Toon posts:

[css] target link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat ik in mn stylesheet heb staan, maar 't werkt niet :
code:
1
2
3
4
5
6
7
a {
font-size:7pt; 
font-family:verdana,helvetica,sans-serif; 
color: #000000; 
font-weight: bold; 
text-decoration: underline; 
target: resource window;}

waar 't nou om gaat is dat elk linkje in een nieuwe window wordt geopend. maar op deze manier lukt 't [natuurlijk?] niet. wellicht een uiterst domme vraag, maar ik doe ook maar m'n best..help?

Verwijderd

Kan niet met CSS, dat is opmaakcode.

doe wat jij wilt gewoon met een js functie, schrijf een functie goto('blaat.html'); ofzo. Dat is het makkelijkst.
Kun je met js nog de grootte van het venster bepalen ook.

Verwijderd

Topicstarter
ai, mijn javascript skills liggen nou niet bepaald op een hoog niveau [lees : ze liggen niet eens..]
maar 't is geen ramp, voeg ik wel bij elk linkje gewoon 't resource-window verhaal toe.

thanks anyway.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Voor wat pop-ups hoef je ook geen javascript-guru te zijn. Er zijn genoeg voorbeeldjes te vinden op internet.

Bovendien ben je nooit te oud om te leren, dus sla een javascript-bible open en begin met lezen :)

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef Annie het volgende:
Voor wat pop-ups hoef je ook geen javascript-guru te zijn. Er zijn genoeg voorbeeldjes te vinden op internet.
ik weet dan nog net wel hoe je een pop-up maakt, maar 't ging me dr effe om dat ik niet bij elk linkje wat ik plaats target="resource window" hoef te typen [typen is niet mijn ding], en 't leek me dus wel op te lossen mbv een portie CSS.
maar ik zat er naast..helaas

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 06 december 2001 23:29 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

ik weet dan nog net wel hoe je een pop-up maakt, maar 't ging me dr effe om dat ik niet bij elk linkje wat ik plaats target="resource window" hoef te typen [typen is niet mijn ding], en 't leek me dus wel op te lossen mbv een portie CSS.
maar ik zat er naast..helaas
laten ze daarvoor nu net de <base target="resource window"> voor hebben uitgevonden, die je in je head kan zetten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 00:08 schreef RM-rf het volgende:

laten ze daarvoor nu net de <base target="resource window"> voor hebben uitgevonden, die je in je head kan zetten
Hmmm, deze heb ik nog nooit gezien...
Officiële HTML 4?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 07 december 2001 00:11 schreef Cheatah het volgende:
Hmmm, deze heb ik nog nooit gezien...
Officiële HTML 4?
Dat is al uit de tijd dat IE3 nog niet eens bestond. Erg handig.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 00:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ahh! hartstikke bedankt, scheelt me een hoop werk.
edit:
.haha.pelle.dat 'maak-een-icoontje-voor-mij-systeem' is de bom!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
tip voor de volgende keer: ga niet zelf CSS / HTML bedenken, van "zoiets zal het wel zijn", en dan vervolgens als het het dus blijkbaar toch niet is hier posten

kijk dan gewoon lekker op www.w3.org of www.w3schools.com

overigens is <base target="resource window" /> zelfs XHTML 1.1 (of 1.0 ofzo) (= is nieuwste HTML-versie)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 12:30 schreef wicher het volgende:
tip voor de volgende keer: ga niet zelf CSS / HTML bedenken, van "zoiets zal het wel zijn", en dan vervolgens als het het dus blijkbaar toch niet is hier posten

duh..
't is duidelijk hoe jij dr over denkt, maar ik probeer altijd liever eerst even iets. je weet maar nooit of 't werkt.
als ik dan niets kan vinden [zoals in dit geval] ga ik het vragen. en voila! dr komt zowaar iemand met een antwoord op de proppen, waar ik dus zelf niet achter zou zijn gekomen.

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op vrijdag 07 december 2001 12:36 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

duh..
't is duidelijk hoe jij dr over denkt, maar ik probeer altijd liever eerst even iets. je weet maar nooit of 't werkt.
als ik dan niets kan vinden [zoals in dit geval] ga ik het vragen. en voila! dr komt zowaar iemand met een antwoord op de proppen, waar ik dus zelf niet achter zou zijn gekomen.
wil niet zeuren (echt niet), maar volgens mij staat die 'base target' optie in de help van de meeste html-proggies (zelfs in frontpage?)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 07 december 2001 12:19 schreef JayAnzee het volgende:
edit:
.haha.pelle.dat 'maak-een-icoontje-voor-mij-systeem' is de bom!
It better be, want het heeft me m'n halve nachtrust gekost :)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het kan toch ook met <a href="iets.html" target="_blank">.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Op vrijdag 07 december 2001 12:46 schreef PeeDjeeH het volgende:
maar dat wilde hij er nou juist niet iedere keer bij zetten .....toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 12:46 schreef PeeDjeeH het volgende:
uiteraard, maar om dat bij elk linkje in te typen, daar heb ik geen zin in. maar 't is opgelost. klaar

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 07 december 2001 12:30 schreef wicher het volgende:

overigens is <base target="resource window" /> zelfs XHTML 1.1 (of 1.0 ofzo) (= is nieuwste HTML-versie)
sorry kwam beetje vervelend over van mij
Pagina: 1