Dolby Digital op DMX Xfire 1024

Pagina: 1
Acties:

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Er zijn al een aantal posts geweest m.b.t. het verkrijgen van een Dolby Digital 5.1 signaal naar een receiver met een DMX Xfire 1024, maar noch deze posts, noch de FAQ bieden mij een conclusie voor de vraag of dit mogelijk is? Ik wil namelijk een Infinity Reference Series satelliet/subwoofer/receiver systeem samen stellen, maar dan moet ik wel weten of ik Dolby Digital via bijvoorbeeld mijn S/PDIF digital out kan doorgeven aan een Digital receiver, anders kan ik net zo goed een Dolby ProLogic receiver kopen en het bij 4 satellieten/1 subwoofer houden i.p.v. 4 satellieten/1 center/1 subwoofer voor Dolby Digital. Weet iemand hier het antwoord op? Alvast bedankt...

edit:

Dit is overigens wat de website van Terratec (http://www.terratec.net) zegt over de kaart: "The S/PDIF digital out even guides AC3 streams through - courtesy of Dolby Digital." Zegt dit wat, of moet ik toch maar een nieuwe geluidskaart kopen om Dolby Digital 5.1 te kunnen weergeven?

• Ivar
Okay, zal wel komen door het late tijdstip dat er geen reacties komen of omdat mijn vraag zo dom is :), maar om maar ff dit topic omhoog te werken ;): is er niemand die hier ervaring mee heeft of misschien een tip heeft waar ik kan zoeken?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

emmm, volgens mij is de digitale output gewoon....digitaal! Dus als je daar een versterker met digitale input hebt dan kan alles....toch?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

en ik lees dit: [topic=342963/1/25]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Ivar
Op vrijdag 07 december 2001 00:22 schreef StratoFarmer het volgende:
emmm, volgens mij is de digitale output gewoon....digitaal! Dus als je daar een versterker met digitale input hebt dan kan alles....toch?
Psies, dat zou ik dus ook denken :). Maar voordat ik daar in die winkel (HiFi Studio City in Enschede) dus voor niks een Dolby Digital set koop (wat al een beste investering is voor een arme student als ik), zou ik graag zeker willen weten of iemand toevallig al Dolby Digital geluid tevoorschijn heeft getoverd heeft met deze geluidskaart...

• Ivar
Op vrijdag 07 december 2001 00:25 schreef StratoFarmer het volgende:
en ik lees dit: [topic=342963/1/25]
Zat ik net ook te lezen, maar ik wil eigenlijk zekerheid over mijn specifieke situatie voordat ik spullen koop. Ik weet namelijk wel de voordelen van Digital, vandaar dat ik daar ook voor wil gaan, maar niet als mijn huidige geluidskaart dat niet ondersteunt.

edit: typo

Verwijderd

Ik heb het laatst nog gelezen ... of 't nu hier op GoT was of ergens anders weet ik niet meer. Maar de optische digital-out van de DMX XFire 1024 stuurt AC3-sound gewoon door naar de optische digital-in van je dolby-digital of DTS receiver.

edit: Voor zover ik weet hoor ... dus ga a.u.b. niet uit van mijn verhaal voordat je misschien toch de verkeerde beslissing neemt :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
De DMX XFire 1024 heeft dus geen DD/DTS decoder ... even voor de duidelijkheid :) maar stuurt het signaal wel door via de optische digital-out.

edit: Stuurt dus wel DD door, maar geen DTS :). DD wordt toch het meest gebruikt en is bij normale films toch zowat niet van DTS te onderscheiden (zie ook de AV-faq daarvoor :)).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

DTS doettie niet !!!! Ja, digitaal is dan wel digitaal, maar een HD is ook digitaal. Je moet het zo zien :

Een hd die een film moet verwerken van 20 mb/s is DD
Een hd die een film moet verwerken van 60 mb/s is DTS

DTS heeft een grotere datastroom en heeft meer bandbreedte nodig, dat de XFire niet ondersteunt. DD stuurt ie wel door maar DTS niet.

Enneh, niet meer zo ongeduldig he...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Ivar
Ik denk toch niet dat ik voor een DTS set ga, aangezien het verschil met DD niet zo overweldigend is als het verschil tussen bijvoorbeeld Dolby prologic en Dolby digital (zo maak ik op uit de FAQ en verschillende topics) en omdat ik toch aan een bepaald budget zit... Ik vraag het nog wel even na bij de zaak waar ik die mooie :9~ speakers van Infinity heb gezien. In ieder geval bedankt.

P.S. JT, ik zal voortaan wat geduldiger zijn :)

Verwijderd

Maar is het ook zo dat wanneer je DVD-speler een DD/DTS decoder heeft, dat je dan niet persé meer een DTS receiver hoeft te hebben?? ... als de receiver maar voldoende ingangen heeft om de composiet-out vanaf de DVD-speler aan te sluiten ...??? Of zit ik nu helemaal fout??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Vergis je niet hoor...het verschil tussen DD en DTS is niet zo groot als dat tussen DPL en DD, maar het verschil is er dus zeker wél !! En behoorlijk hoor !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1