• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik heb nu een trust spyc@m met een usb aansluiting... en mijn ipaq 3660 heeft ook een usb aansluiting... zou 't mogelijk kunnen zijn om dit aan elkaar te binden, en op die manier foto's van de cam direct op mn ipaq te laden/viewen? Lijkt me namelijk heel handig en superkewl :)

is daar al een bestaande oplossing voor... of zal ik wat moeten knutselen .... :?

en is het misschien niet mogelijk met mn ipaq, maar zijn er wel voorbeelden van andere pda's waarmee 't wel kan?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 01:51
probeer wat er gebeurt :?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
euh.... kabeltjes kloppen nu niet... heb een hééél klein stekkertje dat in de cam moet, en mn ipaq staat op een cradle, waaruit een normale usb kabel komt. Uiteindelijk hou ik aan de uiteindes van beide snoeren dezelfde soort usb stekker over, namelijk degene die in mn computer moet... maar deze 2 kan ik niet direct op elkaar aansluiten... :(

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
en ohjah : zijn beide apparaten geen usb-'clients' als dat al bestaat? verwachten ze niet allebij een soort van powersupply te krijgen via usb? of geeft dat niet...

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
^^^^^^^
niemand? :?

Verwijderd

Zit op de TU en gaat zulke vragen stellen....

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
noueeeeh... sorry hoor, maar ik heb dus geen flauw idee:

-of het kan

-zo ja, hóe het dan kan

dus daarom die vraag...

en bytheway ik ben maar eerstejaars hoor :P

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik denk het niet, de ipaq heeft nl. alleen 'USB client'.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Denk niet dat dat gaat werken nee. Laatst was namelijk in het nieuws dat er een chip was ontwikkeld waarmee je USB apparaten onderling op elkaar aan kan sluiten, dus ik ga er vanuit dat dat nu nog niet kan.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

denk niet dat dat lukt ;)

Verwijderd

Nee, want je hebt een USB Host nodig (je pc bv).

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk niet dat dat gaat werken nee. Laatst was namelijk in het nieuws dat er een chip was ontwikkeld waarmee je USB apparaten onderling op elkaar aan kan sluiten, dus ik ga er vanuit dat dat nu nog niet kan.
Dat was Philips die dat ontwikkeld had . .

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
hmmm :( ik vreesde al zoiets :(
jammer... had leuk geweest ;(

maar nog ff één vraagje: die apparaten hebben dus allebij een usb-host nodig dus kunnen daarom niet op elkaar geconnect worden... maar waarvoor exact hebben ze die host nodig?
alleen maar als powersupply? of ook nog voor extra data, of een soort van "aanmelden" op de bus?
als 't alleen maar om de powersupply gaat, kan ik toch net zogoed aan de 0V en +5V kabels van de usbconnector een stroompje hangen, en dan alsnog de apparaten met elkaar laten communiceren?

als er maar de juiste software op de ipaq draait toch? tja, ga nou niet zeggen dat die niet bestaat :P (dat dacht ik namelijk al :P ) maar als 't kan, is het misschien de moeite om me eens te verdiepen in wat programmeren voor een ipaq ;)

Verwijderd

Ik denk dat het niet zoveer aan de software ligt, maar dat je iPaq gewoon weg geen usb i/o chip heeft die voor host kan spelen...

• Genoil
De nieuwe Casio E-200 PocketPC heeft bijvoorbeeld weer WEL USB host (in de cradle of in een sleeveje). Maar ook dan heb je per (soort) apparaat weer een speciale driver nodig, net als voor elk USB apparaat aan je PC.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 11:23 schreef Genoil het volgende:
De nieuwe Casio E-200 PocketPC heeft bijvoorbeeld weer WEL USB host (in de cradle of in een sleeveje). Maar ook dan heb je per (soort) apparaat weer een speciale driver nodig, net als voor elk USB apparaat aan je PC.
Alleen die nieuwe? Da's jammer...

/me kan goedkoop aan een EM-500 komen, maar twijfelt nog hij niet een iPaq moet kopen.

Verwijderd

Als je nou gewoon een Digitale camera hebt met Compact Flash geheugen. Die Flash kaart knal je in je iPAQ (Expansion Pack) en dan kun je gewoon je foto's bekijken en bewerken.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Er is wel een Ipaq cradle met ingeboude USB hub die dan wel andere USB devices aankan. Maar dan ben je weer niet mobiel.

http://www.hroling.nl

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 11:23 schreef Genoil het volgende:
mmja, een speciale driver, das altijd kut natuurlijk, zeker voor een spycam 300 voice ;( mag blij zijn dat er drivers voor zijn geschreven om 'm op mn eigen pc aan te kunnen sluiten ;) :P
Op dinsdag 11 december 2001 21:35 schreef JoKing het volgende:
Als je nou gewoon een Digitale camera hebt met Compact Flash geheugen. Die Flash kaart knal je in je iPAQ (Expansion Pack) en dan kun je gewoon je foto's bekijken en bewerken.
CF digicams zijn beetje duur he ;) en ik heb ook al geen exp.pack .... moet ik hoognodig gaan kopen denk ik, maar dan zit ik zelf meer te denken om maar gelijk een microdrive te kopen gelijk :9 en dat wordt dus sparen....

en op 't moment heb ik alleen maar die spyc@m 300 Voice, op zich heel tevreden mee, en dat viel binnen t budget dat ik op 't moment daarvoor had...
Op woensdag 12 december 2001 07:56 schreef bolke het volgende:
Er is wel een Ipaq cradle met ingeboude USB hub die dan wel andere USB devices aankan. Maar dan ben je weer niet mobiel.
dat lijkt me cool! :9~ en zo immobiel ben ik dan ook weer niet hoor, lijkt me... want stel ik ga op vakantie, neem digicam+ipaq mee, en iedere avond ff foto's overhalen in de hotelkamer :7 heftig :)

whoops... bijna vergeten ;( drivers... :? hmmmmz dat wordt zelf proberen te programmeren.... maar is 't mogelijk ergens een soort van software development kit de downloaden of iets dergelijks, waarmee je software voor een ipaq kan schrijven?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
niemand die dus weet waar development software is om te proggen voor een ipaq?

• Genoil
Op vrijdag 14 december 2001 11:50 schreef jwbagger het volgende:
niemand die dus weet waar development software is om te proggen voor een ipaq?
uh beetje voor de hand liggend, maarreh:

http://www.microsoft.com/mobile/developer/default.asp
Pagina: 1