Toon posts:

Linux en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn schijf opgedeeld in 4 partities van 7 Gb. Op de primaire partitie C heb ik Windows XP draaien. Nu wil ik SuSe installeren op partitie D. Als ik mijn systeem laat booten met de Linux CD en ik kies dan voor partitie D dan krijg ik de melding dat ik Linux alleen kan installeren op de eerste partitie. Maar ik wil XP dus laten staan. Is hier een andere oplossing voor misschien?

Verwijderd

Probeer een andere distributie.

Verwijderd

Topicstarter

Bedoel je dat ik niet SuSe maar RedHat of zoiets moet proberen?

Verwijderd

Heel goed :)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
Op donderdag 06 december 2001 22:53 schreef strlen het volgende:
yeah right

probeer anders yast setup ipv yast 2
ik heb het hier ook dualboot draaien met winXP
volgens mij kan je dat in het begin aangeven

Verwijderd

Ik gebuik suse niet mar deze moet zeker op een tweede partitie kunnen worden geinstalleerd:
maak met je partitie programma (fdisk of partion magic) onder xp 1 partitie aan ter grote van je windows partitie deze moet primair en bootable zijn (als xp er al op staat staat dit goed)
ALs je nog mer station voor windows wil maken moeten dit logische stations zijn
de ruimte voor linux laat je leeg
cd van suse in je cd rom speler starten maar en de setup begeleid je wel door de partionering van de schijf

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Je moet goed in de gaten hebben dat linux niet graag op een FATxx partitie kan leven. En dat linux een apparte swap partitie nodig heeft. Je moet dus de partitie die je aan hebt gemaakt voor linux (je "D" partitie :D) deleten en daarna de de installatie herstarten en de lege ruimte tijdens de installatie aanwijzen om linux te installeren.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:01 schreef ultimate het volgende:
Ik gebuik suse niet mar deze moet zeker op een tweede partitie kunnen worden geinstalleerd:
maak met je partitie programma (fdisk of partion magic) onder xp 1 partitie aan ter grote van je windows partitie deze moet primair en bootable zijn (als xp er al op staat staat dit goed)
ALs je nog mer station voor windows wil maken moeten dit logische stations zijn
de ruimte voor linux laat je leeg
cd van suse in je cd rom speler starten maar en de setup begeleid je wel door de partionering van de schijf
Ik heb nu dus 4 partitie's van 7 Gb. C,D,E en F. Dus als ik het goed begrijp moet ik op de C (primaire) waar nu XP staat, ook SuSe installeren?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Nee, je zou Suse (welke versie trouwens) gewoon op een tweede pertitie moeten kunnen zetten. Dat mag eigenlijk geen probleem geven. Kijk anders ook eens op de site van Suse. Als je net je distro in de winkel gehaald hebt en je registreert heb je 2 (personal) of drie maanden (professional) support 8-)

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1