Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe kast. Tips?

Pagina: 1
Acties:

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023
Kep best ff in het forum rondgezocht, maar niet echt een antwoord/advies gevonden op hetgeen ik zoek. Mocht ik niet goed genoeg gezocht hebben, mijn excuses :o -> leidt mij aub ...

M'n huidige kast is te klein (m'n brander kan niet in elke 5Œ" bay, omdat 'ie dan niet naast m'n mobo past :? ) en maakt een verschrikkelijke bak met tering-herrie :'( (excusez le mot). Ik ben op zoek naar iets anders dat vooral stil moet zijn (herrie komt volgens mij nu hoofdzakelijk van voeding). 't Hoeft er allemaal niet kneiter'phat' uit te zien (ga waarschijnlijk zelf nog wel wat 'kwasten' :Y) ), maar vooral praktisch (en niet al te duur ;) ).

Xat zelf ook te denken aan een 19" rack PC (kan ik 'm ophangen onder het zelfgebouwde tafeltje waar m'n 20" buis op staat), maar aangezien die voor in serverruimten zijn, blinken die niet echt uit o/h gebied van fluisteren ;( .

Xoek dus een kast, niet te hoog, wel wat dieper voor 2 5Œ" devices (DVD-speler en fikker) en 4 3œ" devices (floppy- en 3 HD's).

Verdere specs: Asus KT7; AMD TB@800MHz; 256MB; 3 SCSI HDU; Ricoh SCSI CD-burner; Creative Encore 6x (IDE)(met DXr3-kaart); Viper V550; dah wast wel ... (niet? vraag gerust!)

... sja, dinges, hoe noem je het ...

Verwijderd

Je zou zelf een 19 rack kunnen modden. Om hem stiller te maken. Door er bijvoorbeeld tapijttegels in te plakken.

Verwijderd

De kast zelf is gewoon een stuk staal, dus die maakt niet zoveel herrie.

Staal leeft :)

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 12:44

jjwa

CZ3 tentmuis

ik heb daar laatste weken ook naar gekeken, en heb gekeken naar antec kasten, chieftech kasten, lian-li kasten en de beste en handigste vond in toch deze, en hij is ook nog betaalbaar, en al helemaal vergeleken met kasten zoals die van Lian-Li:
http://www.addtronics.com/6896a.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.wco.com/~addtron/gif/6896A.jpg

hij ziet er niet 100% het mooiste uit, maar hij is wel heel mod-baar omdat hij veel ruimte heeft en redelijk vierkant is en hij heeft standaard ruimte voor 6 fans (zit er 1tje van standaard bij).

Je kan ook de hele achter-plaat met mobo en al eruit halen voor makkelijke montage en dergelijke:
http://www.wco.com/~addtron/gif/SlideOutMotherboard.jpg

Die 2x 5,25 en 4x3,5 inch drives kunnen er ook makkelijk in.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
kewl :9~ dat is idd een super goede casemodcase :9
En dat voor maar $80,- zonder voeding (heb ik toch al)
Het is alleen #$%#!! dat ze die dingen niet naar nederland schippen!! :( :(

Iemand een idee waar je dit juweeltje in nederland kan kopen??

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

comptechworld heeft ze, en ik geloof oc-shop ook.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
tnx :)

• Mo
Gasten, bedankt man! 8-) 8-) 8-) 8-)

Tis inderdaad wel een praktische kast. Makkelijk inbouwen van m'n spulletjes enzow. Eenvoudig te 'kwasten' ook! :Y)

Kep 'm gezocht op de peetsjes van CTWorld en OC-shop, en daar staat 'ie voor HFL. 240,- te koop. Echter, wordt 'ie zonder voeding :? geleverd? Zo ja, kun je me dan adviseren welke (geluidsarme) voeding van toepassing zou zijn?

Op PC-cooling.de wordt de Addtronics kast met een ENERMAX ATX PSU EG465P-VE geleverd (431W!). Dat lijkt me wat ruig (of heet dat 'voorlopig voldoende'?). Hij schijnt wel erg stil te zijn ... Bovendien lijkt me een totaalprijs van DM369,- niet zo gek ... (Wel?)(los issie voor HFL224,- te koop)

(Ik denk dat ik er wel al zo'n btje uit ben, maar ervaringen/tips/adviezen blijven natuurlijk welkom)

Onwijs bedankt voor je bijdrage zover.

