PC wil niet meer booten, probleem -> moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Ik heb een MSI 6330 (k7t pro) met daarop een Athlon TBird 900, en 512 mb geheugen (2x128+1x256). Als ik mijn pc aanzet, hoor ik dat alles keurig begint te draaien en te ratelen (ik hoor mn fans aanslaan, fan op videoplank slaat aan, netwerklichtje brandt, harde schijven beginnen te draaien). Maar daarna gebeurt er niets! Geen boot-piepje oid, helemaal nix! Ook mn beeldscherm blijft zwart...

Dus ik dat, laat ik die kast es open slopen. Nou heb ik dit geintje al es eerder gehad, maar ik zal ff uitleggen wat er aan de hand is. Als ik mn pc aanzet, gaan alle status lampjes rood branden, foute boel dus. Als ik vervolgens de pc uitzet (4 sec. uitknop indrukken, daarna stroom dr af, en voedingskabel eruit), daarna even wacht en m dan weer inschakel (kabel erin, stroom erop, en aan) dan is dr volgens DLED (de status lampjes op mn moederbord) een foutje met het geheugen. Nou ja, zou kunnen denk je dan. Dus ik dacht, ik trek mn geheugen dr uit, dan MOETTIE wel een piep geven... Nou mooi niet dus, alle lampjes branden weer keurig rood, of na eerder genoemde handelingen geven de lampjes aan dat er iets mis is met mn geheugen, maar geen piepjes!

De vorige keer dat ik dit achterlijke probleem had (is al weer enkele maanden trug) ging dat debiele apparaat het opeens vanzelf spontaan weer goed doen. Dit is namelijk al de 3e keer dat ik dit heb. Maar nu begint t er aardig op te lijken dattie helemaal niet meer aan wil!

Ligt dit aan mn moederbord? Istie gewoon kaduuk?
Weet iemand misschien nog meer dingen waar het aan zou kunnen liggen? Of misschien evt. een oplossing voor dit euvel?

In ieder geval alvast bedankt!

Verwijderd

Geduld is een schone zaak is mijn ervaring.
Zulke dingen heb ik ook meerdere malen gehad.
24 uur later deed dat ding het gewoon weer, zonder iets te veranderen.

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:30 schreef worstkaasscrippie het volgende:
Geduld is een schone zaak is mijn ervaring.
Zulke dingen heb ik ook meerdere malen gehad.
24 uur later deed dat ding het gewoon weer, zonder iets te veranderen.
Dat was ik ook wel van plan, de vorige keer ben ik ook op een gegeven moment naar bed gegaan omdat ik t zat was... later deedtie t weer... Maar ik begin me nu toch af te vragen waar het dan mis gaat? Want het is toch niet normaal, en behoorlijk irritant!

Verwijderd

Ik had eerst ook hetzelfde probleem
hij starte niet meer op
maar hij maakte kortsluiting (tv kaart)
dus je kunt ook ff alles gewoon nachecken bv.
2 geheugen modules eruit halen ofzo

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:39 schreef LyneXL het volgende:
Ik had eerst ook hetzelfde probleem
hij starte niet meer op
maar hij maakte kortsluiting (tv kaart)
dus je kunt ook ff alles gewoon nachecken bv.
2 geheugen modules eruit halen ofzo
Grappig dat je het zegt... kortsluiting was namelijk ook het eerste waar ik aan dacht, dus ik heb de vorige keer mn tv kaart dr al uitgetrokken (gebruik dat ding toch nooit), maar er zit nu dus totaal geen tv kaart meer in! Dr staat verder nix aangesloten, de enige kabel die eraan hangt is zn voeding... Kheb ook al verschillende stopcontacten geprobeerd (andere stroomgroepen, geaard, ongeaard) maar ook dat werkt niet!
2 geheugen modules eruit halen heb ik ook al geprobeerd, maar nog steeds geen verandering...

