185m
utp = 100m
[..]

Je switcht nu tussen meters en yards, de maten zijn in de States verzonnen, in yards van 3 feet, een foot is 30.48 cm, dus :
dikke coax = 500 yards, dus 457 m
dunne coax = 200 yards, dus 183 m
UTP = 100 yards, dus 91.4 m
Natuurlijk zijn dit de minimale afstanden waaraan hardware volgens de allerslechtste specs nog steeds moet voldoen, dus 500, 200 en 100m haal je toch meestal wel.

Een oplossing voor de poster zou zijn om zijn handjes te leggen op hardware volgens de antieke en exotische 10Broad36-technologie. Dit is (beter : was) 10 Mbps Ethernet over 75 Ohm coax-kabel (dus TV-kabel), gebruikmakend van (vandaar "Broad") breedband-techniek (dus het signaal werd op een draaggolf gesuperponeerd zoals bij radio- en TV-zenders). Het bereik, zoals blijkt uit de "36", was 3600 yards = 3292 m.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

We hebben hiero ook een ceax netwerk je onder 8 huizen door, totaal doen er 10 pc mee.

Als ik zo 123 het eindpunt pak totaan het begin punt ( tis maar net hoe je het ziet :) ).

Dan zit ik op c.a. 500 mtr.

suc6 !

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
[off-topic]
Op maandag 10 december 2001 20:40 schreef ocke het volgende:

[..]

Zohoo.. Volgens mij ben jij een echte knutselaar. Mag ik vragen welke studie je doet? (ik zag wel dat je ict deed, maar iets precieser graag)
Ik doe informatica hier aan de RuG.
Ik knutsel alleen al wel vanaf m'n 12e met electronica (en computers) Heb ooit eens van triplex, lego en 2 potmeters (met bijbehorende electronica) een tekentablet gemaakt voor op de MSX (en bijbehorende plotter van lego). Alleen was de nauwkeurigheid ver te zoeken.
Verder ben ik altijd wel in voor wat knutselen.

[/off-topic]

eigenlijk heb ik nu ff niets on-topic te zeggen ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 00:53 schreef Sjord het volgende:
O je bedoelt "Paulus de "doskabouter" >:)

• CyberSnooP
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op woensdag 12 december 2001 20:40 schreef PvH het volgende:
O je bedoelt "Paulus de "doskabouter" >:)
Nope.. "Paulus de kabeltroskabouter"

|_____vakje______|

Pagina: 1