Verwijderd

neem dan de grote broer van die addtronics de 7896a die heb ik erg leuk speelgoed

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

dit is al een full tower, en voor mij wat die 7896 overkill, omdat die een stuk groter is, is lomper voor lanparties en who needs 6 extra 5,25" drivers anyway :D

wel 1 groot voordeel van die grotere broer:
boven de voeding is nog veel plek, daar zou een 2e voeding kunnen, of een kleine radiator, of een HD ofzo...

• Mo
jjwa 8-) ,

Bedankt, ik vond de 6896a inderdaad ook al wel groot zat (qua ruimte). Mijn vraag: Ruimte voor een extra voeding in de 7896a :? :? :? ? Is 431W niet voldoende dan? (voor de 'devices' die ik in m'n bakkie schroef tog wel, lijkt me)

Overigens wat vind je van de combi uit m'n vorige post (qua prijs en qua keus voor voeding i.v.m. geluidsproduktie)? Ik vond de DM369,- niet zo gek en de Enermax-PSU schijnt ook redelijk stil te zijn. Heb je hier ervaring(en) mee?

Thanx again

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Op maandag 10 december 2001 08:56 schreef Mo het volgende:
jjwa 8-) ,

Bedankt, ik vond de 6896a inderdaad ook al wel groot zat (qua ruimte). Mijn vraag: Ruimte voor een extra voeding in de 7896a :? :? :? ? Is 431W niet voldoende dan? (voor de 'devices' die ik in m'n bakkie schroef tog wel, lijkt me)

Overigens wat vind je van de combi uit m'n vorige post (qua prijs en qua keus voor voeding i.v.m. geluidsproduktie)? Ik vond de DM369,- niet zo gek en de Enermax-PSU schijnt ook redelijk stil te zijn. Heb je hier ervaring(en) mee?

Thanx again
431W zal wel genoeg zijn... maar die is nogal duur, dus als jij nog een oude voeding had liggen had je die bovenin kunnen plaatsen en daar al je fans en CCFL's en de hele shit op aansluiten :D

wat betreft die Enermax, ik heb er geen ervaring mee, maar van wat ik veel heb gehoord is het merk van een voeding erg belangrijk, want vaak zijn bijv. 300W A-merk voedingen beter dan 400W cheapass voeding...
Als de prijs van die Enermaxxen niet zo errug hoog was had ik er ook eentje gewild, maar daar hij jij een goeie (duitse) oplossing voor gevonden!
goeie keus dus...
wat betreft geluid weet ik niet oftie stil is of niet

en over de kast:
laat het me ff horen tegen de tijd dat je hem gemod hebt :D
wat jij bijvoorbeeld met dat lelijke plaatje onderaan de voorkant hebt gedaan

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

300 watt voeding moet genoeg zijn voor jouw shit.. anders een 350...

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

houd me aub op de hoogte, wanneer je hem besteld en wat dat "roostertje" in de onderstel helft van de voorkant zit nou precies is?
misschien daar een wat closere pic van dan degenen die op de Addtronics site staan...

ben ook benieuwd naar het mod-resultaat :D

Verwijderd

431 watt enermax is ook op de toekomst voorberijd en stil dat ding hoor ik niet 2 paps op 7 volt komen er met gemak boven uit euhh 1 zelfs al hehhehehe maar in die addtronics 7896 is een plaats om een 2 de voeding te maken ja toekomst
ik wil toch echt een keer water koeling hebben een radiator is er te plaatsen bv
anders een extra voeding om evt een peltier te voeden keuze zat
en nog een + is de hd word gelijk gekoeld bij de intake

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 16:02 schreef jjwa het volgende:
houd me aub op de hoogte, wanneer je hem besteld en wat dat "roostertje" in de onderstel helft van de voorkant zit nou precies is?
misschien daar een wat closere pic van dan degenen die op de Addtronics site staan...

ben ook benieuwd naar het mod-resultaat :D
dat roostertje dat is de intake daar zit ook een stof filter achter

• Mo
Kep tog maar voor een zelfde kast met een iets kleinere voeding gekozen. Omdat jullie nogal enthousiast waren/zijn over Enermax, heb ik het daar maar bij gehouden. Het wordt er dus eentje met een 350W ENERMAX EG 365P-VE (scheelt ook nog eens 7 tientjes, Hollander als ik ben :) ).

