hij loopt vast :(

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
Mijn systeem bevat:

* MSI K7T turbo (6330)
* AMD Athlon 1.2 GHz
* 512 embee (PC-133)
* Nvidia TNT2 32 embee AGP
* IBM Deskstar 60 40 GB 7200 RPM

nu heb ik mijn bios zo staan:

CPU Vcore select 1.850 V
CPU vio select 3.45 V
auto detect dimm/pci clk ||moet dit aan of uit? ||
spread spectrum modulated ||moet dit aan of uit? ||
clock 105 (standaard is 100, max is 132)
clock ratio 13 X (standaard is 12, max. is 15

Hier is dus uit op de maken dat mijn systeem op 1365 MHz draait. En dan is hij na 2 uur ongeveer 40 graden, maar ik heb begrepen dat hij wel zo'n 70 tot 90 mag hebben! maar ik kom niet boven de 1365! als ik dat wel doe, dan reset hij natuurlijk, maar blijft mijn monitor lampje oranje! hij doet dan dus nix

waar ligt dit aan

Verwijderd

Misschien kan je videokaart de bottleneck zijn of betere koeling want die 40graden is denk ik idle en niet stressed. Of misschien kan je tbird wel niet hoger. De mijne kan 1333 met luchtkoeling en met waterkoeling ben ik nog bezig. Die 512mb kan ook nog wel een oorzaak zijn. Voor het ocen kun je beter 2x 256mb goed merk geheugen erin prikken.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
Op donderdag 06 december 2001 22:08 schreef Hitpoint het volgende:
Misschien kan je videokaart de bottleneck zijn of betere koeling want die 40graden is denk ik idle en niet stressed. Of misschien kan je tbird wel niet hoger. De mijne kan 1333 met luchtkoeling en met waterkoeling ben ik nog bezig. Die 512mb kan ook nog wel een oorzaak zijn. Voor het ocen kun je beter 2x 256mb goed merk geheugen erin prikken.
heb ik ook gedaan 2x 256 MX A merk (was btw behoorlijk duur)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
goedkoop geheugen vrees ik voor je :'(
mijnes liep eerst stabiel op 1512, toen 1400, en nu nog maar 1335 omdat de core langzaam ging afbrokkelen door het een en ander :'(.

(ohja et was een 1200)

maar vervang het geheugen eens door muskin of crucial ofzo *D dan ken je wel ver komen denk ik zo *D

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

probeer eens je MP een stapje lager te zetten, en je FSB een stukje hoger... dan weet je of het aan je FSB ligt....

Verwijderd

165 Mhz overclock is idd niet erug veel.. misschien heb je gewoon slechte stepping?

Verwijderd

Je haalt ook zo ontzettend veel fps meer uit je kaartje he als je je video-kaart oc'ed |:( |:( |:( |:( |:(

Komop zeg......tis puur voor het gevoel.... maar winst maak je nouwelijk..... en wil je voor die 1-2-3-4-5 fps meer nou al die problemen hebben ??

:(

Is een mening hoor people :)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef stanley het volgende:
Je haalt ook zo ontzettend veel fps meer uit je kaartje he als je je video-kaart oc'ed |:( |:( |:( |:( |:(

Komop zeg......tis puur voor het gevoel.... maar winst maak je nouwelijk..... en wil je voor die 1-2-3-4-5 fps meer nou al die problemen hebben ??

kheb er 20 fps winst door gekregen..

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef stanley het volgende:

En hoe heet deze site ook alweer? |:(

Zeg dan niks! En dat is mijn mening. Voor de rest denk ik Vcore omhoog, en als dat dus niet kan (wat waarschijnlijk het geval is) heb je 2 opties, optie 1 Vcore mod (is wat moeilijker) optie 2 tevreden zijn :+ (optie 3 is nieuw spul kopen, maar dat vind ik geen optie)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 10:56 schreef Overdrive_AMD het volgende:

[..]

En hoe heet deze site ook alweer? |:(

Zeg dan niks! En dat is mijn mening. Voor de rest denk ik Vcore omhoog, en als dat dus niet kan (wat waarschijnlijk het geval is) heb je 2 opties, optie 1 Vcore mod (is wat moeilijker) optie 2 tevreden zijn :+ (optie 3 is nieuw spul kopen, maar dat vind ik geen optie)
Die optie 3 bevalt me wel :) Daar ben ik iig zelf meebezig want mijn 1200mhz wil niet verder dan 1333 luchtgekoeld dus op naar de 2ghz >:)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 22:05 schreef internetinfo het volgende:
auto detect dimm/pci clk ||moet dit aan of uit? ||
Dit moet altijd aan staan, het is de detectie of en welke dimms in de sloten steken.
spread spectrum modulated ||moet dit aan of uit? ||
Moet altijd uit staan, is een speciale functie die de FSB klok van 133/266 Mhz met een 10 Mhz draaggolf moduleert, om eventueel problemen met de FCC keuring op radio storing te omzeilen.
clock 105 (standaard is 100, max is 132)
clock ratio 13 X (standaard is 12, max. is 15

waar ligt dit aan
Eigenlijk betekent spontaan herstarten dat er wat met de voedings spanning misgaat.

Dan is dus de voeding waarschijnlijk de bron, dat kan ook komen omdat de VCore op 1,85 staat.
Pagina: 1