Toon posts:

Opnemen midi-keyboard in reason lukt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren heb ik een nieuw midi-keyboard gekocht.
Klinkt allemaal perfect enzo.
Maar gister middag lukte het opnemen van het gespeelde in bv de sampler nog wel.. maar toen opeens niet meer, wat moet ik allemaal in reason enzo aanvinken.
Plz help me met dit, want ik word gek,
Zoveel wil ik opnemen, ik heb zoveel goede ideeen.
Iemand dit probleem misschien ook?
*D

Verwijderd

Topicstarter
jippie, tis me al gelukt..
ik moest het aantal channels op 1 zetten ipv 16...

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hey

welke midi-keyboard heb je gekocht???
en kun je die op de sb live 5.1 aansluiten? :?

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb namelijk ook Reason *D
en zou ook graag een keyboardje eraan sluiten want je toetsenbord is nou niet echt een ideale piano :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een midiman midiplus 49 gekocht.
was 395 piek, zit echt veel op.
Pitch bend, modulation, aftertouch etc.
Die kun je wel op de 5.1 aansluiten,
er zit een midi trough en midi gameport op, als ik dit goed zeg.
Ik heb een terratec ewx 24/96, ultra lage latency, dus dit werkt perfect! :7

Verwijderd

hoe zit 't trouwes met de midi van die 2496? ik zit er ook over te denken om er 1 te kopen, maar heb weinig zin om dan ook nog es op zoek te moeten naar een midi interface

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je midi interface?
Ik plugde mijn midi-keyboard in de joystick kaart van de kaart (ewx 24/96) en startte reason, en voila.. spelen maar

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:16 schreef OnneW het volgende:
hoe bedoel je midi interface?
Ik plugde mijn midi-keyboard in de joystick kaart van de kaart (ewx 24/96) en startte reason, en voila.. spelen maar
Een joystick-poort kan inderdaad ook als midi-interface werkenn, maar losse hardwarematige versies zijn wel beter (strakker)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Die van creative zijn nog redelijk strak hoor, en om voor zoiets een midi interface kaart te kopen is wat overdreven.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 07 december 2001 22:35 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Die van creative zijn nog redelijk strak hoor, en om voor zoiets een midi interface kaart te kopen is wat overdreven.
sorry daar ben ik het neit helemaal mee eens.. ze zijn wel een stuk beter dan gewone geluidskaarten, maar zeker niet als je een aparte midikaart koopt..
maar aparte midi kaarten zijn best wel prijzig. bedoel dan heb je minstends 100 piek een beetje leuke. Je hebt veel USB poosrten die midi leveren (midiman)
die zijn wel goed

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
dat midi through... dus met 'echte' midi kabels.. in wat voor opzicht werkt dat beter?
Want via die joystick poort werkt nu perfect bij mij,
maakt het alleen verschil als ik meerdere synths enzo ga koppellen via het midi-keyboard?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 22:35 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
tja, dat vind jij misschien overdreven.......zo vind ik het weer overdreven dat er mensen honderden guldens uitgeven aan een vergulde kabel ofzo, het is maar waar je zelf mee bezig bent.

als iemand een keyboard naast z'n pc heeft staan om er zo nu en dan een sinterklaas-muziekje op te spelen dan hoef je inderdaad geen midi-interface te kopen nee.....maar ik kwam er bv achter dat mijn synth (nord modular) veel problemen had met een joystick-midi-interface omdat er met die nord modular continu heel veel data heen en weer wordt gestuurd, waardoor ik erg vaak de melding kreeg dat er geen contact meer was met mijn synth.

daarom ben ik dus erg blij met mijn midiman...die heeft nog nooit problemen opgeleverd

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 december 2001 15:01 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

daarom ben ik dus erg blij met mijn midiman...die heeft nog nooit problemen opgeleverd
midiman, bedoel je daarmee je midi-keyboard?
Kan ik als ik alleen een joystickpoort op mijn geluidskaart heb ook nog zo'n midi interface (through) aansluiten?

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 15:21 schreef OnneW het volgende:

[..]

midiman, bedoel je daarmee je midi-keyboard?
Kan ik als ik alleen een joystickpoort op mijn geluidskaart heb ook nog zo'n midi interface (through) aansluiten?
midiman is een bedrijf dat midi-interfaces maakt (www.midiman.com).

en wat bedoel je precies met je tweede vraag? of je naast de midi-poorten op je geluidskaart ook nog een tweede midi-interface aan kunt sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
ohh hehe, dat wist ik niet...

ja, ik heb een terratec ewx 24/96, en daar zit alleen een 'joystick' poort op, maar dus niet een 'echte' midiaansluiting, kan ik die er wel op aansluiten, waarschijnlijk niet.
Ik geloof dat de live platinum 5.1 wel zo'n midi in en out heeft

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 15:33 schreef OnneW het volgende:
ohh hehe, dat wist ik niet...

ja, ik heb een terratec ewx 24/96, en daar zit alleen een 'joystick' poort op, maar dus niet een 'echte' midiaansluiting, kan ik die er wel op aansluiten, waarschijnlijk niet.
Ik geloof dat de live platinum 5.1 wel zo'n midi in en out heeft
die joystick-poort kun je dus gebruiken om met een verloopkabeltje (voor 40-60 piek te halen bij muziek- of computerwinkels) een midi-in en -uit poort te maken....ik neem tenminste aan dat dat bij die terratec ook kan; moet je even in een sequencer ofzo kijken wat voor midi-out poorten er in je systeem zitten....
Pagina: 1