Ram divider op Epox 8KHA+

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Naar aanleiding van het stuk over die mand ie 221Mhz FSB uit zijn plank trekt door middel van de ram divider ben ik wel is benieuwd waar ik dat ding kan vinden, heb me hele bios en mobo onderzocht maar kan niets vinden :(
Met behulp van een BIOS update wordt namelijk een 3/4 CPU-RAM divider beschikbaar waardoor je zonder al te veel problemen een hoge FSB kan instellen. Dankzij deze feature is het Macci gelukt om de FSB omhoog te krikken tot 221MHz. Dit zonder (extreme) mods of iets dergelijks :
Thx,

Eppie

Verwijderd

Dit kan alleen met de laatste bios, of een on-officele bios-release .. zorg dus ff dat je die hebt!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Die heb ik dus :)

Eppie

Verwijderd

heb je voor het flashen nog een utility nodig??

Verwijderd

nope, volgens mij niet tenminste, kan gewoon met epox bestanden. Maar ik heb hem zonet ook gedowned (de bios) maar ik wacht ff met het installeren omdat ik strax ff naar feyenoord wil kijken (tvkaart :P) en dan moet mn pc dus vlekkeloos werken :) Maar als iemand die divider al heeft gevonden... meldt u maar!
/me vraagt zich af of die divider zich misschien automatisch zou instellen...

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Deze divider zal wel automatisch boven een bepaalde fsb geactiveerd worden al heb ik niet kunnen vinden nog bij welke dat zou moeten zijn.

Verwijderd

Is er dan ook een extra PCI/AGP divider beschikbaar? Ik kan me voorstellen dat je videokaart 110MHz ook niet echt op prijs kan stellen

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik las net in het andere hierover gaande topic een stukje:
zet je memory speed op SPD en je cas op 2.
Als je dan je fsb omhoog tilt zie je dat je geheugen als pc1600 geheugen aan gegeven wordt. Dit betekent dat ie is geactiveerd. >:)

==> 200 fsb ==> 150 MHz geheugen

Boven de 180 fsb geeft ie weer pc2100 aan ;)

JayGTeam (213177)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
beter meteen ff proberen thx

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat doet hij bij mij zonder dat bios ook hoor :z

Ep-8KHA zonder + ,en standaard biosje
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/untitled1.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1