Ik houd jullie op de hoogte van m'n mod (ga 'm wel kwasten enzow :Y) , xal foto's maken), al kan het ff duren voor ik een plekje heb gemaakt & gevonden om het te laten zien (Zoëzo niet meer dit jaar).

Onwijs bedankt voor jullie reacties/tips en adviezen! B-)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Op dinsdag 11 december 2001 21:02 schreef klikodog het volgende:

[..]

dat roostertje dat is de intake daar zit ook een stof filter achter
ja, maar dat roostertje ziet er op de pics hairy butt-ugly uit!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:27 schreef jjwa het volgende:

[..]

ja, maar dat roostertje ziet er op de pics hairy butt-ugly uit!
de hele kast ziet er saai uit maar ook na een paar busjes verf en lak??? en een raampje

en stof buiten je systeem houden is wel erg handig maar daar kom je mischien ooit zelf wel achter

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als je het mij vraagt koop je een Aopen HQ08 vind ik hardstikke mooie kasten...

alleen het enige wat ik nog een min punt vind, ze zeggen dat het een lownoise is maar die voeding maat best wel wat lawaai nog voor een low noise.. tis maar net wat je er van vind natuurlijk maar das mijn mening :)

www.aopen.nl :Y)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Op woensdag 12 december 2001 17:00 schreef klikodog het volgende:

[..]

de hele kast ziet er saai uit maar ook na een paar busjes verf en lak??? en een raampje

en stof buiten je systeem houden is wel erg handig maar daar kom je mischien ooit zelf wel achter
inderdaad, verven die hap, maar hij vroeg ook om een kast die goed te modden is!

Verwijderd

Ik zou (als je er zin/moed voor hebt) een eigen kast maken als je zulke specifieke eisen hebt.

Misschien niet het goedkoopst of snelst, maar zeker leuk en precies toe te snijden op jouw eisen.

Ik wil zelf bijvoorbeeld samen met twakker een Alu case zelf maken. Een stuk goedkoper dan de goedkoopste Lian-Li, en nog leuk ook.

Later meer hierover...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

antec, addtronics of een lianli.

thats it!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik heb mijn A-Open HQ-08 vandaag aan de kant gezet voor een Alienware kast van Tweakshop.nl
Hier wat pics:

http://www.25mb.nl/speedy/pics/kast/

Hij is echt mooi afgewerkt, alleen vond em wat tegenvallen kwa ruimte :(

Flickr | Lego collectie

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Op woensdag 12 december 2001 20:08 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ik heb mijn A-Open HQ-08 vandaag aan de kant gezet voor een Alienware kast van Tweakshop.nl
Hier wat pics:

http://www.25mb.nl/speedy/pics/kast/

Hij is echt mooi afgewerkt, alleen vond em wat tegenvallen kwa ruimte :(
die plastic 3,5" dingen en fan cages hebben een :r kleur!
en er is idd erg weinig ruimte, valt me tegen, ik zat namelijk ook aan deze te denken...

welke heb je eigenlijk precies?
dx-01 oid?
of de ax-01 blabla?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 18:07 schreef DAMAGE het volgende:
Als je het mij vraagt koop je een Aopen HQ08 vind ik hardstikke mooie kasten...

alleen het enige wat ik nog een min punt vind, ze zeggen dat het een lownoise is maar die voeding maat best wel wat lawaai nog voor een low noise.. tis maar net wat je er van vind natuurlijk maar das mijn mening :)

www.aopen.nl :Y)
leuk met zo een goedkope 300 watt voeding er in met gratis klere herrie

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:23 schreef jjwa het volgende:

[..]

inderdaad, verven die hap, maar hij vroeg ook om een kast die goed te modden is!
die kast is zeer goed te modden de kast is gewoon compleet er is over nagedacht toen ie gebouwd werd kom je niet vaak tegen bij kasten
en alles toch wel makkelijk uit elkaar te halen b.v
volgende week de dremel in de boven kant hangen die kan gewoon losdat is in 1 min gebeurd hehehehehehehe

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Qua voeding zal 300W al dik voldoende wezen, mijn kast zit aardig vol + 4 extra casefans en een delta HP fan en volgens mij kan er nog meer shit bij, 431watt is echt overkill :)

Zelf heb een Antec 1030BEC zo'n zwarte dus... ziet er gelikt uit maar is rete zwaar, je tilt je een breuk op lanpartys :P Dus ja volgende keer neem ik een kleinere of alu kast, bv. de Lian Li PC61.. wel prijsig maar dat scheelt wat rugklachten :)
Maar eerlijk gezegt vind ik die Addtronics er ook mooi uitzien, mooi formaatje... maar die hebben ze alleen niet in het zwart >:)

