[FreeSCO] Boot Failed :(

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Hoi ik heb een p120, met een floppydrive en een GForce videokaart en 32MB geheugen (gforce videokaart met S3Virge chipset :))
ik maak dus vrolijk zo'n mooie diskette op deze win2k machine, prop hem erin in die router, doet het prima, ik alles instellen en stuff, dat gaat allemaal prima (had ik ook al wat ervaring mee :)), maar als ik dan herstart krijg ik hetvolgende: SYSLINUX 1.48 1999-09-26 Boot Failed

ik had al meer gelezen over dit probleem, met als oplossing onder andere een andere floppy, andere floppy drive etc. ik heb dus dit geprobeerd, andere videokaart, andere netwerkkaarten, ander geheugen, en twee andere computers, maar ik krijg steeds hetzlefde :'(
Ik ben dus nogal een linux nOOb dus dat schiet ook niet op, heeft misschien iemand een oplossing, zie ik iets over het hoofd???

alvast bedankt, Bert-Jan

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
freesco is toch geen linux volgens mij maar een stukje van maarja boeie :)

Had ik ook dat probleepje 't was bij mij gewoon een kwestie van een andere diskette *hele nieuwe*. Het grappige bij mij was dat freesco 027 het niet deed *error met login, passes die nie klopten bij een net aangemaakte install*. En bij freesco026 doet ie het prima. Moest het voor een kennis van me hebbe en die server draait nu al 3 maand zonder enig probleem.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 07 december 2001 01:10 schreef MICHIEL123 het volgende:
freesco is toch geen linux volgens mij maar een stukje van maarja boeie :)
freesco is wel linux.

Verder: uit de readme.txt:
If you cannot boot past the messages "loading ramdisk....' or "loading kernel....", you can try running safe_fd.bat - it will rewrite the syslinux bootloader to an already created freesco disk, but in safe mode. This may allow freesco to boot on some machines with buggy or non-standard BIOS's. It will boot slower however.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Bert-Jan
[b]Op vrijdag 07 december 2001 01:55 schreef Pinball
Verder: uit de readme.txt:
[..]
dat had ik ook al geprobeerd, dan krijg ik dus precies dezelfde melding :(
maar ik ga wel eens die 0.26 proberen en een doos nieuwe diskettes kopen.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik lees nu pas
<..>deze win2k machine<..>
Je weet dat je die flop in dos moet maken?

Als je geen echte dos hebt, probeer dan rawritent.exe (http://www.planetmirror.com/pub/slackware/slackware-8.0/rootdsks/) om die flop te maken.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Bert-Jan
Op vrijdag 07 december 2001 14:45 schreef Pinball het volgende:
Ik lees nu pas
[..]

Je weet dat je die flop in dos moet maken?

Als je geen echte dos hebt, probeer dan rawritent.exe (http://www.planetmirror.com/pub/slackware/slackware-8.0/rootdsks/) om die flop te maken.
ik kom er net achter dat ik *ECHT EEN VETTE DEBIEL BEN*
zal ik maar eens ff op een andere poeter die kutflop maken...

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op vrijdag 07 december 2001 14:55 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

ik kom er net achter dat ik *ECHT EEN VETTE DEBIEL BEN*
zal ik maar eens ff op een andere poeter die kutflop maken...
Zelfkennis is het begin van wijsheid :+

~~ meesterprutser ~~

• Bert-Jan
k heb het dus met een flop geprobeerd gemaakt in DOS (dus écht dos, geen windows 95 of 98 ofzow) nog niet werken :( nog steeds hetzelfde verhaal. ik denk dat die computer gewoon fucking brak is die pleur ik lekker weg en ik zoek wel ergens een andere ouwe pentium

• Bert-Jan
oke ik heb dus een ander poetertje nu: een mooie compraq p75 met 16mb etc etc, maar met maar één PCI slot, dus ik moet dus één ISA NIC gebruiken, geen punt die had ik nog liggen dus ik die installeren enzo, na een tijd gekloot te hebben herkent ie hem wel (dus als ik met Freesco0.27 boot met dit als enigste nic erin zegt ie niet van: warning no nics found) maar als die bij het punt komt van 'waiting for DHCPOffer on eth0' dan kan ik dus lang wachten maar er komt geen IP te staan, als ik boot met alleen die PCI NIC erin, dan krijgt ie meteen een IP'tje.
heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen om dit te verhelp, en maakt het uit wat voor IRQ ik die ISA NIC geef? ik heb nu 10 en 7 geprobeerd, hij herkent hem dan wel maar kan het zijn dat als ik hem een IRQ geef dat al in gebruik is dat ie dan wel herkent wordt maar niet werkt ofzo :?

iig vast bedankt

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Hoe heb je die ISA NIC een IRQ gegeven? Tijdens de setup van Freesco of OOK via een dostooltje?

Want dat laatste moet je ook doen. Samen met een I/O adres (als ik me niet vergis)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

<correctie>
Je moet inderdaad de kaarten eerst configureren met een dos-tooltje.
</correctie>
Heb je de kabels wel op de goeie NIC aangesloten? Dat had ik namelijk. Hij zat te wachten op een DHCP-offer van m'n interne netwerk. Dan kan hij lang wachten.

