[XP] Internet Connection Sharing perikelen

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
(adjes: van mij mag ie best naar NT als ie daar meer thuishoort)

Okee, ik word flink ziek van Internet Connection Sharing onder Windows XP. Dit omdat in het aantal opties flink is gekort, mede door de opkomst van 24/7 broadband connecties. Ik zal mijn problemen opsommen.

1) Het ICS-taskbar icoontje is weg. Was altijd heerlijk om het internet een paar uurtjes open te zetten, en te zien of het ook feitelijk gedeeld was. Dit was aanwezig in Windows 98, Me, en 2000 (alle uitvoeringen).

2) Voor een verbinding die gedeeld is maakt XP een andere 'adapter' aan met een ander IP adres. Dit betekent dus (omdat wij intern gebruik maken van fixed IP's) dat de server (192.168.0.1) na uitschakeling van internet delen plotseling geen vast IP-adres meer heeft... wat resulteert in totale onbereikbaarheid vanaf het netwerk en weer wat getyp om dat IP adres er weer in te zetten... tot ICS weer aangaat |:(

Omdat beide problemen resulteren in best wat werk om het internet te delen en daarna weer het netwerk draaiende te houden :+ word ik hier toch aardig ziek van.

Verder heb ik het probleem met een (overigens nieuw) modem dat het geluid dat het modem produceert ook door de boxen binnenkomt, terwijl er géén (directe) verbinding is tussen modem en geluidskaart, alle bronnen gedempt staan in Volumenogwat (hoe heet het ook alweer :+) én onder de eigenschappen van het modem staat het geluid uit.
Het geluid wordt overigens niet direct verstuurd, er zit ongeveer een halve seconde tussen, wat zou betekenen dat het geluid wordt 'gesynthesized' of zo :?

Weet iemand iets meer van bovengenoemde problemen?

nou dat was me het verhaaltje wel!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Deze past beter in [forum=19] :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 21:34 schreef Buzzman het volgende:
Deze past beter in [forum=19] :)
lol :+ dank je :)

Verwijderd

Tjas, ik blijf bij SyGate 4.0 voor ICS.

Anderen zweren bij de standaard XP ICS, ik raad je aan om SyGate te gebruiken.