• Redje
Op woensdag 12 december 2001 20:19 schreef klikodog het volgende:

[..]

leuk met zo een goedkope 300 watt voeding er in met gratis klere herrie
Kan wel zien dat je er verstand van hebt :Z

Ik heb zelf een paar HQ08 gehad en de voeding was echt prima, maakte niet veel herrie, en btw. een kwaliteits 300W voeding kost je maar 100 piek ofzo... die voedingen van 50,- zijn pas bagger... toevallig heb ik net een voeding voor een kennis moeten vervangen :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 20:39 schreef Redje het volgende:

[..]

Kan wel zien dat je er verstand van hebt :Z

Ik heb zelf een paar HQ08 gehad en de voeding was echt prima, maakte niet veel herrie, en btw. een kwaliteits 300W voeding kost je maar 100 piek ofzo... die voedingen van 50,- zijn pas bagger... toevallig heb ik net een voeding voor een kennis moeten vervangen :)
kan je mij uitleggen waarom veel mensen klagen over de herrie van de a open hq08 en er ook vaker nu naar boven komt dat de slechtere 300 watt moeite hebben om het bij te houden

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 20:35 schreef Redje het volgende:
Qua voeding zal 300W al dik voldoende wezen, mijn kast zit aardig vol + 4 extra casefans en een delta HP fan en volgens mij kan er nog meer shit bij, 431watt is echt overkill :)

Zelf heb een Antec 1030BEC zo'n zwarte dus... ziet er gelikt uit maar is rete zwaar, je tilt je een breuk op lanpartys :P Dus ja volgende keer neem ik een kleinere of alu kast, bv. de Lian Li PC61.. wel prijsig maar dat scheelt wat rugklachten :)
Maar eerlijk gezegt vind ik die Addtronics er ook mooi uitzien, mooi formaatje... maar die hebben ze alleen niet in het zwart >:)
klopt maar hij is nu wel zwart mooi glanzend
meneer verstand van zaken een kast koop je niet voor het uiterlijk maar om wat je er allemaal mee kan
uiterlijk is altijd te veranderen

• Redje
Op woensdag 12 december 2001 21:24 schreef klikodog het volgende:

[..]

kan je mij uitleggen waarom veel mensen klagen over de herrie van de a open hq08 en er ook vaker nu naar boven komt dat de slechtere 300 watt moeite hebben om het bij te houden
Nee... ik heb ze zelf gehad(HQ08 en HX08), kan jij dat ook zeggen? Ik kom met mijn mening/ervaring naar voren niet met wat ik hier lees....
Op woensdag 12 december 2001 21:27 schreef klikodog het volgende:

[..]

klopt maar hij is nu wel zwart mooi glanzend
meneer verstand van zaken een kast koop je niet voor het uiterlijk maar om wat je er allemaal mee kan
uiterlijk is altijd te veranderen
Heb ik dan gezegt dat je hem op het uiterlijk moet kopen? nee dus. Ik kijk naar beide vandaar dat ik zelf een Antec heb :)

Verwijderd

geen aopen.... hoog ovens zijn het...

antec zijn wel ok... maar iedereen heeft ze al... kweet niet of je dat een punt vindt...

addtronics maakt unieke kasten... check die ook ff... en check vooral hoe ze gemaakt... echt klasse :P hehe

ieder zijn eigen mening toch ?

en euh klikodog... wat is een addtronics 9876!?!??!
tik voudt?

Verwijderd

Vind je dese kast nix??? Dan hep je in ieder geval wel genoeg plaats voor je liefe spullekes... :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.ewetel.net/~sven.zieseniss/pic/casemod/008fireball.jpg

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 22:53 schreef ShaDoW het volgende:
geen aopen.... hoog ovens zijn het...

antec zijn wel ok... maar iedereen heeft ze al... kweet niet of je dat een punt vindt...

addtronics maakt unieke kasten... check die ook ff... en check vooral hoe ze gemaakt... echt klasse :P hehe

ieder zijn eigen mening toch ?

en euh klikodog... wat is een addtronics 9876!?!??!
tik voudt?
ja tik fout ik ben lees blind dus zie het af en toe niet zo goed staan

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 23:25 schreef klikodog het volgende:

[..]

