Toon posts:

FS 2002: geen ATC geluid: ontbrekende codec???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik FS 2002. Loopt prima. Ik hoor alles. Dacht ik. Toen ik de les wilde volgen (de eerste) gebeurde er niet veel. Sommige schermpjes in de cockpit lichtten op maar ik hoorde niets. Daarna startte ik een vlucht met ATC. Ik zal wel de tekst op het scherm, maar hoorde weer niets! Alle instellingen zijn okay.

Vervolgens ging ik naar de Sound directory en klikte op verschillende wavs. Somiige gave goed geluid, maar tot mijn stomme verbazing, wilde sommige geluiden niet afspelen! Er kon geen codec voor gevonden worden! Zelfs niet via het internet (Media Player probeerde automatisch de codec te vinden.)

Tijdens de installatie heb ik Media Player volledig laten installeren.

Wat is hier fout? Heeft iemand anders dit probleem ook? ATC is één van de onderdelen die mij heeft overgehaald FS 2002 te kopen!!! SHIT!

Belangrijkste sys-gegevens: Athlon 1600+, Asus GF3 Ti200, Creative Live! 1024, Windows 98 SE.

HELP!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
zeer vreemd probleemd...Staat het niet in de trouble-shooting :?, anders moet je MS ff emailen :P

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijvoorbeeld het bestand common2.wav in de map Sound/Lessons. Zo'n 19 kb klein. Als ik daar op dubbelklik gaat Media Player dus een codec zoeken.

Kan iemand van jullie dat bestandje eens proberen af te spelen? En hoe groot is het bij jullie? Is er soms bij mij iets fouts gegaan bij het installeren (decomprimeren)? Er staat bijvoorbeeld ook common15.wav in, en die is maar 6 kb...

???

Verwijderd

Topicstarter
Waar staan trouwens de ATC sound files...?

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Op donderdag 06 december 2001 21:55 schreef hellogoodbye het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld het bestand common2.wav in de map Sound/Lessons. Zo'n 19 kb klein. Als ik daar op dubbelklik gaat Media Player dus een codec zoeken.

Kan iemand van jullie dat bestandje eens proberen af te spelen? En hoe groot is het bij jullie? Is er soms bij mij iets fouts gegaan bij het installeren (decomprimeren)? Er staat bijvoorbeeld ook common15.wav in, en die is maar 6 kb...

???
hier doet ie het (ook 19kb)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, één van de Cessna's heeft ook geen virtual cockpit: ontbreekt gewoon (na de gewone cocpit komt gelijk de toren view): wijst dit op een foute installatie? Of klopt dit wel?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 06 december 2001 22:53 schreef hellogoodbye het volgende:
Hm, één van de Cessna's heeft ook geen virtual cockpit: ontbreekt gewoon (na de gewone cocpit komt gelijk de toren view): wijst dit op een foute installatie? Of klopt dit wel?
Dat klopt wel, er zitten een aantal kisten in die niet omgezet zijn voor fs2002, die hebben dan idd geen Virtual Cockpit. Dat van die soundfiles is wel vaag! Die Common15.wav kan ik gewoon met Mediaplayer afspelen. Het is het woordje "right" als ik het goed versta :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via de explorer dat common5.wav uit de sound.cab gehaald: als ik die afspeel, krijg ik dezelfde foutmelding! Zou mijn sound.cab op de cd fout zijn? Schijnbaar wordt er iets niet goed uitgepakt... :( Bestaat dat: een foute cd? OF is het uitpakprogram misschien kapot...?

Verwijderd

Topicstarter
JA! Ik ben eruit! Oplossing gevonden!

Het bleek dat ik onlangs bij de installatie van Windows 98 SE de audiocompressie (onder multimedia bij Windows setup) niet had geïnstalleerd! Ik installeer alles altijd zo schoon mogelijk. Net iets te schoon dus...

Toch vreemd (heel vreemd...) dat sommige geluiden wel en andere niet afgespeeld worden, dan...Sowieso: tot nog toe had ik nog geen een probleem gehad, zónder die audiocompressie. Ook vreemd dat een complete installatie van de nieuwste Media Player, met die vrachtlading aan codecs, niet deze standaard installeert.

Maar ja, het werkt nu. Yihaa! Weer een interresant topic erbij voor de search.

Klinkt trouwens errug brak, die stemmetjes... >:) In FU III klonken ze heel wat beter. Maar dit zou wel eens realistischer kunnen zijn.
Pagina: 1