Toon posts:

help met samenstellen nieuwe pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil morgen een nieuwe pc gaan kopen en ik wou jullie vragen of jullie me daarbij kunnen helpen?
ik weet zeker dat ik een pentium4(478)wil.
alleen ik weet niet welke chipset en moederbord.
Ik dacht zelf aan Sis 645 ddr met Msi 645 ultra/asus p4s333
of Via P4x266a met Shuttle av40/ p4xb-ra.
kan ik het proccesor later upgraden naar de nortwood?

Verwijderd

Tis zo moeilijk voor iemand een pc samen te stellen, het is maar net waar jou prioriteiten liggen.
Ik zou bijv. nooit meer een SiS of VIA chipset in m'n pc willen hebben, alleen maar slechte ervaringen mee, maar da's mijn persoonlijke ervaring.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik zelf op de Intel 845D zou wachten.

Succes

Verwijderd

Ik zou alleen een P4 met RIMM willen, want dat is het snelst!(d8 ik) :7

Verwijderd

Als je hoge FSB's wilt halen, lees dan eens dit verhaal"
http://www.tweakers.net/nieuws/19504

221 FSB is natuurlijk erg hoog :7

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 21:16 schreef Alfa_V6_Savali_Man het volgende:
Ik zou alleen een P4 met RIMM willen, want dat is het snelst!(d8 ik) :7
Jah da's absoluut waar maar veel mensen zitten tegen de prijs van RIMM op te hikken, zou ik ook doen.
SDRam is weer veel te langzaam, eigenlijk een schande voor de hele P4, dan is DDR imo een mooie tussenweg zowel qua prijs en prestatie.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 21:18 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Jah da's absoluut waar maar veel mensen zitten tegen de prijs van RIMM op te hikken, zou ik ook doen.
SDRam is weer veel te langzaam, eigenlijk een schande voor de hele P4, dan is DDR imo een mooie tussenweg zowel qua prijs en prestatie.
Ja, ik moet je gelijk geven, maar de performance drop is volgens mij toch veel als je RIMM met DDR gaat vergelijken en dat vind ik dan toch erg jammer.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

kan ik het proccesor later upgraden naar de nortwood?
Yep, zolang jij een s478 mobo koopt dan he! Want dat is straks de enige socket voor het P4 platform.

Ik zou ook op de i845-D wachten, volgens diverse mobofabrikanten wordt die sneller en stabieler dan de huidige chipsets voor de P4. En gelukkig hoeven we niet zo lang meer te wachten voordat er moederborden met de i845-D uitkomt :9

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Neem de Abit TH7-II Socket478 moederbord. Is op dit moment het moederbord wat je kunt aanschaffen voor een P4 :P

Verwijderd

Het beste bedoelik dus !!! :)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
zie sig, gaat als de brandweer

is een aanrader, mijn neef heeft een p4 met Rimm en de prestatie van zijn comp is maar een paar punten beter als de mijne >:)
en er kan later ook nog een Northwood in :9~ :9~
Pagina: 1