Ik begin echt t idee te krijgen dat t aan mn mobo of voeding ligt, het kan bijna toch niet anders?

• Passenger
btw. de mensen die soortgelijke problemen hebben: ook een msi bordje? of andere bordjes?

Verwijderd

Plaats de CPU eens opnieuw? (voorzichtig met die koeler)

Check 'm ook even op breukjes. Zo te zien heb je nogal wat lopen trekken in die kast en een stootje tegen het koellichaam kan een CPU killen. Je zou niet de eerste zijn.

(4 ledjes rood = PwrOn/CPU)

Verwijderd

Het is isshien een beetje veel gedoe, maar probeer es om alle onderdelen (cpu,vga,mem etc.) eruit te halen. Daarna 1 voor 1 in te plaatsen (cpu, cpu+mem, cpu+vga+mem etc...!) en hierbij opletten wat je ledjes voor meldingen geven...!

en anders retour fabriknat, kan je tenminste zeker van jezlef zijn dat het niet aan jezelf ligt...!

succes ermee...!

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:50 schreef hezik het volgende:
Plaats de CPU eens opnieuw? (voorzichtig met die koeler)

Check 'm ook even op breukjes. Zo te zien heb je nogal wat lopen trekken in die kast en een stootje tegen het koellichaam kan een CPU killen. Je zou niet de eerste zijn.

(4 ledjes rood = PwrOn/CPU)
ben er van overtuigd dat dat het niet is... heb de cpukoeler haast niet eens aangeraakt, en trouwens, hoe kan ik dan anders ooit af en toe door die cpu controle heenkomen? dat zou dan nooit kunnen natuurlijk... maar mochtie t morgen nog steeds niet doen, zal ik daar es naar kijken!

nog meer ideeën?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb hetzelfde plankje als jij, en ik heb dit probleem ook eerder gehad.

Toen ik vorige week een nieuwe koeler voor mijn CPU had gekocht had ik netjes de oude eraf gehaald en de nieuwe erop. Ding doet niks.
Hm. Wat nu?
Pc uit. Pc weer aan. Niks.
Koeler eraf, oude koeler erop. Niks.
Proc erui, Duron 800 erin, koeler erop (beide geprobeerd) Niks.
Nou ja toenw as ik het zat, du ik zet mijn XP er weer in, nieuwe koeler erop en ik dacht nog maar eens voor dezekerheid. En oppeens doet ie het weer zonder problemen :?

Gewoon blijven proberen dus.

Signature

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:53 schreef jeroentje079 het volgende:
Het is isshien een beetje veel gedoe, maar probeer es om alle onderdelen (cpu,vga,mem etc.) eruit te halen. Daarna 1 voor 1 in te plaatsen (cpu, cpu+mem, cpu+vga+mem etc...!) en hierbij opletten wat je ledjes voor meldingen geven...!

en anders retour fabriknat, kan je tenminste zeker van jezlef zijn dat het niet aan jezelf ligt...!

succes ermee...!
zat ik ook al aan te denken... vha+mem heb ik dr al afgehad, maar had weinig effect... zoals ik in mn vorige post ook al zei, alstie t morgen niet doet, is ook dit het proberen waard!

nog meer creativiteit aanwezig?
(ff tussendoor, tot zover iedereen alvast bedankt voor de reacties!)

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:55 schreef NukeZz het volgende:
Ik heb hetzelfde plankje als jij, en ik heb dit probleem ook eerder gehad.

Toen ik vorige week een nieuwe koeler voor mijn CPU had gekocht had ik netjes de oude eraf gehaald en de nieuwe erop. Ding doet niks.
Hm. Wat nu?
Pc uit. Pc weer aan. Niks.
Koeler eraf, oude koeler erop. Niks.
Proc erui, Duron 800 erin, koeler erop (beide geprobeerd) Niks.
Nou ja toenw as ik het zat, du ik zet mijn XP er weer in, nieuwe koeler erop en ik dacht nog maar eens voor dezekerheid. En oppeens doet ie het weer zonder problemen :?