ja tik fout ik ben lees blind dus zie het af en toe niet zo goed staan
lol... 7876 addtronics bestaat ook al niet.. je tikt wel vaak voudt :) hahaha... dit keer goed je sig aanpassen he :) haha

Ik heb nu 2 addtronics kasten.. de 6896a en de 7896a heb ik net aangeschaft.. de 6896a kwam net te krap uit.. dus die 7896a erbij genomen voor me harde schijven want ik kon ze niet kwijt...

voordeel van als je meerdere addtronics heb... is dat je makkelijk met behulp van die sledes.. harde schijven kunt wisselen erug handig voor als ik naar een lang ga dan kan ik ff gauw de download hd van me server meepikken voor de lan heehhe

Verwijderd

nog wat foto's :)

sorry modem'ers en low resolution peeps :)

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/add/add07.jpg

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Op donderdag 13 december 2001 00:13 schreef ShaDoW het volgende:
nog wat foto's :)

sorry modem'ers en low resolution peeps :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
]
mag die kleine, 6896a ofzo, ook ff alleen op de foto?
of iig wil ik dat frontje even wat beter zien, dat rooster geval...
en zo mogelijk ook de fan-roosters op de zijpanelen

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 15:48 schreef jjwa het volgende:

[..]

]
mag die kleine, 6896a ofzo, ook ff alleen op de foto?
of iig wil ik dat frontje even wat beter zien, dat rooster geval...
en zo mogelijk ook de fan-roosters op de zijpanelen
die zijn bij beide kasten hetzelfde... het verschil tussen de twee is puur die 3 extra bays en plek voor een hot swapable voeding..

Ik zal wel foto's maken van het frontje...

Heb namelijk net de 7896a gemod :)

• Mo
Late update over m'n case :O . Tis inderdaad de 6896a geworden, de rechter op ShaDoW's pics. De case is inmiddels aangekomen (betaling over de grens was nog een btje moeilijk ( |:( pc-cooling.de deej geen CC betalingen 8)7 ), maar via een Duitse collega met een Duitse bankrekening was dat gauw opgelost). Ook had ik nog een mazzeltje dat pc-cooling een foutje in de kosten gemaakt had, hetgeen me nog eens € 35,- scheelde :9 .

De kast is inmiddels ook gekwast en geïnstalleerd. Wat een mooi ding zeg :9~ ! Niet alleen kan het hele sidepanel eruit om je mobo makkelijker vast te schroeven, maar ook al je insteekkaarten kun je buiten je kast inprikken alvorens de hele bende in je kast te hangen :Y) . Heel praktisch. Bovendien mooie geleiderails voor je 5,25" devices (CD-ROMs enzow), en meer dan plenty ruimte voor HEEL VEEL fans (2 kleine a/d zijkant voor de koeling van je HD's, nog een voor extra lucht naar je proc/mobo, voor en achterkant ruimte voor 12cm fans)(overigens makkelijk vast te klikken in een kunststof framepje (fan cages?) tegen de buitenkant van de kast). Kep ze niet allemaal gebruikt; het ging immers om een stille puter, niet een koele doorwaaikist.

De side- en top panels heb ik gerold met donkergrijze hamerslaglak. Mooi effect geeft dat wel (niet zo'n last van haartjes/pluisjes en/of meer of minder gedekte hoogglanslak) en het is sterk (niet zo gauw last van krasjes etc.). Voordeel is dat de :r kleur van het front (originele kleur; niet gekwast) minder hinderlijk is. Ik had geen zin om ook de frontjes van m'n CD-ROM-speler en -brander te kwasten (gedoe met afplakken enzow; lui, ik weet het ;) ). Het rooster aan de voorkant heb ik gespoten met goudkleurige lak. Ik was bang dat het geheel er een btje camp uit zou gaan zien, maar dat valt (gelukkig!) mee en vind het resultaat best mooi 8) . Belangrijker, overigens, hij is s t i l ! :7 :*)

Kep inmiddels ook wel al een paar foto's, echter nog niet digitaal en ook nog niet van het eindresultaat. Zo gauw die er wel zijn, post ik nog ff een link (voor de liefhebbers).

Al met al ONWIJS bedankt voor alle tips en op- en aanmerkingen. Ben stiekum ook wel een btje benieuwd naar wat jullie van het resultaat vinden (al zal ik wel opmerkingen krijgen over de geringe activiteiten voor de mod ...).

Tot binnenkort!

Pagina: 1