AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB
Daar zit ook geen beveiliging op of zo, hoor. NeuuhOp donderdag 06 december 2001 19:46 schreef real_raichu70 het volgende:
Xbox wordt zeker te spelen op , PC , want het IS gewoon een PC
De XBox heeft misschien wel op papier de beste specs, maar draait in feite op een standaard PC-platform (IA-32 instructies) terwijl de PS2 een speciaal ontwikkelde cpu bevat met een geheel eigen instructieset.
Als je ziet dat je om de PSX te emuleren al een aardige pc moet hebben, verwacht ik niet dat het mogelijk wordt op je XBox PS2-games te emuleren...
En zo zie ik dan weer geen reden om een XBox te kopen, want van zo'n beetje ieder interessant spel verwacht ik toch wel dat het "geport" wordt naar de pc (voor zover het geport dient te worden)
jahoe! Post 500!
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Erhh, nee, sorry.Op donderdag 06 december 2001 19:46 schreef real_raichu70 het volgende:
Xbox wordt zeker te spelen op , PC , want het IS gewoon een PC
Xbox draait game executables in ring 0 van de CPU, waar normaalgesproken je OS draait, dat maakt het dus al verrekte moeilijk om gewoon XBox spellen over te zetten. Dit moet hoe dan ook emulatie worden.
En verder: de nVidia GeForce achtige chip is niet hetzelfde als een GeForce 3 of Ti500: de Xbox versie heeft 2 extra pipelines voor visuals.
Dus, dan moet je een aanzienlijk deel van de 'goodies' het raam uit gooien, omdat er simpelweg geen grafische kaart op de markt is die het hardwarematig kan uitvoeren.
Xbox spellen op de PC ? uiteindelijk wel ja, maar met heel wat kunst-en-vliegwerk... En niet even in een uurtje overzetten ofzo.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Voor iedere amerikaan die dit al eens geprobeerd heeft:Op donderdag 06 december 2001 19:50 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Das net zo'n vraag als "Kan ik mijn hond afdrogen in de magnetron?"
En op mijn psx kan ik 0.a. nes en sms spellen spelen op den duur komt er wel een cross emu voor uit.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Als een of andere hax0r group gewoon het xBox OS port, en je dat ook echt boot "op de xbox manier" dan zou het toch in principe wel mogelijk moeten zijn?Op donderdag 06 december 2001 19:57 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Erhh, nee, sorry.
Xbox draait game executables in ring 0 van de CPU, waar normaalgesproken je OS draait, dat maakt het dus al verrekte moeilijk om gewoon XBox spellen over te zetten. Dit moet hoe dan ook emulatie worden.
En verder: de nVidia GeForce achtige chip is niet hetzelfde als een GeForce 3 of Ti500: de Xbox versie heeft 2 extra pipelines voor visuals.
Dus, dan moet je een aanzienlijk deel van de 'goodies' het raam uit gooien, omdat er simpelweg geen grafische kaart op de markt is die het hardwarematig kan uitvoeren.
Xbox spellen op de PC ? uiteindelijk wel ja, maar met heel wat kunst-en-vliegwerk... En niet even in een uurtje overzetten ofzo.
Maar qua programming etc.: ik d8 dat xbox spellen juist makkelijk van PC naar xbox en andersom te zetten waren..
Misschien is daarom juist een emulator makkeljik?
Gewoon boerenverstand hoor, ik weet niet zoveel van dit alles af...
Hmm? Ring 0? Zou je dat eens willen uitleggenOp donderdag 06 december 2001 19:57 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Xbox draait game executables in ring 0 van de CPU, waar normaalgesproken je OS draait, dat maakt het dus al verrekte moeilijk om gewoon XBox spellen over te zetten.
De Cpu, dat was toch dat ding met een alu en wat registers?
Toch niet helemaal...want dat zal best lukken...alleen een PS2 game spelen op een X-Box zal echt niet gaan..Op donderdag 06 december 2001 19:50 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Das net zo'n vraag als "Kan ik mijn hond afdrogen in de magnetron?"
The birds turned into The Flying Dutchmen!
1]Op maandag 10 december 2001 19:09 schreef SEFje het volgende:
[..]
1] Als een of andere hax0r group gewoon het xBox OS port, en je dat ook echt boot "op de xbox manier" dan zou het toch in principe wel mogelijk moeten zijn?
2] Maar qua programming etc.: ik d8 dat xbox spellen juist makkelijk van PC naar xbox en andersom te zetten waren..
Zoals hierboven vermeld heb je dan wel een spectaculaire videokaart nodig, 'T zou op zich mogelijk zijn maar een hax0r groep
Maar een emulator of een OS porten kost wel wat tijd.
2] idd, daarom worden weel pc games naar X-box geport maar X-box only games natuurlijk niet naar de pc, waar zit het sterke punt van de PS2 nou net, ja Gran Turismo.
Daarom pak je een emulator
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Probeer het toch maar niet uit.Op maandag 10 december 2001 19:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Toch niet helemaal...want dat zal best lukken...
Hmmmmm.... ok... dan niet...Op maandag 10 december 2001 19:27 schreef michiel100 het volgende:
[..]
Probeer het toch maar niet uit.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
en voor het maken van een nieuw forum op een nieuwe site!!
voor serieuze dingen en geen klets
www.kwaaktokmeuh.nl
login en post
heb je vragen of opmerkingen reageer bij site info.
[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 11-04-2005 21:05 ]
Dit topic is gesloten.
![]()