Toon posts:

Wat is sneller AMD of Pentium?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
misschien beetje dom vraagje , maar niemand kan hem echt goed beantwoorden : is een athlon xp 1800+ even snel als een pentium 4 , 2 gb? want AMD is toch sneller dan pentium?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik vin dat het niet egt met elkaar is te vergelijken, denk maar een beetje aan de G3/G4 van motorola vs intel

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar intel en amd zijn allebei processors, als je b.v. 2 pc's (1 amd en 1 intel) en je start ze tegelijk op , wat zou dan eerder opgestart zijn , snap je?

Verwijderd

AMD is in veel applicaties sneller alleen benchmarks tonen dit echt goed aan.
Als jij een P3 1Ghz naast een Athlon 1Ghz neerzet zul je met gewone programma's en windows geen verschil merken.
Als je denkt dat snelheid het enige is dat boeid moet ik je teleurstellen, Intel proc's zijn nog steeds stabieler dan AMD ook al denken sommige mensen daar anders over.
Dit is niet als flame op AMD bedoeld ofzo, heb zelf AMD en ben er tevreden over :)

/edit kleine correctie.

• Fuelke
  • Laatst online: 13:06

Fuelke

Forza Ferrari

Uit een aantal benchmarks blijkt de XP 1800+ sneller te zijn dan de Pentium 4 2 GHz, en dan vooral in games.

Het is nogal moeilijk opm beide processoren te gaan vergelijken, want de Pentium draait aan 2 GHz, terwijl de AMD aan 1,533 Ghz draait (http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^3876,00.html#10228)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ja ik snap je, maar dan nog hangt het van de overige hardware in je systeem af, bijvoorbeeld, hoesnel is je hdd, hoeveen ram heb je, warvoor ram heb je (sdram of DDR)

maar als alles voor de rest gelijk zou kunnen zijn dan denk ik dat AMD iets sneller is

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe mooi zo, wel raar eigenlijk want intel is nog duurder ook....

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

AMD 1800+ is gewoon sneller, alleen met een snelle proc is je compunog niet snel

Verwijderd

Wat een enorme TROLL dit zeg.

So far for mijn nuttige opmerking ;)

Verwijderd

ROTFLMAOPIMPWGASSATIICPSDTTMIWRNSMMOTIH
Rolling over the floor laughing my ass of pissing in my pants while getting a sever stomache ache this is incredebley cool please stop dooing this to me I will really not survive much more of this insane humor.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:43
Op donderdag 06 december 2001 18:54 schreef loekie2002 het volgende:
hoi,
misschien beetje dom vraagje , maar niemand kan hem echt goed beantwoorden : is een athlon xp 1800+ even snel als een pentium 4 , 2 gb? want AMD is toch sneller dan pentium?
die 1.8 gb van amd is sneller dan die 2 gb van intel

ik heb trouwens al 60 gb, van maxtor...een van de grootste concurrenten van realtek

:o :D ;) :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
2 GB -> 2 GHz

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:03 schreef SickBastard het volgende:
Rolling over the floor laughing my ass of pissing in my pants while getting a sever stomache ache this is incredebley cool please stop dooing this to me I will really not survive much more of this insane humor.
Verder alles ok? Anders bel ik even een doktor...

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Op donderdag 06 december 2001 19:04 schreef marteltor het volgende:

[..]

ik heb trouwens al 60 gb, van maxtor...een van de grootste concurrenten van realtek

die 1800+ draaid op 1,5 gb :o

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 06 december 2001 19:04 schreef marteltor het volgende:

[..]

en het is niet de AMD 1,8 Ghz maar de 1800+ die loopt dus NIET op 1,8 Ghz

• Abbadon
  • Laatst online: 17:39
Op donderdag 06 december 2001 18:58 schreef Roefoes het volgende:
Intel proc's zijn nog steeds stabieler dan AMD ook al denken sommige mensen daar anders over.
Dit is niet als flame op AMD bedoeld ofzo, heb zelf AMD en ben er tevreden over :)
CPU's maken niks uit; beide zijn even stabiel (een cpu is of wel of niet stabiel). Het zijn de chipsets die het 'm doen, en Intel heeft gewoonweg de beste chipsets gemaakt (met als absolute topper de BX :) ) Wel is het zo dat de P4 beter beveiligd is tegen doorbranden en voorzien is van een heat-spreader die de core meer fysieke bescherming geeft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

|:(

• marteltor
  • Laatst online: 18:43
Op donderdag 06 december 2001 19:08 schreef Sonic- het volgende:

[..]

en het is niet de AMD 1,8 Ghz maar de 1800+ die loopt dus NIET op 1,8 Ghz
he shit, toch nog een foutje gemaakt |:(

got a sense of humor? |:( ;)

oftewel, dat weet ik ook wel, maar als we toch geitig gaan doen, doe ik mee!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:10 schreef abbadon het volgende:

[..]

