In de search heb ik geen antwoord kunnen vinden, maar ik zit dus met het volgende 'probleem':
Ik heb recentelijk een Aopen 52x CD-ROM aangeschaft en werk met Windows 2000 Professional. Om de een of andere manier wil mijn CD-ROM CD's niet uitwerpen. Het maakt niet uit wat voor CD's ik gebruik (CD-R, originele CD's, CD-RW...). De enige manier om de CD weer terug terug te krijgen is om via 'Deze Computer' te rechtsklikken op de CD-ROM en te kiezen voor 'Schijf uitwerpen'.
Wat ik ook vreemd vind, is dat de CD-ROM CD-R's wel herkent, maar dat hij de CD blijft lezen (het lampje blijft continu branden/knipperen). In 'Deze Computer' wordt de CD wel gewoon herkend en kan er ook op lezen. Ook wordt de compu niet noemenswaardig trager, alleen de muis begint soms te stotteren.
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Voor de volledigheid mijn specs:
- AMD T-Bird 1GHz (266)
- MSI K7T Turbo (BIOS versie 3.1)
- 512 MB SDRAM PC-133
- Maxtor D740X 40GB 7200 rpm HDD
- Plextor PlexWriter 16/10/40A
- Promise Ultra100 controller
- De reeds genoemde Aopen 52x CD-ROM
- 300 Watt voeding
De apparaten zijn als volgt aangesloten:
- IDE 1 master: HDD (ATA-100)
- IDE 2 master: PlexWriter
- Op Ultra-100 controller master: Aopen 52x CD-ROM
(inderdaad: elk apparaat op een apart kanaal
)
O ja: ik lees hier regelmatig dat mensen de Aopen 52x bagger vinden, maar dat hoef ik hier niet te horen. Dus geen replies van: koop een Asus of Yukiyki-blaat CD-ROM, tenzij je mij een hele goede reden kunt geven
. Bij mij is-ie snel, stil en betrouwbaar (kan zonder problemen een audio- of data-CD on-the-fly kopiëren op 16x). Ik vind het een prima CD-ROM, met uitzondering van bovengenoemde ongemakken.
Alvast bedankt!
Ik heb recentelijk een Aopen 52x CD-ROM aangeschaft en werk met Windows 2000 Professional. Om de een of andere manier wil mijn CD-ROM CD's niet uitwerpen. Het maakt niet uit wat voor CD's ik gebruik (CD-R, originele CD's, CD-RW...). De enige manier om de CD weer terug terug te krijgen is om via 'Deze Computer' te rechtsklikken op de CD-ROM en te kiezen voor 'Schijf uitwerpen'.
Wat ik ook vreemd vind, is dat de CD-ROM CD-R's wel herkent, maar dat hij de CD blijft lezen (het lampje blijft continu branden/knipperen). In 'Deze Computer' wordt de CD wel gewoon herkend en kan er ook op lezen. Ook wordt de compu niet noemenswaardig trager, alleen de muis begint soms te stotteren.
Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Voor de volledigheid mijn specs:
- AMD T-Bird 1GHz (266)
- MSI K7T Turbo (BIOS versie 3.1)
- 512 MB SDRAM PC-133
- Maxtor D740X 40GB 7200 rpm HDD
- Plextor PlexWriter 16/10/40A
- Promise Ultra100 controller
- De reeds genoemde Aopen 52x CD-ROM
- 300 Watt voeding
De apparaten zijn als volgt aangesloten:
- IDE 1 master: HDD (ATA-100)
- IDE 2 master: PlexWriter
- Op Ultra-100 controller master: Aopen 52x CD-ROM
(inderdaad: elk apparaat op een apart kanaal
O ja: ik lees hier regelmatig dat mensen de Aopen 52x bagger vinden, maar dat hoef ik hier niet te horen. Dus geen replies van: koop een Asus of Yukiyki-blaat CD-ROM, tenzij je mij een hele goede reden kunt geven
Alvast bedankt!
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?