Toon posts:

past 64bit ISA SCSI kaart ook ik 32bit ISA slot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallodilie,

Ik kan een compaq Ultra Wide SCSI 3 kaart krijgen, maar deze is 64BIT weet iemand of dit ook in een 32 bit ISA slot past op bv. een Asus Mobo?

Vriendelijk dank ;-)

TheStoop

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wow, 64-bit ISA :9~ :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... Ik bedoel natuurlijk een PCI slot....|-(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wow, 64-bit ISA
Ach, wat dacht je van die 32b ISA? Ook al ontwikkelingen die ik gemist had :+

Gna, denk dat het ofwel een Vesa Local Bus (VLB) danwel een EISA kaart is (beiden 32b).

Hoe kom je bij 64b, TheStoop?

EISA is even lang als ISA, maar heeft connectoren die een beetje op AGP lijken (dus de helft boven breed, onder smal, de ander helft onder breed, boven smal).

VLB is gewoon ISA plus een PCI achtig stukje erachteraan geplakt. Monsterkaarten dus. Overigens willen soms VLB kaarten in een gewoon ISA slot draaien, maar in dit geval betwijfel ik het sterk- UW SCSI heeft een doorvoer van 40MB/s, 16b ISA iets van 16MB/2, meen ik me te herinneren. No way dus.

Of we hebben het over 64b PCI...

Post eens een pic :P

edit:
Whoops- te langzaam getikt. Ben dan bang dat je er weinig mee kan. AMD 760MP(X) mobo kopen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar om evern terug te komen op de vraag: hoogstwaarschijnlijk is die SCSI kaart (Adaptec met Compaq stickertje?) backwards compatible met 32-bit PCI. Compaq heeft vast wel wat specs van dat ding online staan.

Verwijderd

Topicstarter
ah ja.. zal eens bij compaq kijken.. anders dan heb ik voor niks een 16 disk (x 18.2GB) Disk array... en dat zou toch zonde wezen....

Verwijderd

Topicstarter
woohee Ik ben een gelukkig man ;-) net op compaq gekeken en is inderdaad backwards compatible... nou 291 vrolijke giegjes staan me op te wachten... allemaal hotswappable... 10000RPM ooh,,,, :9~ lekker!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Dat is heel erg lekker ja :9~

* Delta2 wilt dat ook hebben :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je hebt qua vorm 2 soorten 32-bits PCI-connectoren.
In de ene vorm zijn de "kopschotjes" dun, en valt de gleuf van een 64-bits PCI-kaart zonder problemen eroverheen.
In de andere vorm zijn die ook dik, en past de kaart niet. Een mobo-mod m.b.v. een scherp mes, bijtel of guts is dan aangewezen, ik heb het verschillende malen moeten doen om 64-bits netwerk-kaarten (Gigabit Ethernet, multiple FastEthernet en FibreChannel) te kunnen installeren. Let ook op de eventuele uitstekende componenten in het verlengde van het slot.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moet inderdaad wel gewoon werken. Ik heb er zelf ook zo eentje in m'n pc zitten, gewoon in 32bits PCI slot. Alleen als je er erg veel aanhangt zal je bus het niet meer trekken.
Het nadeel is wel dat je er niet van kan booten :(

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Hoe kom je aan zo'n array, van Compaq vriendjes gekregen op je werk?
Weet je ook welk type array dit is?? Op het werk hebben wij hier allemaal compaq spul staan. Mooi hot swapeble speelgoed, alleen die koelers in de arrays maken een herrie.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er staat toch nergens dat het om een array kaart gaat ??
Ik heb gewoon een scsi-kaart. Helaas, was het maar een array, maar die zijn niet zo snel over !
Die van mij bleef eens over bij het in elkaar zetten van een server. Er zat zo'n kaart in de machine, maar er was ook een array-kaart besteld, dus leek het mij zonde om die gewone kaart te laten zitten :9

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 20:27

NoE

Que?

over het algemeen passen (cq compatible)64 bits kaarten ook in 32 bits kaarten. (Emulex, Qlogic FC HBA's).

64 blijft geprefereerd. gewoon nieuwe server kopen :-)

We love the smell of innovation in the morning!

Pagina: 1