Toon posts:

Spikspliternieuw systeem continu op tilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een systeem gebouwd uit allemaal nieuwe onderdelen (ook kast)

Al de eerste keer ging het mis met opstarten:

In eerste instantie alles prima, hij ziet de processor, geheugen, harddisk, cdrom, etc. Ik ga naar de bios, werkt ook allemaal.

Maar enkele minuten later gaat het mis, alle lampjes beginnen te knipperen en mijn monitor gaat op slaapstand. uitknop doet niks en reset ook niet.

Als ik de electrokabel eruit trek, en daarna systeem weer aanzet blijft hij op tilt, wacht ik een minuut of 5 dan kan ik wel opstarten, tot na enkele minuten weer hetzelfde gebeurt.

ik heb gekeken naar de temperatuur, die is prima ook op het punt als hij weer op tilt gaat.

ik heb alles eruit gehaald, ook geheugens gewisseld en zelfs zonder harde schijf, floppie, cdrom, blijft het probleem.

Is dit een voedingsprobleem? kan iemand mij helpen? :'(

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
zou de voeding kunnen zijn die het niet trekt, je hebt niet verteld wat voor soort er in de kast zit

ook is handig om te weten wat voor cpu/video kaart er in zit, sommige apparatuur vreten best veel stroom,

kan je niet erg helpen,

detail pleaze

Verwijderd

Topicstarter
300 watt midi tower,

cpu: 1,0 ghz athlon
video: club 3d gforce2 mx-400 tv-out

Verwijderd

ik heb alles eruit gehaald, ook geheugens gewisseld en zelfs zonder harde schijf, floppie, cdrom, blijft het probleem.
In dat geval is je voeding niet de eerste verdachte denk ik..

Weet je zeker dat je CPU-koeler goed gemonteerd zit?

Idd, more specs pls :)

Verwijderd

Topicstarter
in de bios geeft de temperatuur controle aan dat de temp 30 graden is, lijkt me prima.

moederbord is: ecs k7vza
harde schijf: 40 gig maxtor 7200 ata 133
koeler: coolermaster dp5 5g11b-01 (werd aanbevolen op site van AMD)

Verwijderd

is idd hoogstwaarschijnlijk CPU die te heet wordt, na enkele minuten slaat het systeem af... Zonder koeler zou je cpu al na 1 of 2 sec. doorbranden dus hij koelt wel iets. het is waarschijnlijk niet genoeg. Heb je wel warmtegeleidende pasta ertussen gesmeerd?

Verwijderd

die 30 graden kan ook je systeemkast temperatuur zijn of is het echt je cpu temp. dan zul je het ergens anders moeten zoeken

Verwijderd

zet je cpu er een keer opnieuw in .

LET OP DAT JE CORE NIET AFBROKELT

want dan ben je de lul weg garantie !!

heb ik ervaring mee ja helaas ( weg FL 375,- en 1400 Gig) :( en toen ff :'( maar nu weer :) met mijn athlon Xp)

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op donderdag 06 december 2001 22:48 schreef marco25 het volgende:
zet je cpu er een keer opnieuw in .

LET OP DAT JE CORE NIET AFBROKELT

want dan ben je de lul weg garantie !!

heb ik ervaring mee ja helaas ( weg FL 375,- en 1400 Gig) :( en toen ff :'( maar nu weer :) met mijn athlon Xp)
hmmm, een 1400 gig voor maar 375 gulden? waar kan je die kopen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de aanwijzingen, ik ben langs mijn vrienden gelopen van OnLine Internet (OLI) in Delft. Voordat we gingen klooien met de koeler hebben we even een andere voeding aangesloten en voila het systeem snort als een krols katertje.

Oftewel brak voedinkje, dankjewel multipc!

Nu kan ik fijn aan het installeren gaan....

SLOTJE!
Pagina: 1