Toon posts:

Modem te snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

hier heb ik een Acer computer met een X modem er in. als ik dan wil inbellen gaat alles te snel via de moden. dat inbel stuk als hij contact heeft met de server. (die vage geluiden met dat geruis) dat gaat gewoon te snel!

hoe kan ik dit langzamer laten gaan?
het is een interne modem

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

gaat te snel, zeg het eens op een andere manier.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Krijgt het modem daardoor geen verbinding denk je of werkt alles voor de rest wel goed. Wat doet ie niet :?

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft steken bij dat geruis en dan krijg je een hoge pieeeeeep toon. en dan zegt dat ie geen contact kan krijgen.

• MP83
Wat geeft ie precies voor foutcode & omschrijving.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat kan helpen bij sommige 56K modems is een aantal komma's of puntkomma's (of andere tekens :?) achter het inbelnummer zetten, zodoende wacht de modem heel ff na het bellen waardoor de toegang tot de servermodem wel okeej gaat...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MP83
Op donderdag 06 december 2001 21:02 schreef limoentje het volgende:
wat kan helpen bij sommige 56K modems is een aantal komma's of puntkomma's (of andere tekens :?) achter het inbelnummer zetten, zodoende wacht de modem heel ff na het bellen waardoor de toegang tot de servermodem wel okeej gaat...
een komma zorgt er voor dat ie even wacht tot ie een kiestoon 'hoort'

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik zal dat ff proberen de foutcode is als volgt::Poging

1 van 10.
Bezig met kiezen...
Kan geen verbinding maken.

• MP83
Op donderdag 06 december 2001 21:06 schreef HiVToXiC het volgende:
Tnx ik zal dat ff proberen de foutcode is als volgt::Poging

1 van 10.
Bezig met kiezen...
Kan geen verbinding maken.
Als er geen verbinding kan worden gemaakt dan komt er een foutcode in beeld met daaronder een korte beschrijving:
code:
1
Foutcode 6: Geen kiestoon

Iets in deze trant.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 06 december 2001 21:04 schreef Mr.Blonde het volgende:
een komma zorgt er voor dat ie even wacht tot ie een kiestoon 'hoort'
En komma betekent niet dat het modem gaat wachten op een kiestoon, maar een komma staat voor een pauze van 3 seconde tijdens het sturen van de DTMF (nummer-) tonen. Voor het wel of niet wachten op de kiestoon heb je gewoon een AT-commando.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• coolgoza
  • Laatst online: 05-08 20:08
gewoon bij inbelnummer

,,,,, ervoor

dus bijvoorbeeld voor freeacess ,,,,,0388500000

Nature will strike back.....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Controleer de serverinstellingen eens, het kan best zijn dat de modem/het inbellen goed gaat, maar dat het op de instellingen vastloopt, de Prim. Dns, Sec. Dns, type externe-toegangsserver, de protocollen enz..
Probeer het eens bij Internet en Telefonie, daar hebben ze er meer verstand van.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
als ik contact heb, als de server ook replyd gaat dat te snel die tonen net als of de server het niet kan bij houden.??

:(

• Flard
  • Laatst online: 15-08 22:09
dit is geen HA!! move aub

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for moving

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gvd die komma's/puntkomma's moeten er *achter* niet ervoor, dat van die kiestoon is opzich wel okee maar hij krijgt op zich wel verbinding dus hoeft er niet op een kiestoon gewacht te worden...

kan ff de site met uitleg niet vinden ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
hij kan wel bellen alleen als hij contact krijgt met de servercomputer gaat die inlog sequence te snel

Verwijderd

Probeer eens via inbelnetwerk of externe toegang in te bellen.

Dan zou je in principe wel een fout zoals 676 moeten krijgen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Topictitle editted.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Zoek anders het merk en type van je modem en kijk vervolgens op http://www.modemhelp.net voor een Initstring.

Tevens kun je hier ook foutmeldingen en oplossingen vinden. :)

Verwijderd

Een modem maakt nooit te snel verbinding. Het kan wel zijn dat je PC te snel door wil gaan na het kiezen enzo, dat los je inderdaad op met komma's achter je inbelnummer. En de wachttijd is niet 3 seconden, maar 3 miliseconden per komma :)

Verder zou ik inderdaad eens verder kijken in je instellingen. Je DUN (inbelverbinding) checken en je netwerkconfiguratie.

Verwijderd

Topicstarter
dus het is niet mogenlijk dat die geluiden te snel gaan>?

of dan moet ik bij de netwerk instellingen kijken.

Verwijderd

als je commas heb geprobeert achter inbelnummer (1 tot 4 bij 56K) kan je idd een initstring proberen zie die site of deze: www.modemhelp.org
Werkt dat nog steeds niet zet er dan eens een standaard modem naast.
Het kan ook zijn dat de snelheid van de modem te hoog staat..ff in egienschapjes kijken en op 57600 zetten (wat de werkelijke en maximale snelheid is)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Al jaren zijn er modems die elkaar niet liggen. Bij de 56k modems is dat alleen nog maar versterkt door de 3 afwijkende standaarden.

Ik zou proberen wat te rotzooien met AT-commando's, bijv. door compressie uit te zetten (zorgt voor extra latency). Zet je serial poort gewoon op 115200, ookal maakt dat, als je compressie uitzet, niet meer uit.

Voorderest zou je eens contact op kunnen nemen met je provider, wat zij ervan zeggen.

Verwijderd

Is het toevallig geen v.92 modem want daar had ik ook die probleem mee

Verwijderd

Topicstarter
Geen id.

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik ben er nu achter wat het probleem is.

Als ik wil gaan bellen dan vraagt hij eerst om een land te selecteren uit een lijstje. dat is voor de landelijke regels van de telefonie. maar er staat geen land bij dus kan ik ook geen land selecteren. hoe los ik dit op??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen?
Pagina: 1