Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb adsl nu wil ik mijn pc verplaatsen ( ik moet van mijn vrouw oprotten naar boven :) :) )
Nu vraag ik me af of ik 35 meter kan overbruggen met een telefoonkabel

Thanks

Verwijderd

Lijkt mij geen probleem, volgens mij pas bij 100 meter moet je het signaal versterken of dit moet in iedergeval bij UTP bekabeling.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Ik heb er twintig meter tussen zitten en dat zonder problemen. Het aansluit heb ik ook nog zo'n tien meter verplaatst, kon ik overal makkelijker bij. En in een studentenhuis wordt toch niet zo nauw gekeken.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Het is feitelijk gewoon een verlenging van de local-loop. Dus als je gewoon twisted-pair kabel gebruikt van redelijke kwaliteit kan je het zonder problemen wel een kilometertje doortrekken (mits je niet al heel ver van de centrale woont). Geen probleem dus.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 20:14 schreef laurenshof het volgende:
Hi

Ik heb adsl nu wil ik mijn pc verplaatsen ( ik moet van mijn vrouw oprotten naar boven :) :) )
Nu vraag ik me af of ik 35 meter kan overbruggen met een telefoonkabel

Thanks
Telefoonkabel verlengen is het beste, maar als je modem is getweaked en dus router is ,moet je het met UTP doen en idd tot 100 meter oke.( Natuurlijk als je het modem beneden wilt laten staan)

Ander voorstel: Huiskamer verhuizen naar boven incl Eega >:)

Ik moet soon ook weer naar boven :'(

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Crusader

Arc Nature

Volgens mij gaan veel mensen hier er (wellicht) ten onrechte vanuit dat topicstarter een Ethernet modem heeft.
Wie zegt dat ie geen USB modem gebruikt?
Maar ik heb het tot 25 meter zien werken met een platte RJ-11 kabel tussen splitter en modem.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:05 schreef Crusader het volgende:
Volgens mij gaan veel mensen hier er (wellicht) ten onrechte vanuit dat topicstarter een Ethernet modem heeft.
Wie zegt dat ie geen USB modem gebruikt?
Maar ik heb het tot 25 meter zien werken met een platte RJ-11 kabel tussen splitter en modem.
Was een gokje :) niet wat betreft zijn eega >:)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 13:41
Ik heb laatst bij iemand met gewone ronde POPE telefoonkabel 45 meter vanaf de meterkast verlengd. Dus gewoon na de splitter verlengen. Geen enkel snelheidsprobleem.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 20:38 schreef MeatGrinder het volgende:
Het is feitelijk gewoon een verlenging van de local-loop. Dus als je gewoon twisted-pair kabel gebruikt van redelijke kwaliteit kan je het zonder problemen wel een kilometertje doortrekken (mits je niet al heel ver van de centrale woont). Geen probleem dus.
Dan moet je wel een groot huis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmmm ik ben onvolledig geweest in mijn info ik heb inderdaad een ethernet ISDN modem
En nee mijn modem is niet guhtwiekt :)
Pagina: 1