[HA] Als ik met scrollwielwiel rag: CPU uasge 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00
Misschien een beetje vreemd (maar niet lekker)
Als ik met IE een grote pagina heb, waarin ik kan scrollen, en ik ga dus scrollen met m'n wieltje hoor ik een 'ander' geluid uit m'n kast komen, vond ik een beetje vreemd, was net of er een fan wat hoger in z'n toeren ging zitten. Als ik nu op CTRL-Alt-Del druk en m'n CPU usgae in de gaten houd zie ik dat tijdens dat scrollen (wat ik dan een beetje overdreven doe) m'n CPU usage naar 100% gaat. Hoort dit? Moet toch niet zo moeilijk zijn voor een TB 1.33 met 256 Mb erbij om een beetje tekst op en neer te laten gaan... :Z

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

weird
niet zoveel spul laten openstaan
zuipt veel geheugen

• ikmattie
Probleem is dat er niks openstaat, alleen mijn internetverbinding, en dat is een Casema verbinding, dus die kan nie zo veel opslurpen. :+
Als ik niks doe is mijn usage 1-3%

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Dat ligt gewoon aan IE want 'tekent' bij ieder stapje dat je met je scrollwiel scrollt de pagina opnieuw op het beeldscherm. Als je dus hard scrollt dan is IE zo dom om toch tientallen keren per seconde de pagina om het beeldscherm te 'tekenen' terwijl IE best een paar stapjes had kunnen overslaan.

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Jah dat heb ik ook al (als ik een beetje overdreven heen en weer rag)

maar schappelijk scrollen gaat met 36% load *D

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kan wel hoor ,als er veel hi-res plaatjes in staan of een heel mooie flash animatie met veel effecten enzo.
Ik heb laatst nog een flash animatie gemaakt en dat ging zelfs happeren op mijn duron700.

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 19:56 schreef Bartjuh het volgende:
Kan wel hoor ,als er veel hi-res plaatjes in staan of een heel mooie flash animatie met veel effecten enzo.
Ik heb laatst nog een flash animatie gemaakt en dat ging zelfs happeren op mijn duron700.
Het kan ook helpen als je iets langzamer scrollt

• ikmattie
Plaatjes?
Ik heb het over DEZE pagina (welke je nu op dit moment dus aan het lezen bent :) ), gewoon plain text, met een paar kleurtjes, moet je maar eens ff klein maken, zodat je kunt scrollen, CPU-usage aanzetten (CTRL-Alt-DEL) en dan lekker scrollen.... :?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Misschien helpt het als je "vloeiend schuiven gebruiken" uitschakelt (IE: Extra -> Internet Opties -> Geavanceerd)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Warempel :) ,bij mij is het ook wel 100% als je staat te flippen met je scrollwieltje ,maar dat kan me niet zo heel veel schelen ,alles loopt verder nog goed ,winamp enzo en welke mafketel gaat nou voor de lol knetterhard heen en weer scrollen :?

• ikmattie
Tenks,
krijg hem nu niet meer boven de 20%!!!
Al die mooie dingetjes die M$ erin heeft gezet :r
je bent verdomme een halve dag bezig om overal achter te komen en om alles uit te zetten

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
Op donderdag 06 december 2001 20:05 schreef Bartjuh het volgende:
Warempel :) ,bij mij is het ook wel 100% als je staat te flippen met je scrollwieltje ,maar dat kan me niet zo heel veel schelen ,alles loopt verder nog goed ,winamp enzo en welke mafketel gaat nou voor de lol knetterhard heen en weer scrollen :?
Zie het maar als een soort vingeroefening >:)
en dan wil ik natuurlijk niet dat mijn proc te heftig belast word

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1