Toon posts:

DV in en DV out

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een digitale videocamera te gaan kopen. Nu ben ik me een beetje aan het orienteren en zie ik dat de meeste digitale videocamera 's wel een digitale uitgang hebben, maar dat slechts enkele ook een digitale ingang hebben (die dan een paar honderd gulden duurder zijn).

Nu vraag ik me af of zo'n digitale ingang het extra geld waard is? Als ik het goed heb begrepen dient de digitale ingang om vanaf je computer weer het filmpje in je camera te laden.

Ik zal naar alle waarschijnlijkheid wel een beetje willen knippen en plakken in de filmpjes die ik met mijn digitale videocamera ga maken. Is een digitale ingang dan noodzaak?

Verwijderd

Dat heb je goed gezien.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Die DV-in heb je nodig om je gemaakte filmpjes op de pc weer 'up-te-loaden' naar je bandje. Je kan natuurlijk ook via een video-out op je pc de filmpjes op band zetten. Maar DV is natuurlijk beter van kwaliteit.

Het prijsverschil is te danken aan ons belastingstelsel, waarbij er meer btw zit op een camera met dv-in dan eentje zonder. Iets te maken met de mogelijkheid om op te nemen met dat ding...

rm -r *

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 06 december 2001 19:15 schreef ralfbosz het volgende:
Het prijsverschil is te danken aan ons belastingstelsel, waarbij er meer btw zit op een camera met dv-in dan eentje zonder. Iets te maken met de mogelijkheid om op te nemen met dat ding...
Dat klinkt wel interressant, van tv dan of een dergelijke bron? Dat zou wel tof zijn, alleen hoe pak je het aan:
Tv uitgang --> DV in, dat lukt niet echt direct :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 06 december 2001 19:28 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:

[..]

Dat klinkt wel interressant, van tv dan of een dergelijke bron? Dat zou wel tof zijn, alleen hoe pak je het aan:
Tv uitgang --> DV in, dat lukt niet echt direct :)
Dan moet je een dv camera met analoge ingang nemen. Deze heeft een encoder aan boord om het signaal dv uit te maken.
Dv-in is zeker een pre, maar je kan op de meeste sony camera's dmv een update (crack) de camera geschikt maken voor dv-in. Let er wel op dat hiermee je garantie vervalt, en dat het ook wel eens fout gaat.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 19:47

Blauw

De Schreeuw

op www.dv-in.nl staan heel veel guides hoe je softwarematig een DV in kunt activeren bij verschillende merken. Ik weet alleen niet hoe makkelijk/moeilijk dat precies is :)

Verwijderd

Bij de Sony TRV210E ging dat heel gemakkelijk met LynxDV.
Maar het kan inderdaad fout gaan.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als je niet het risico wil nemen om je camera te slopen door hem zelf te flashen, en je garantie wilt behouden. Kan je bij de Media Markt in Amsterdam een setje kopen dat DV-Free heet. Hiermee activeer je de DV-input. Het setje kost 180 gulden.

Heb het zelf ook gekocht voor mijn camera.. en het werkt perfect.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Nou vooruit dan maar.
De camera's met DV in en out zijn duurder om dat je je opgenomen film kan bewerken op de PC.
De bewerkte film kan je weer terrug opnemen op de camera (dv band ).
Nu ben je dus een regisseur en dan moet je dus invoer belasting betalen.
Dat is het verschil in prijs.
Maar het is die circa 400,00 meer zeker wel waard.
Wat betreft opnemen van de TV dat kan met vrijwel elke camera, je heb er diverse aansluit stekkers voor.
Een DV camera heeft als voordeel dat de film al in de camera wordt gecodeerd en zo in een keer naar je PC kan,
dit scheeld uren werk.

Veel succes

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de jvc gr-dvl 157 gekocht voor 18nogwat,-
Deze cam heeft standaard dv-in en dv-out.

Verwijderd

dv-in kan erg handig zijn als je je videobeelden op een bandje wil bewaren en niet op een cd-rom of je wil het bewerken en vervolgens overzetten op VHS. Ik heb een gemodde jvc dvl150 en ik heb de dv-in nog nooit gebruikt, weet niet eens of het wel werkt, dus het ligt er aan wat je er mee wil doen of je het mist of niet.
Pagina: 1