Kabels verwisselen en het werkte.

• Bert-Jan
ik heb het dus getest met één netwerkkaart dus kabels verwisselen kan niet, maar als ik ze allebei derin doe, en de kabel in de pci nic dan doet ie het gewoon meteen

• Bert-Jan
Op zondag 09 december 2001 12:13 schreef DeTjuk het volgende:
Hoe heb je die ISA NIC een IRQ gegeven? Tijdens de setup van Freesco of OOK via een dostooltje?

Want dat laatste moet je ook doen. Samen met een I/O adres (als ik me niet vergis)
ow ja??? en hoe doe je dat dan?? iemand een link naar en proggie of hoort dat bij de NIC te zitten. maar als ik het goed begrijp moet je dus eerst met een tooltje in DOS de isa een IO addres (zoals 0x320 ofzow) geven en een IRQ??

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Correct...

Als je niet standaard zo'n tooltje op diskette hebt, moet je even op intet zoeken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Dat tooltje zit vaak wel op de flop bij de nic.
Bij mij zat het bij elke kaart die ik heb.

• Bert-Jan
dude nooit geweten... nou dan ga ik maar eens zo'n tooltje zoeken, ik denk dat het dan wel sneller gaat, dat internetten :+

Verwijderd

Als je wilt, mail ik je het isa-tooltje, wat ik hier heb.

Verwijderd

verrek, je zit ook op Strien.
Ik zit in de Ooievaarstraat.
Als je wil, kan je de flop ook lenen.

• Bert-Jan
Op zondag 09 december 2001 12:53 schreef Whisper het volgende:
verrek, je zit ook op Strien.
Ik zit in de Ooievaarstraat.
Als je wil, kan je de flop ook lenen.
ik heb er net eentje gedownload (kon precies de goeie vinden) maar als die niet werkt stap ik zo wel op de fiets :) ik zit in de Prins Hendrik straat (vlak bij de Chinees).

it's a small world :)

Verwijderd

Suc6

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
op een P120? daar moet je dus geen Freesco opzetten! zet er dan AUB Clarck Connect of Smoothwall op!

• Bert-Jan
Op zondag 09 december 2001 13:24 schreef maartenb het volgende:
op een P120? daar moet je dus geen Freesco opzetten! zet er dan AUB Clarck Connect of Smoothwall op!
wiezo?

Verwijderd

En? Is het gelukt?

Verwijderd

Waarom zou er op een p120 met 16mb geen freesco kunnen draaien??.
Gaat als de brandweer hier!!

• Bert-Jan
Op zondag 09 december 2001 13:43 schreef Whisper het volgende:
En? Is het gelukt?
ben nog bezig het goede proggie te vinden, ben hem nu aan het downloaden van een of andere poolse site met 120 bytes /s dus dat gaat nog ff duren (400kb). Ikheb er al 2 geprobeerd, maar dat waren de verkeerde. Als het lukt dan post ik het hier wel weer ;)

(en het gaat al niet zo snel met al die floppies enzo :Z)

Verwijderd

Watvoor ISA-kaart heb je?

• Bert-Jan
een ez-2000+/CT met een paar delta chippies erop, LANF7236 is een nummertje derop en voor de rest staat er weinig boeiends op (boel nummertjes) het schijnt duss er eentje te zijn van het merk Ether (vaag merk)

Verwijderd

Ik heb dus een prog voor realtek chip's: rset8019
Denk niet dat het bij jou werkt, maar je kan nooit weten.
Btw, ik kan m'n mail niet bij chello ophalen. Heb jij hetzelfde probleem?

Verwijderd

Kijk anders hier eens:
http://members.tripodnet.nl/WhisperNeko/Index
De bestanden *8019.exe

• Bert-Jan
Op zondag 09 december 2001 13:59 schreef Whisper het volgende:
Ik heb dus een prog voor realtek chip's: rset8019
Denk niet dat het bij jou werkt, maar je kan nooit weten.
Btw, ik kan m'n mail niet bij chello ophalen. Heb jij hetzelfde probleem?
nou ik kan wel mailen maar mijn buurjongen heeft geen mail van chello (dus nou heeft die zelluf maar een mailserver opgezet is veel leuker :)), maar heb jij webspace?? ik krijg geen homepage van ze die hoor ik wel te krijgen, maar het werkt niet en die gasten van die helpdesk mailen nooit terug :(
hoe kom jij op je webspace?

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Nog niet geprobeerd.
Heb er ook ( nog ) geen tijd voor.

Hell, ik heb 2 maanden, 9 telefoontjes en 6 uur wachten aan de telefoon, nodig gehad om een alias werkende te krijgen.

• Bert-Jan
*HIJ DOET HET GEWOON*
ik heb dus van die poolse site die drivert gehaald en daarmee kon je instellen welk signaal die op moest pikken, thin BNC of UTP, je raad het al: hij stond dus fijn op BNC
:( maar iig doet ie het nu en daar ben ik (en vooral mijn moedertje, want die kan ook nu altijd inetten) heel blij mee.

allemaal bedankt voor jullie hulp!

8-) Bert-Jan 8-)
Pagina: 1