CPU's maken niks uit; beide zijn even stabiel (een cpu is of wel of niet stabiel). Het zijn de chipsets die het 'm doen, en Intel heeft gewoonweg de beste chipsets gemaakt (met als absolute topper de BX :) ) Wel is het zo dat de P4 beter beveiligd is tegen doorbranden en voorzien is van een heat-spreader die de core meer fysieke bescherming geeft.
Ja ok daar heb je gelijk in, komt er alsnog op neer dat Intel based systemen vaak stabieler zijn, echter merk je dit alleen in extreme omstandigheden en niet met een briefje tikken :9
Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind aan de oude AMD athlons is dat ze vrij warm werden en dus vrij zware koeling nodig hadden, en zware koeling is vaak veel herrie :(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Op donderdag 06 december 2001 18:54 schreef loekie2002 het volgende:
hoi,
nou als je van plan was om een P4 sdram te gaan nemen dan is AMD zeker wete sneller. Als je de P4 met RDRam neemt dan scheeld het qwa snelheid geen ene donder alleen ben je bij de P4 een paar honderd gulden extra kwijt :D.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Stemband
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Stemband

Join the Force

Om ook even een duit in dit overbodige zakje te doen -->> kijk hier maar voor allerlei benchmarks over de door jouw ingebrachte processoren.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:02 schreef loekie2002 het volgende:
hehe mooi zo, wel raar eigenlijk want intel is nog duurder ook....
De extra Stabiliteit en b.v. de ingebouwde beveiliging tegen doorbranden is waar je voor betaald. En ook en beetje de naam Intel ;)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:17 schreef Flipke het volgende:

[..]

De extra Stabiliteit en b.v. de ingebouwde beveiliging tegen doorbranden is waar je voor betaald. En ook en beetje de naam Intel ;)
Intel heeft in de loop der jaren inderdaad een goede naam opgebouwd, AMD is volgens mij sinds de laatste 3 of 4 jaar pas bekend geworden bij de grote meute.

Verwijderd

Topicstarter
oeps met 2 gb bedoel ik dus 2 gh maar dat moge duidelijk zijn

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:54

Wimo.

Shake and Bake!

Het nivo! :o |:(

Verwijderd

Kweenie, maareh HEEEEEEL errug vroeger hadden er ook mensen een AMD 486 DX4-100, enne die deed het ook goed :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 19:29 schreef powerpulse het volgende:
Kweenie, maareh HEEEEEEL errug vroeger hadden er ook mensen een AMD 486 DX4-100, enne die deed het ook goed :)
ik had zelfs een 386dx-l 40Mhz met een output van 70Mhz >:) hehe en hij was sneller als me Intel 386 40Mhz

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ten eerste zou ik eerst wat lezen op het internet en de FAQ voordat je vragen hier gaat stellen.

Ten tweede wordt snelheid niet gemeten in hertz. Veel mensen denken van wel en daarom heeft AMD zijn naamgeving verandert, zodat ze een 1.5 Ghz CPU een naam kunnen geven als 1800+. Van invloed op de snelheid van je computer is ook je moederbord, de hoeveelheid cache in de CPU, je geheugen, je harde schijf, je grafische kaart en nog veel meer andere dingen. Je snapt dus dat het niet makkelijk is om te zeggen "AMD is beter" of "Pentium is beter" ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Kies een processor die bij je budget past en klamp je niet vast aan 1 merk maar kijk wat goed is voor je portomoneeeeeee Ik draai op AMD maar als intel morgen met een beter prijs/prestatie komt ben ik zo van die AMD af!

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op donderdag 06 december 2001 19:03 schreef SickBastard het volgende:
Die heb je in de HK van Fallen Angel gejat!!!! :P :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Exirion
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

*slotje*

Commentaar overbodig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

idd ;), lkkr onderwerp ook :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.