Toon posts:

Special GF3 koeling (Pelt/water/lucht)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een project voor het koelen van men GF3. Heb een tekening gemaakt met paint :) van hoe het eruit moet komen te zien, zie onderstaande link :

http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/GF3Extreme.bmp

Wat ik nu wil weten is het volgende kan de volgende combinatie : GPU/Coldplate/Peltier/H20-blok/AS2 Epoxy/Globalwin FOP38+Delta 60mm

Ik wil dus de FOP38 met Arctic Silver Epoxy bevestigen aan het waterblok, mijn doel is ervoor te zorgen dat het water koeler wordt.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zal wel kunnen dnk ik :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
ja kan denk ik wel ja, alleen weet ik niet of een heatsink op je H2O blok veel verschil zal maken, het wordt er alleen maar zwaarder op.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
En toen zei de Geforce 3, "KRAK" :P

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
alle beetjes helpen zo ik zeggen, en... het ziet er vet uit >:) hoeveel mensen hebben én peltier én waterkoeling én luchtkoeling??

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook niet veel te schelen. Een paar graden is al genoeg. Je kan de FOP38 eigenlijk beter zien als een soort radiator ! Het schema gaat als volgt :

Radiator >Groot Reservoir+pomp > CPU > GPU

Het water zal nu al redelijk opgewarmt zijn door de cpu voordat het bij de gpu komt. Het gewicht probeer ik op te vangen door een klem te maken tussen FOP38 en zijplaat kast. Heb ook al zitten denken om tussen CPU en GPU een 2e radiator te plaatsen maar dan een hele kleine uitvoering of misschien toch gewoon nog een Swiftech Hayden >:) ??? Nee dat wordt te gek en veel te duur. Iemand nog suggesties ??

Verwijderd

Was je ook nog van plan om PCI kaarten te gebruiken? Als je geluk hebt houd je nog 1 PCI slot vrij.

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar 1 pci slot nodig dus het valt nog mee

Verwijderd

Ik denk toch echt dat je videokaart een flink stuk door zal buigen, ik heb meerdere OC pogingen met grote koelers gezien. En nu heb je het over een peltier, H2O koelblok, coldplate, en koeler. Hmmm, hoeveel zal dat wegen??

Verwijderd

Ik denk dat die GlobalWin met die Delta een beetje overdreven is, om dat er nog bij te plaatsen.
Een waterblok met pelt zal toch zeker wel voldoende zijn, lijkt me! Kun je beter zoals je al zei, een extra radiator plaatsen.

Verwijderd

aleen h2o, coldplate en TEC moet genoeg zijn, die fop32 zal de temp niet of nauwelijks beinvloeden
Pagina: 1