Toon posts:

Prog om MSI KT7-Turbo te overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

ehmm bios? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb me laten vertellen dat daar een prog voor bestaat (en alleen maar voor msi)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

Gamer

Electrified

fuzzy logic of zo, staat op hun site.

http://www.msi.com.tw/support/software/soft/fuzzy38.exe

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
ok, ga ik een proberen, alvast bedankt

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ohwja kan kloppen staat op je drivers cd, Fuzzy Logic3 ofzo? Anderen die hier meer van weten? :)

edit: waarom zijn anderen altijd sneller?

Verwijderd

wordt ook bij je mobo op cd erbij geleverd. >:)

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Ja fuzzy logic 3 voor de msi borden (werkt bdw alleen in 95/98) Staat op de cd die je bij het bord hebt gekregen... is ook te downloaden van de msi site.

mmm... het is druk op het forum vanavond.... :P

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
volgens mij heb je bij aankoop een cd gekregen. daar staat fuzzy logic 3 op.

maar ik zou het niet doen. zoveel kan het niet overgeclockt worden ivm de warmte. Je mag dan echt wel waterkoeling hebben ofzo.
ik heb bijv. 1400 Mhz. deze heb ik overgeclockt met fuzzy logic naar bijna 1600 Mhz. de warmte valt mee(na 3 koelers) ongeveer 54 graden.

maar je merkt echt niet dat je pc sneller loopt hoor.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Ja, Fuzzy Logic, verhoogt de FSB telkens een stappie en test dan het systeem op stabiliteit... Doet niets met je multiplier.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 17:31
Als je dit mobo gewoon netjes in de winkel hebt gekocht zit er een mooi cd'tje bij. Op dit cd'tje staat van allerlei software enzo. Ook Fuzzylogic staat daar al op.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een versie die werkt onder WinXP Pro?
die vanop men cd werkt niet

Verwijderd

in je handleiding van je mobo staat als het goed is ook over fuzzylogic en overclocken.... succes en gaat niet te ver :-)

voor de rest

beetje met je fsb lopen flikflooien
geheugen cas 2 eventueel
133mhz?
en eventueel muliplier vergeet je L1 bruggetjes niet indien je pc niet boot

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
fuzzy zuigt!!! als je op auto klikt dan gaat hij steeds een stapje hoger, heel leuk maar als hij bij zijn max is loopt de pc vast, reset hij en start opnieuw op met de oude instellingen :(

Verwijderd

Nee Fuzzy werkt niet onder XP, maar je kunt ook gewoon via BIOS proberen..
gewoon steeds 1Mhz omhoog met die fsb en dan ff laten zwoegen met prime of 3dmark
Is net zo veilig als fuzzy, die trouwens maar heel slecht testte, hooguit 5 sec bij elke snelheid

Verwijderd

Het MSI bordje van jou is prima om te overklokken maar je merkt het echt niet (ligt eraan wat je ermee doet natuurlijk, maar meestal niet)
Ik heb pas een Athlon 1200 systeempje gebouwd en had eerst mn MoBo op 100 MHz clock staan. (100*9=900 MHz)
Na een paar dagen geklooid te hebben hiermee (CPU bleef 37 graden) zette ik hem op 133MHz (133*9=1200 MHz)

Het verschil was gewoon niet merkbaar, CPU temperatuur ging ook maar 2 graden omhoog, dus als je perse wilt overklokken, zet er een leuke koeler op en ga je gang
Ik heb een koeler van 35 piek bij computerland gekocht, en gebruik em gewoon zonder pasta. Overklokken moet dus niet gevaarlijk zijn.

Hint: Het werkt meestal beter om er wat RAM bij te knallen, dat werkt over het algemeen beter.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op donderdag 06 december 2001 23:42 schreef Mel0dRaMatIc_FoOl het volgende:

blabla

Ik heb een koeler van 35 piek bij computerland gekocht, en gebruik em gewoon zonder pasta.

Ehh, toch wel met een thermal pad oid?

Overklokken moet dus niet gevaarlijk zijn.

Nee overklokken is niet gevaarljik, het zijn de mensen die proberen te overklokken, niet gehindert door enige kennis, die gevaarlijk zijn.

Hint: Het werkt meestal beter om er wat RAM bij te knallen, dat werkt over het algemeen beter.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Ik weet niet echt wat je hier nou mee wil zeggen hoor, maarre, volgens mij voegt het weinig toe.

En als ik zeg dat mn cpu 39 graden blijft, mag je verwachten dat er inderdaad wel iets op zit om de hitte te kunnen overdragen... |:(

En voor de ambtenaren onder ons had ik misschien beter kunnen zeggen "carnman, volgens mijn eigen, nietszeggende mening zou ik graag willen concluderen dat overklokken in jouw geval niet gevaarlijk zal zijn.

Ik hoop dat mijn standpunt nu voor iedereen duidelijk is. >:) (sorry als dit het nog niet was...)
Pagina: 1