Toon posts:

AthlonXP zonder koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje een AMD athlon XP 1500+ gekocht :P , met mobo enzo erbij, en ik d8 het zelf wel eens even in elkaar te zetten. Ik kwam er later dus pas achter dat het gebruikelijk is koelpasta tussen de processor en de koeler aan te brengen |:( (hier is mij in de winkel ook niks van verteld).

Heb ik nu een probleem? Er zat wel zon wit plakkertje op de koeler op de plaats waar de chip zat, is dit misschien iets dat ook voldoet als koelpasta? De temperatuur van de processor zit ongeveer tussen de 42 en de 45 graden...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
mooi temperatuurtje, die van mij wordt stressed 60 graden, en dat kan ie ook makkelijk aan

gewoon lekker zo laten.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
dat plakkertje moet eraf en dan zit daaronder koelpasta standaard van de cooler zelf. maar de meeste halen dit eraf en doen er een andere op :)

kijk eens wat de temp is dan zie je vanzelf of het goed is. ;)

edit: had de temp niet zien staan, maar die is netjes wat voor koeler is het?

Verwijderd

Ja dat is er wel voor alleen je proc word er super ranzig van en het werkt lang niet zo goed als koelpasta, haal die meuk er maar gewoon vanaf ;)

Maar doe er maar koelpasta op en maak de onderkant van de heatsink en je processor goed schoon van die meuk van je heatsink, en smeer dan wat koelpasta op je core, en smeer het goed uit met je vinger, een druppeltje is genoeg, zolang het maar je processor bedekt...

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op donderdag 06 december 2001 21:52 schreef Wapzer het volgende:
Ja dat is er wel voor alleen je proc word er super ranzig van en het werkt lang niet zo goed als koelpasta, haal die meuk er maar gewoon vanaf ;)

Maar doe er maar koelpasta op en maak de onderkant van de heatsink en je processor goed schoon van die meuk van je heatsink, en smeer dan wat koelpasta op je core, en smeer het goed uit met je vinger, een druppeltje is genoeg, zolang het maar je processor bedekt...
klopt het helpt vaak helemaal niets, als je het eraf haalt doe dat dan wel voorzichtig en niet met een scherp iets als je bang bent dat je het verkeerd doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Lol, het zal nou wel allemaal lekker vastgeplakt zitten :o, hoe haal ik da dan van de chip af?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
dat spul dat standaard onder een heatsink hangt voldoet meestal wel...

maar geen zilverpasta met je vingers uitsmeren, doe er een plastic zakje omheen. 1 omdat je dan die zooi niet aan je fikken krijgt en 2 omdat je dan geen vet van je vingers achterlaat

btw door een beetje te wringen links/rechts(voorzichtig!!) laat dat spul wel los, zit over je core heengesmolten, niet schrikken

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het gewoon laat zitten dan, aangezien de temperatuur goed blijkt te zijn :).

Mijn cooler is btw een een of andere standaard cooler...

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Lekker er op laten zitten dat spul. AMD doet dat spul er niets voor niets op. Bovendien verspeel je de garantie als je er wat anders op smeert.
Waarom rommelen aan iets wat goed is !

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 21:56 schreef ^@cer het volgende:
Lol, het zal nou wel allemaal lekker vastgeplakt zitten :o, hoe haal ik da dan van de chip af?
Das idd moeilijk. Maar ik zl het eens uitleggen. (wel op eigen risico)

1) Zet je pc aan, kast plat en open leggen zodat je de koeler er makkelijk af kan halen
2) Zet je fan van je koeler uit en let op de temp.
3) bij 70 graden zet als een debiel je pc uit en dan haal je koeler er met gemak af.

Daarna schoonmaken met een alcohol oid.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1