Toon posts:

2 cd's in cd-rom brander... slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonet met m'n stomme hasses per ongeluk twee cd's in m'n Lite-on 16x10x40 gedaan... Laatje ging gewoon dicht en alles, maar toen windows er van probeerde te lezen maakte de boel best wel kabaal. Beetje een schurend geluid alsof er dingen langs elkaar gaan. En ik vraag me nu af of dit ook slecht kan zijn geweest voor de brander... lens/laser misschien ook te dicht bij de cd-rom gekomen?

Ik zie op beide cd's niet veel beschadigingen of mooie ronde cirkels waaraan je kunt zien dat de lens eroverheen gegaan is bijvoorbeeld. Maar het klonk toch niet echt gezond :{

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

lijkt me niet dat de cd's dichter bij de lens zijn gekomen aangezien de lens aan de onderkant zit, en je de cd er bovenop hebt gestapeld, die kunnen door het laatje niet verder naar beneden.. dus als er iets is beschadigd zal het aan de bovenkant zijn.. ik zou zeggen test het uit :)

uitleg
• leg één cd in de brander
• doe de rest zoals je normaal ook doet ;)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

kan je de cd's beide nog lezen in een willekeurige cd-romspeler :?

kan je nog branden/lezen met je lite-on :?

zo ja dan is er niets aan het handje lijkt me :Y)

Hoi

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 20:38

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

kan volgens mij niet veel kwaad. Het klinkt wel erg. Ik heb het ook een keer gehad, maar heb er niets aan overgehouden.
Aan de bovenkant van je brander zitten over het algemeen geen (vitale) onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef Sequence het volgende:
lijkt me niet dat de cd's dichter bij de lens zijn gekomen aangezien de lens aan de onderkant zit, en je de cd er bovenop hebt gestapeld, die kunnen door het laatje niet verder naar beneden.. dus als er iets is beschadigd zal het aan de bovenkant zijn.. ik zou zeggen test het uit :)
argh, helemaal gelijk in... ben er echt niet bij met m'n hoofd |:(
En ja, kwam ook een beetje doordat ik net een nieuwe, hogere kast heb. En aangezien die onder het buro staat kan ik nu net niet meer de brander zien door m'n bureaublad, en als er dan al een leeg cd'tje inzit wat windows aangeeft alsof er nix inzit dan is de vergissing redelijk snel gemaakt :D

maar ik kan nog wel schrijven/lezen... geluid beviel me alleen niet zo. En ik kan eventueel nog wel redelijk makkelijk dit brandertje omruilen dus ik wilde ff zeker weten of het niet veel kwaad kon (ook op langere termijn misschien).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
mm... zo is mijn BTC 16x cdrom (m'n eerste cdromspeler die ik zelf gekocht had!) naar de klote gegaan....

tevens was de CD verneukt die ik probeerde lezen :)

naja, boeide niet zoveel, die btc was toch brak, vooral bij audio grabben, en ik vond m sloom, dus boeide nix :)

Nu een Slot-in cdrom, en daar heb ik t tot nu toe nog niet mee geprobeerd om 2 cd's erin te parkeren >:)

Verwijderd

Niks aan de hand dat doe ik altijd is makkelijk kan je van 2 cd's gelijk lezen. >:)

Is wel |:(

Verwijderd

inprincipe moet er niks mol gaan als je 2 cd's erin propt tenzei het zo'n slotin model is dan ben je de LUL :-) hehehehe maar maak je geen mocht ie kapot zijn breng je hem naar de pc-dealer en je krijgt een nieuwe of hij word gerepareerd ze zien toch niet dat je er 2 in hebt gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
mjah, zal wel goed komen dan. cd's zijn niet eens beschadigd dus dat is eigenlijk ook wel weer een teken dat er nix geforceerd is waardoor de brander ook stuk is gegaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld die BTC waarbij zowel de cd als de lezer kaputt waren.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op donderdag 06 december 2001 23:31 schreef Breez-r het volgende:
inprincipe moet er niks mol gaan als je 2 cd's erin propt tenzei het zo'n slotin model is dan ben je de LUL :-) hehehehe maar maak je geen mocht ie kapot zijn breng je hem naar de pc-dealer en je krijgt een nieuwe of hij word gerepareerd ze zien toch niet dat je er 2 in hebt gedaan....
Tja, zo kun je ook redeneren. Dankzij dat soort types als jij verpest je de goodwill van winkeliers in het algemeen om spullen zonder meer om te ruilen en worden artikelen zelfs duurder. Iemand zal hier voor moeten betalen!
Nu denk je natuurlijk: 'als ik het maar niet ben.' Maar helaas ben je het zelf uiteindelijk net zo goed. |:(

Zie maar wat je ermee doet....

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Pagina: 1