Toon posts:

[php] mail vraagje (prioriteit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezende mede tweaker,
Je kent het wel een mailscript in php tot zover kan ik nogewel komen met php ik ben me bewust dat ik geen script reqeust mag doen maar echter wil ik toch wat vragen ik ben er uiteraard niet opuit om scripts te gaan vragen maar stel het zeer op prijs als een van jullie (jij dus) mij misschien verder zou kunnen helpen.

...

Als je een mail verstuurd in outlook of in een andere email editor kan je er een prioriteit aan stellen stel je wilt een hoge prioriteit neerzetten en je doet dat en de ontvanger krijgt jou mail ziet hij een rode ! voor zijn mailtje staan dat valt uiteraard goed.

Nu mijn vraag tot een mailscript in php was ik al gekomen.
maar wat is bijv het script dat ik er een prioriteit aan zou kunnen stellen? bijv:. hoog?.
Heeft iemand enig idee ik heb de search al gebruikt maar niets gevonden

de volgende zoekwoorden gebruikt:

Prioriteit, urgentie, mail (veel gevonden topics maar zat helaas niets tussen wat ik zocht).

Alvast bedankt voor het helpen.
Een mede tweaker

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
op deze manier moet het lukken:
PHP:
1
2
3
<?
mail("aan@iemand.nl","onderwerp","inhoud","From: Tweaker <jou@hotmail.com>\nX-Priority: 1\nX-MSMail-Priority: High");
?>

X-Priority = prioriteit voor NON-outlook clients
X-MSMail-Priority = prioriteit voor outlook

1 - high
2 - normal
3 - low

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 22:29 schreef SWINX het volgende:
op deze manier moet het lukken:
PHP:
1
2
3
<?
mail("aan@iemand.nl","onderwerp","inhoud","From: Tweaker <jou@hotmail.com>\nX-Priority: 1\nX-MSMail-Priority: High");
?>

X-Priority = prioriteit voor NON-outlook clients
X-MSMail-Priority = prioriteit voor outlook

1 - high
2 - normal
3 - low
waar vind je een soort overview met mail command's of headers die je zou kunnen meesturen... :) ? ik zoek ook ff zelf .. maar ik dacht vraag het ook maar. ;)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
op http://www.php.net/manual/en/function.mail.php vind je al wel wat, maar een lijst met *alle* headers...

ik zou het niet weten, volgens mij bestaan er ook weer niet zo superveel headers.

(misschien zoeken met google?)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:19 schreef SWINX het volgende:
[..]
tnx.. ben al aan het zoeken :P .. maar kan nie veel vinden ff een uurtje doorzoeken en more ook ff 2 uur.. dan vind ik het vast wel..

Verwijderd

ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2046.txt

wie zoekt zal vinden :P holy google :P
Pagina: 1