Vaag ZIP probleem!

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb het volgende rare probleem met mijn ZIP drive. Het is een Iomega 100MB SCSI Internal ZIP drive van ongeveer 2 jaar oud.. of iets ouder eigenlijk. Deze ZIP drive hangt aan een NCR810 SCSI-II PCI kaartje.

Wat is nu het probleem? Het is eigenlijk 2-ledig:

1. Als ik er een 100mb ZIP-disk in stop, dan heeft hij soms erg veel moeite met het lezen ervan. Hij gaat dan klikken en zegt dat de disk niet geformateerd is. Dit LIJKT op de Click-Of-Death maar is het niet want de ZIP-disk kan ik in andere ZIP-drives wel gewoon lezen en na een paar keer ejecten en overnieuw er instoppen gaat het wel... en soms ff een keer rebooten en hij pakt de disk prima.

2. Dus .. ik kopieer een stel bestanden naar die ZIP-disk. Ik refresh de Windows Explorer en voila, ze staan op de ZIP-disk. Ik haal de disk eruit, sluit de explorer. Stop hem er overnieuw in.. en voila.. daar zijn mijn bestanden. Ja zou je denken, daar is zo'n ding voor :P

Anyway.. neem ik die ZIP-disk nou mee naar mijn werk (250MB USB Zip drives) of naar een vriend van me (100mb IDE ZIP drive) en bekijk ik die ZIP-disk daar.........Dan issie leeg! No shit.. er staat dan HELEMAAL NIETS op die ZIP-disk!! :? :? :?

Ik snap er geen drol van. Ik heb dit probleem onder zowel Win98SE als Win2K/Sp2. Het ligt ook puur aan de drive of aan de combinatie met mijn SCSI-kaart want ik heb het in mijn beide PC's getest en op allebei heb ik dit probleem:

ff de specs van de PC's waarop ik het getest heb:

AMD TB900@1Ghz
512MB PC133 (CAS2@133Mhz)
Abit KT7 (UL BIOS)
ASUS V7700 32MB Deluxe (GF2 GTS)
SB Live!
NCR810 SCSI-II (alleen ZIP er aan)
3COM 3905TX
3xIDE HD (40GB Maxtor 740DX, 18GB Quantum Fireball KA, 8GB IBM)
Philips 5x/32x DVD/CD-ROM
Win2K/Pro, VIA 4.33a, DX8.0a, Det 22.50, Liveware 3.0.

P3/500 (Katmai)
128MB PC100
Abit BH6
Matrox G200 8MB AGP
2x Creative VoodooII 12MB (SLI)
SB 32PnP
NCR810 SCSI-II (met 1,2 GB Quantum Fireball + Philips CDD2000)
Realtek 10/100mbit PCI NIC
2x IBM 4.3GB HD
TEAK 24x CDROM IDE
LiteOn 16x CDRWiter
Win98SE, DX8.0a

Op beide PC's gebruik ik gewoon de 'default Microsoft' drivers. Ik heb niet die software troep van Iomega geinstalleerd. Overigens heb ik het daarwel mee getest en ook dan heb ik het probleem... Ik installeer geen andere drivers voor die SCSI kaart, ik gebruik hier ook gewoon de standaard Microsoft drivers..

Ik heb op sommige sites gelezen dat Iomega wel garantie geeft op Click of Death problemen, ook al is de drive ouder dan 1 jaar. Ze hebben het alleen niet openbaar gemaakt maar er stonden op die sites uitspraken van de CEO van Iomega die je dan kan quoten en waar men zich dan wel aan zou moeten houden. Zou ik mijn drive onder die voorwaarden kunnen laten repareren bij Iomega?

Ik word hier namelijk een beetje erg moe van.. mijn eerste ZIP drive had namelijk ook een CoD, is vervangen.. welke daarna compleet overleed en deze is dus de 3e zipdrive.

Kent iemand deze problemen? Wat kan ik er aan doen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)