Gewoon blijven proberen dus.
hmmm... dit rare geval komt dus vaker voor... ik snap echt niet wat het is! zou het gwoon aan het plankje liggen?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
zie bijv
[topic=338001/1/25]

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 22:59 schreef insan1ty het volgende:
zie bijv
[topic=338001/1/25]
weer msi... hmm... wazig... weet iemand toevallig of msi ooit iets bekend heeft gemaakt over dit euvel?

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
probeer ander voeding werkte bij mij:

Moederbord Soltek SL-75DRV2
Vga kartAsus 3800 de luxe TNT2 ultra
Gehugen3x256MB (crucial CS2.5)
CD-romAsus 50x
CD-burnerPlextor 16-10-40A
Netwerkaart3Com 10-100Mbit
SoundcardSoundblaster Live!
HD 1Maxtor 40GB 7200t/min
HD 2Quantum Fireball 15GB 7200t/min
WATERKOELING

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

haal het geheugen eruit en stop er een ander dimmetje in en start dan de pc eens op... verder alles al een losgekoppeld op geheugen, cpu, vga na?

Verwijderd

Harder schoppen ;)

De mijne maakt vaak een teringherrie (de pc's manier van zeggen: ik ga vastlopen, en snel (het lijkt af en toe een vrouw, je moet alles raden en als je het fout hebt gaat het mis, maar als je het goed hebt ook)). Dan is het een kwestie van of hard schoppen (niet te hard, zo'n kast kan ook niet alles hebben) of een stukkie (lees: 5 cm) optillen en laten "vallen" (ik neem geen verantwoording voor mensen die hun pc mee een flatgebouw opnemen en hem naar beneden flikkeren)...

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op donderdag 06 december 2001 23:20 schreef Peppers4ever het volgende:
Harder schoppen ;)

De mijne maakt vaak een teringherrie (de pc's manier van zeggen: ik ga vastlopen, en snel (het lijkt af en toe een vrouw, je moet alles raden en als je het fout hebt gaat het mis, maar als je het goed hebt ook)). Dan is het een kwestie van of hard schoppen (niet te hard, zo'n kast kan ook niet alles hebben) of een stukkie (lees: 5 cm) optillen en laten "vallen" (ik neem geen verantwoording voor mensen die hun pc mee een flatgebouw opnemen en hem naar beneden flikkeren)...
Je gaat je PC toch niet mishandelen? Kom nou :)
DOe zoals ik, gooi een schroevendraaier door je slaapkamerdeur uit frustratie. Je pc blijft tenminste heel. Je hebt alleen wel de kans dat je ouders kwaad worden :P

Signature

• Passenger
Op donderdag 06 december 2001 23:23 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Je gaat je PC toch niet mishandelen? Kom nou :)
DOe zoals ik, gooi een schroevendraaier door je slaapkamerdeur uit frustratie. Je pc blijft tenminste heel. Je hebt alleen wel de kans dat je ouders kwaad worden :P
hoezo? liep je pa daarna een week met een schroevendraaier rond die half door zn schedel stak? >:)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:32 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

hoezo? liep je pa daarna een week met een schroevendraaier rond die half door zn schedel stak? >:)
Of in zijn ~[=]--€ :r (stelt een (vliegende) schroevendraaier voor, dat ik die vraag in elk geval niet meer krijg), terwijl ie je moeder aan het |:( (bonken) was... ;)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
klinkt duidelijk als een stroom-probleem....

Of een onderdeeltje van me mb ofzo maakt ergens sluiting, of je voeding geefty niet genoeg power om op te starten.
Tijdens de POST gebruikt je pc de meeste stroom. Dan komen zwakke plekken in je voeding of in je voedingskabels naar voren. (let op losse stekkertjes....)

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Pagina: 1