Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
edit: waarom zijn anderen altijd sneller?
mmm... het is druk op het forum vanavond....
maar ik zou het niet doen. zoveel kan het niet overgeclockt worden ivm de warmte. Je mag dan echt wel waterkoeling hebben ofzo.
ik heb bijv. 1400 Mhz. deze heb ik overgeclockt met fuzzy logic naar bijna 1600 Mhz. de warmte valt mee(na 3 koelers) ongeveer 54 graden.
maar je merkt echt niet dat je pc sneller loopt hoor.
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Verwijderd
Wèh zedde gij??
Verwijderd
voor de rest
beetje met je fsb lopen flikflooien
geheugen cas 2 eventueel
133mhz?
en eventueel muliplier vergeet je L1 bruggetjes niet indien je pc niet boot
Verwijderd
gewoon steeds 1Mhz omhoog met die fsb en dan ff laten zwoegen met prime of 3dmark
Is net zo veilig als fuzzy, die trouwens maar heel slecht testte, hooguit 5 sec bij elke snelheid
Verwijderd
Ik heb pas een Athlon 1200 systeempje gebouwd en had eerst mn MoBo op 100 MHz clock staan. (100*9=900 MHz)
Na een paar dagen geklooid te hebben hiermee (CPU bleef 37 graden) zette ik hem op 133MHz (133*9=1200 MHz)
Het verschil was gewoon niet merkbaar, CPU temperatuur ging ook maar 2 graden omhoog, dus als je perse wilt overklokken, zet er een leuke koeler op en ga je gang
Ik heb een koeler van 35 piek bij computerland gekocht, en gebruik em gewoon zonder pasta. Overklokken moet dus niet gevaarlijk zijn.
Hint: Het werkt meestal beter om er wat RAM bij te knallen, dat werkt over het algemeen beter.
Op donderdag 06 december 2001 23:42 schreef Mel0dRaMatIc_FoOl het volgende:
blabla
Ik heb een koeler van 35 piek bij computerland gekocht, en gebruik em gewoon zonder pasta.
Ehh, toch wel met een thermal pad oid?
Overklokken moet dus niet gevaarlijk zijn.
Nee overklokken is niet gevaarljik, het zijn de mensen die proberen te overklokken, niet gehindert door enige kennis, die gevaarlijk zijn.
Hint: Het werkt meestal beter om er wat RAM bij te knallen, dat werkt over het algemeen beter.
Sinlath | Opinions may contain latency
Verwijderd
En als ik zeg dat mn cpu 39 graden blijft, mag je verwachten dat er inderdaad wel iets op zit om de hitte te kunnen overdragen...
En voor de ambtenaren onder ons had ik misschien beter kunnen zeggen "carnman, volgens mijn eigen, nietszeggende mening zou ik graag willen concluderen dat overklokken in jouw geval niet gevaarlijk zal zijn.
Ik hoop dat mijn standpunt nu voor iedereen duidelijk is.