[java] tekst 90 graden draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik heb een vraag
en ik heb de search gebruikt, maar die leverde niet precies op wat ik wil. voordat men begint met UTFS :P

Ik ben een klein java programmatje aan het schrijven dat een bepaalde text uit een .txt bestand leest en deze moet printen. Nu is het probleem dat een deel van die text 90 graden gedraaid moet worden.

Ik heb me helemaal rot gezocht, maar ik heb geen functie gevonden die dat kan. Misschien is er hier iemand die mij daarbij kan helpen.

Het gaat dus om een String die ik in een Graphics wil zetten om em daarna met mijn printer uit te printen. Alleen moet die tekst dus 90 graden op het blaadje gedraaid worden.

Het maakt me niet uit waar die functie zit, want als die er is dan vind ik zelf wel weer uit hoe ik dat moet uitprinten. Het gaat me dus eigenlijk alleen om die 90 graden draaifunctie, maar meer info mag natuurlijk ook :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb hier ooit is op het forum gelezen dat je um in een plaatje moest zetten en dan het plaatje draaien. Ik weet zeker dat hij langs is gekomen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• xillius
ja die heb ik inderdaad gelezen, maar dat ging om een image. Ik wil het met een String doen. Maar ok die image is te draaien, maar ik weet niet hoe ik van een String een image moet maken. Dus als iemand me dat kan vertellen weet ik ook weer genoeg.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je trouwens even de Java 2D demo in je SDK erbij pakt, dan zie het gelijk. Bekijk even het resultaat en zoek het op in de code :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• xillius
ok das weer heel wat om door te lezen ;)
bedankt
en als het niet lukt dan meld ik me wel weer :P

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan trouwens ook nog gewoon Graphics2D.rotate(double) gebruiken. Die gebruikt indirect AffineTransform en is misschien iets makkelijker ;) .

Deze link is ook wel erg makkelijk (even stukje naar beneden scrollen):
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-07-1998/jw-07-media.html
Hier wordt schuine tekst getekend.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1