Toon posts:

[OC]

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb laatst gehoord dat je je processor eerst een hogere Vcore kan geven en dat hij daar dan aan went en dat je daarna hem verder kan overclocken dan normaal is dat waar en zo waar doe ik dat, zie sig voor specs

alvast bedankt

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op donderdag 06 december 2001 18:22 schreef pinny het volgende:
hallo heb laatst gehoord dat je je processor eerst een hogere Vcore kan geven en dat hij daar dan aan went en dat je daarna hem verder kan overclocken dan normaal is dat waar en zo waar doe ik dat, zie sig voor specs

alvast bedankt
De meeste mensen vinden het toch ook wel zo prettig als je duidelijk in de topictitel zet waar het over gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry vergeten

Verwijderd

Het fenomeen wat je beschrijft wordt ook wel inbranden genoemd.

Ikzelf geloof er niet in, er is ook geen enkele technische verklaring voor.

Helaas zijn diegenen die er wel in geloven redelijk fel in hun mening.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 18:31 schreef hezik het volgende:
Het fenomeen wat je beschrijft wordt ook wel inbranden genoemd.

Ikzelf geloof er niet in, er is ook geen enkele technische verklaring voor.

Helaas zijn diegenen die er wel in geloven redelijk fel in hun mening.
Er is hiervoor wel eens een technische verklaring gegeven. Kan hem nu met de search even niet vinden. Maar iemand had het getest met een gouden draadje ofzoiets. En het bleek dat de weerstand na een aantal uren op een hogere temperatuur ging afnemen.

Verwijderd

Topicstarter
maar nu heb ik nog geen antwoordt gehad :?

plz help een mede tweaker :)

Verwijderd

Komt wellicht doordat hij na een paar uur warmer wordt, en als iets warm wordt verandert de weerstand ervan. Met een hoger voltage wordt je procje ook lekker warm, trouwens.

Verwijderd

ik geloof hier niet in, het is een technisch apparaat, geen mens ofzo ... Er is ook geen verklaring voor en de mensen die er wel in geloven roepen volgens mij maar wat. Hij kan er tegen of hij kan er niet tegen. Als hij er na 1 seconde niet tegen kan dan lijkt het me dat hij er na 1 jaar ook nog niet tegen kan

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:41 schreef Sjord het volgende:
Komt wellicht doordat hij na een paar uur warmer wordt, en als iets warm wordt verandert de weerstand ervan. Met een hoger voltage wordt je procje ook lekker warm, trouwens.
hmm ja, daar zou idd wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten, maar ik denk toch niet dat het meer dan een heel klein beetje zou kunnen uitmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 19:41 schreef ByMeS_Dy het volgende:
ik geloof hier niet in, het is een technisch apparaat, geen mens ofzo ... Er is ook geen verklaring voor en de mensen die er wel in geloven roepen volgens mij maar wat. Hij kan er tegen of hij kan er niet tegen. Als hij er na 1 seconde niet tegen kan dan lijkt het me dat hij er na 1 jaar ook nog niet tegen kan
wat raad je me dan aan, want als ik het met jumpers of bios doe kom ik niet hoger als 563mhz(in sig staat 610 maar dat was zo nu loopt hij stedds vast als ik hem daar op zet liep een dag stabiel en opeens volgende dag REBOOT)
p.s. moet sig nog verandere
[edit sig verandert /edit]

Verwijderd

Oh ik geloof best dat de temperatuur de weerstand kan veranderen, dat is echter niet wat pinny hier bedoelt (inbranden).

'De Inbranders' geloven dat een CPU welke een tijdje overclocked heeft gelopen daarna nog verder te overclocken is dan oorspr. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat de signaallijnen 'inbranden', vergelijkbaar met het inrijden van een auto. Na dit procede zou de CPU dus beter over te klokken zijn, ook in een koude situatie.

Onzin van de bovenste plank als je het mij vraagt, er veranderd fysiek niets aan een CPU door 'm sneller te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan het beste :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je laat gewoon je comp een maand ofzo op max. voltage lopen met volle belasting, }:O ofzo (en natuurlijk goede koeling!)
Na die maand zou je je processor hoger moeten kunnen klokken/het voltage op de huidige snelheid omlaag zetten)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 20:37 schreef Demoniac het volgende:
Je laat gewoon je comp een maand ofzo op max. voltage lopen met volle belasting, }:O ofzo (en natuurlijk goede koeling!)
Na die maand zou je je processor hoger moeten kunnen klokken/het voltage op de huidige snelheid omlaag zetten)
snap hier niet zoveel van hoe moet dat met bios?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:33

markvt

Peppi Cola

volgens mij is dat BS

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
bs wat BULLSHIT ofzo wees eens duidelijk mensen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=cpu inbranden]
[search=cpu burnin]
[search=cpu burn in]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.