Toon posts:

Cooler die af en toe even uitvalt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,, mijn standaart cooler valt af en toe voor 1 of 2 seconden uit.. Althans dat zegt PC Probe dat bij mijn Asus TUSL2C geleverd is.

Dat progje springt dan op de voorgrond en met geluidjes en knipperen geeft hij aan dat mijn CPU-fan 0 ratation heeft..

Iets later springt ie weer op ongeveer 4500...

Mijn CPU is meestal 38 graden C. Intensief gebruik wil wel 40 tot 43 graden opleveren. Moederbord zit meestal op 32 graden..

Kan dit kwaad dat die cooler soms uitvalt? Het is altijd maar 1 of 2 seconden,, en het gebeurd misschien 4x per week gemiddeld denk ik..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Ooit een cooler gezien die 2 seconden uitvalt en direct daarna weer op volle toeren gaat draaien? Damn, wat een supercooler |:(

AARSUS PROBE heet je probleem. Uninstall dat kutding en zet evt de beveiliging in je BIOS aan wil je te weten komen wanneer je CPU te warm wordt.

Ik snap niet waarom mensen altijd hele dagen naar hun fan RPMs en CPU graadjes zitten te kijken |:(

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is een bug in het programma, die PC-probe werkt erg matig.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Standaard koeler in de zin van CPU koeler?
lijkt mij ongezond, voor 1 of 2 seconden kan geen kwaad, maar het wijst wel op een fout in het moederbord of koeler, ik zou maar eens kijken of je fan nog draait als ASUSprobe zegt datie stil staat, zo nee, ff je koeler na kijken, zo ja, even je moederbord/asusprobe na (laten) kijken...
Kortom er kunnen 4 dingen aan de hand zijn:
- koeler heeft kuren
- sensor heeft kuren
- ASUSprobe heeft een bug
- je powersupply naar je koeler heeft kuren

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 22:30 schreef _JGC_ het volgende:
Ooit een cooler gezien die 2 seconden uitvalt en direct daarna weer op volle toeren gaat draaien? Damn, wat een supercooler |:(

AARSUS PROBE heet je probleem. Uninstall dat kutding en zet evt de beveiliging in je BIOS aan wil je te weten komen wanneer je CPU te warm wordt.

Ik snap niet waarom mensen altijd hele dagen naar hun fan RPMs en CPU graadjes zitten te kijken |:(
HAHAHAHHA!! :P Naja,, dast duidelijk dan! ;)

Ik ga kijken of ik dat in mijn bios kan instellen!

Maar ik kijk niet de hele dag naar dat progje hoor! Hij springt gewoon in beeld als het nul is! Ik wil er niet naar kijken maar moet wel! ;)

Maar dat ik even naar mijn CPU graden heb gekeken kwam omdat ik de cooler LICHTELIJK verkeerd had gemonteerd! |:( De graden liepen al snel op naar 100 graden.. HEheheh,, FOUTJE!!! |:(

MAAR ik ben nu ERG tevreden over mijn systeem!!!
Alleen ben ik mijn oude mobo en kast nog niet kwijt..