Aopen 52x 'hangt' in Win2K

Pagina: 1
Acties:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Wok

Dakloos...

Topicstarter
In de search heb ik geen antwoord kunnen vinden, maar ik zit dus met het volgende 'probleem':

Ik heb recentelijk een Aopen 52x CD-ROM aangeschaft en werk met Windows 2000 Professional. Om de een of andere manier wil mijn CD-ROM CD's niet uitwerpen. Het maakt niet uit wat voor CD's ik gebruik (CD-R, originele CD's, CD-RW...). De enige manier om de CD weer terug terug te krijgen is om via 'Deze Computer' te rechtsklikken op de CD-ROM en te kiezen voor 'Schijf uitwerpen'.

Wat ik ook vreemd vind, is dat de CD-ROM CD-R's wel herkent, maar dat hij de CD blijft lezen (het lampje blijft continu branden/knipperen). In 'Deze Computer' wordt de CD wel gewoon herkend en kan er ook op lezen. Ook wordt de compu niet noemenswaardig trager, alleen de muis begint soms te stotteren.

Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

Voor de volledigheid mijn specs:
- AMD T-Bird 1GHz (266)
- MSI K7T Turbo (BIOS versie 3.1)
- 512 MB SDRAM PC-133
- Maxtor D740X 40GB 7200 rpm HDD
- Plextor PlexWriter 16/10/40A
- Promise Ultra100 controller
- De reeds genoemde Aopen 52x CD-ROM
- 300 Watt voeding

De apparaten zijn als volgt aangesloten:
- IDE 1 master: HDD (ATA-100)
- IDE 2 master: PlexWriter
- Op Ultra-100 controller master: Aopen 52x CD-ROM

(inderdaad: elk apparaat op een apart kanaal >:))

O ja: ik lees hier regelmatig dat mensen de Aopen 52x bagger vinden, maar dat hoef ik hier niet te horen. Dus geen replies van: koop een Asus of Yukiyki-blaat CD-ROM, tenzij je mij een hele goede reden kunt geven :P. Bij mij is-ie snel, stil en betrouwbaar (kan zonder problemen een audio- of data-CD on-the-fly kopiëren op 16x). Ik vind het een prima CD-ROM, met uitzondering van bovengenoemde ongemakken.

Alvast bedankt!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

onder een ander OS als windows 98 ofzo doet ie het wel goed :?

Mwa probeer hem eens op dma te zetten... zou misschien kunnen werken (8>

Hoi

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
De BIOS herkent mijn CD-ROM speler wel als een DMA-geval. Hoe kom ik in Win 2000 bij de DMA-instellingen?

(ben nog niet ervaren met Win2K, vandaar)

Geen idee hoe die onder Win98 werkte, want na aanschaf van de CD-ROM heb ik meteen een clean install van Win2K gedaan.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Klein schopje omhoog... :P (je weet immers maar nooit wie er op dit tijdstip nog online is... ;))

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 10:31
ik heb ook deze drive en heb er sinds 2000 en ook xp niets dan probelemen mee.

Geen oplossing tot dusverre

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 10:43 schreef VivaAtloni het volgende:
ik heb ook deze drive en heb er sinds 2000 en ook xp niets dan probelemen mee.

Geen oplossing tot dusverre
Zo ver wil ik nog niet gaan. De drive is verder wel snel en stil. Het is alleen een beetje irritant dat ik dus last hebt van eerdergenoemde verschijnselen.
Zelf denk ik niet dat het aan de drive ligt, maar dat er iets 'mis' is in Win2K.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
(Klein schopje omhoog... :P)

Verwijderd

't lijkt erop dat Win2K je speler gelocked houdt. Dit doet Win2K zolang een applicatie er gebruik van maakt. Dit is bij jou schijnbaar het geval; want je ziet ook dat de speler zelf actief blijft. Er hangt dus 'n service op de achtergrond die je speler continu benaderd.(denk aan antivirus, off-line file caching, of bij CD-RW aan directCD die formateerd)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 21:53 schreef TELife het volgende:
't lijkt erop dat Win2K je speler gelocked houdt. Dit doet Win2K zolang een applicatie er gebruik van maakt. Dit is bij jou schijnbaar het geval; want je ziet ook dat de speler zelf actief blijft. Er hangt dus 'n service op de achtergrond die je speler continu benaderd.(denk aan antivirus, off-line file caching, of bij CD-RW aan directCD die formateerd)
Zou kunnen..., maar wat houdt dat off-line file caching precies in?

Pagina: 1