Toon posts:

Zwaar Hardware probleem, vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zet je schrap, dis echt ingewikkelde shit.
Ik had zon newe pc gekocht, zelf samengesteld.
Asus a7v266
AMD TB 1400
256 DDR Ram 266 MHz
GeForce 2 GTS Pro 64 mb
Realtek netwerkkaart.

Nu had ik het probleem dat de pc steeds vastliep: hij hangt dan gewoon. Zware hang, geluid hangt alles hangt.
ctrl alt del werkt nie, kan alleen nog resetten.
Nu had ik de newste drivers gedownload (voor de vid. kaart) daarmee had ik hetzelfde probleem, maar dan zelfs in windows!
Ikke drivers van een vriend proberen. Daarmee liep die af en toe vast, maar fps van 20 ofzo :/
Dus ik zet een riva tnt2 32 mb erin.
Gaat goed!..tot na een week toen kreeg ik vastlopers. Vooral in RTCW maar net ook in UT.
Dit zuigt natuurlijk.
Iemand ideetje hoe ik dit op kan lossen
Thnx

DaiXeR

ps. systeem is 54 graden, maybe beetje veel?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik denk dat dat het is..
Bij mij loopt ie op die temp ook gauw vast..
als je hem geoct hebt dan is je videokaart ook hgevoeliger..
misschien is die riva er minder gevoelig voor

ik zou zeggen een flinke fan erin bouwen die voor frisse koele lucht zorgt....was bij mij de oplossing scheelde bij mij 15 graden
p3 450 loopt nu op 600

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

heb je Via 4in1 drivers geinstalled?
zoniet doen!!
Zie search voor meer hierover.

[edit] temp humpf moet niets uitmaken, word bij mij zomers veel warmer.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:36
Het lijkt op het eerste oog op een hitte probleem. Probeer het anders eens met de kast open. Lost dit niets op dan een voor de kaarten erin stoppen en kijken of een van de kaarten voor het probleem zorgt.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Als de temp in je systeem 54 graden is dan denk ik dat je het probleem daar moet zoeken ja.
Vind je hardware niet zo fijn, zo'n hoog temperatuurtje

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 20:33 schreef Delta2 het volgende:
Als de temp in je systeem 54 graden is dan denk ik dat je het probleem daar moet zoeken ja.
Vind je hardware niet zo fijn, zo'n hoog temperatuurtje
Hm ik zat scheel te kijken.
Me systeem (bios zegt MB) is 32 graden, maar me proc is 55.

En in me bios stond ook iets van Halt on: [All Errors]
Wat is dat dan? Ja sorry ben beetje n00b :p

Verwijderd

Dat je processor zo heet is is nie goed.....mijne kapt er mee als ie 60 grade is, en hij blijft op dit moment altijd onder de 40 graden....contacten die gasten van Funprice! :)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 20:46 schreef DaiXeR het volgende:

[..]

Hm ik zat scheel te kijken.
Me systeem (bios zegt MB) is 32 graden, maar me proc is 55.

En in me bios stond ook iets van Halt on: [All Errors]
Wat is dat dan? Ja sorry ben beetje n00b :p
temperatuur is behoorlijk normaal voor een athlon systeempje hoor... die dingen mogen niet voor nix 90 graden worden. Mijne werd afgelopen zomer ruim 70 graden, nix aan het handje en nog even stabiel als altijd.

Halt on: [All Errors] is trouwes zowiezo niet jouw probleem. Dat is slechts dat als hij een probleempje tegenkomt tijdens het posten (kan ook iets stoms zijn zoals geen aangesloten toetsenbord) dat hij eventjes stopt om het je duidelijk te maken en niet gewoon doorgaat met booten.

Verwijderd

volgens mij is er een soort van slechte ondersteuning van een apparaat ... probeer er eens wat hardware uit te trekken en zien of dat beterschap geeft....

kijk ook eens of je IRQ's goed staan (vooral gedeelde irq's geven veel problemen)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en trek eens voor de lol je Netwerkkaartje eruit...heb wel eens gelezen ergens dat die wel eens ervoorzorgte dat het niet helemaal smooth liep

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Dat van die cpu graden is bullshit. Et boeit echt niet dat et zo hoog is. Mijn systeem draait ook op zon hoge temp en nog nooit dat soort problemen gehad. Staat zelfs in et boekje een screenshot dat et zo hoort. Je moet inderdaad ff kijke naar de IRQ of Funprice belle :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 21:05 schreef ThaNetRunner het volgende:
en trek eens voor de lol je Netwerkkaartje eruit...heb wel eens gelezen ergens dat die wel eens ervoorzorgte dat het niet helemaal smooth liep
Ja ik had bij mn vorige pc ongeveer hetzelfde probleem, maar dat was omdat 2 netwerkkaarten niet samenwerkte, maar kep er nu maar 1 netwerkkaart inzitten.
Pagina: 1