550MB CD-R, wat is daar nu mee aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:34

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik was vanmiddag @ Vobis Rotterdam waar ze spindels aanboden van 50 Cd's voor 20 piek. Dit is natuurlijk een belachelijke prijs, maar de cd's konden maar 550 MB "huisvesten". Op de HCC (2000) ben ik ook weleens "halve" cd's tegen gekomen. Is dit nu gewoon een productie fout, of is er iets anders met deze CD's aan de hand. (Voor de nieuwsgierigen: Ik heb er géén gekocht)

20*350ZO45°

Verwijderd

Misschien voor-geformatteerde cd's, oftewel kant en klaar voor packet writing zoals gebruikt door InCD (Ahead) en DirectCD (Adaptec/Roxio)

Verwijderd

ken dat 5xx meg probleem wel van vroeger met direct-cd
dan kon je vanuit windows verkenner gewoon bestanden naar je fikker slepen en dan kwamen ze 'direct' op het cd'tje te staan

ging maar iets van 530meg op zo'n ding :(

zijn het geen cdrw's die aangeboden werden? want een cdr kan toch niet van te voren al 'geformatteerd' zijn of iets dergelijks...

Verwijderd

een cdr kan wel van te voren geformatterd zijn. Dan kun je er bestanden opzetten.
Je kunt de bestanden zelfs weer verwijderen. Dan wordt de cdr-FAT (TOC?) leeggemaakt, maar de ruimte wordt niet meer vrijgemaakt aangezien je elk plekje op een cdr maar eenmalig kan beschrijven, en dus niets op die plek ongedaan maken/bijschrijven/overheenschrijven.