Toon posts:

iemand een idee wat HIER aan de hand is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 harde schrijven in mijn pc, beide van Maxtor 7200 rpm. De één is 30 gig en de andere 60 gig. De 30 gig schijf is mijn bootdisk. Ik heb nu een probleem dat booten hééél sloom gaat en het runnen van programma`s van deze schijf ook :( . Bij de andere schijf heb ik dit probleem niet. DMA staat bij beiden uiteraard AAN. De Windows SWAP file staat NIET op de bootschijf maar op de andere.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals het runnen met minimaal aantal programma`s (msconfig) maar dat helpt ook niet. Ik heb verder alle Norton utilities en scandisk der al op losgelaten maar geen schijfproblemen gevonden.

Kan dit te maken hebben met het aantal bestanden op de schijf? Dat de FAT(32) niet groot genoeg is ofzo? Partitie grootte/cluster size/aantal bestanden zie onder aan dit topic.

Iemand een idee :?
Bedankt

Partitie 1 (bootpartitie)

grootte : 5 gig
vrij : 1,11 gig
clustersize : 4096 bytes
aantal files : 23789 in 1441 directories

partitie 2

grootte : 25 gig
vrij : 15,4 gig
clustersize : 15384 bytes
aantal files : 19344 in 511 directories

edit:

Ik heb verder alle Norton utilities en scandisk der al op losgelaten maar geen schijfproblemen gevonden.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 10:23

vegterb

[ZzZ]Vighter

Als beide schijven op dezelfde kabel zitten kan het langzamer gaan als de swapfile op een andere schijf staat.

Zo'n kabel kan maar 1 data-steam per keer aan, dat wil zeggen dat hij alleen data heen of terug kan sturen.

Als de swapfile gebruikt wordt dan moet er a) data heen (vergroten) b) data aanvragen ("geheugen" gebruik)

De schijven kunnen dus niet allebei tegelijkertijd werken en zullen dus om en om gaan werken...

Probeer de swap eens op dezelfde schijf als windows te zetten...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Hoe heb je ze aangesloten staan?
Ik heb ook 2 7200 toeren schijven,
van quantum en van maxtor.
Zitten bij elkaar op de eerste controller.
Mijn dvdrom en writer zitten op de tweede controller.
Als je een cdrom/dvdrom of writer op dezelfde kabel hebt zitten als je harddisk, dan gaat die harddisk
net zo traag als je cdrom/dvdrom/writer,
die kunnen max op pio4, niet op UDMA133.

Trouwens je wisselbestand op die andere schijf
is wel een goed idee.
Wordt ook geadviseerd in windows help.
Doe ikzelf ook, werkt lekker snel.

Je hebt je onderwerp "iemand een idee wat HIER aan de hand is?" niet echt handig gekozen,
had beter "Mijn eerste harddisk trager na inbouwen tweede harddisk" kunnen noemen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB