Toon posts:

[Linux + UT] Hoeveel UT-servers kan ik draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoeveel UT-servers kan ik tegelijk op 1 computer draaien? (Met Tactical Ops mod) Dus dat ik bijvoorbeeld 5 wars tegelijk kan spelen? (ik wil dus weten hoeveel ik er tegelijk, gescheiden van elkaar kan spelen)

Het is een T-Bird 1333 met 512mb ram (genoeg gegevens?) Er gaat een linux op draaien (weet nog niet welke), maar hoeveel aparte servers kan ik dan opstarten zolang het goed blijft draaien? Ik weet echt niet hoeveel cpu en ram het gebruikt (als dat de enige factoren zijn die meespelen)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hangt een beetje af van het aantal spelers. Maar een stuk of 4 moet wel lukken, gok ik.
als dat de enige factoren zijn die meespelen
Bandbreedte is er ook nog een. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 20:43 schreef Onno het volgende:
Hangt een beetje af van het aantal spelers. Maar een stuk of 4 moet wel lukken, gok ik.
[..]

Bandbreedte is er ook nog een. :)
Bandbreedte let ik ff niet op, dat komt later wel :P

Maar wat is normaal voor een war? 20 man? En kun je er dan maar 4?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 20:47 schreef tjetta het volgende:
En kun je er dan maar 4?
Als je alleen kijkt naar de gemiddelde cpu belasting kun je ongetwijfeld veel meer draaien. Maar je wilt dat het *ook* als het er heftig toegaat nog soepel loopt. Neem ik aan.

Maar, het was zomaar een gok. Ik draai nooit meer dan 1 UT server tegelijk eigenlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 21:00 schreef Onno het volgende:

[..]

Als je alleen kijkt naar de gemiddelde cpu belasting kun je ongetwijfeld veel meer draaien.
Waar moet ik dan nog meer op letten? moet er meer ram in? :? 2 CPU's?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

Damnit 4 servers? Das erg zwaar....
Je moet voor 1 war-server (16 players) min. 256mb ram beschikbaar hebben. Trust me, heb genoeg wars gespeeld om daar te kunnen over oordelen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15

markvt

Peppi Cola

En natuurlijk vette bandbreedte anders krijg je LAG

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ik denk dattie wel 3x16 clients trekt. Dan heb je 3 warservers, dat is meer dan zat lijkt me?
Pagina: 1