Worden er nog mobo's gemaakt met dual bios erop?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een mobo gehad van Gigabyte (intel chipset) met een dualbios erop. Dat werkte op zich heel leuk.
Een keer opzettelijk de bios verneukt (geflashed met een ABIT bios). Ding kon dus niet meer booten vanaf de eerste bios. Maar binnen 5 seconden schakelt hij over naar de tweede bios en start doodleuk op en herstelt de eerste bios :)

Nu wil ik weten of er nog meer van deze borden gemaakt worden (en het liefste AMD borden) en of ze alleen door Gigabyte gemaakt worden.
Search leverde niet veel op (enkel dual processor mobo's net zoals op inet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik d8 dat SeRRveR er eentje had... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet een antwoord op jouw vraag:

er bestaat een los bios rommetje dat je gewoon tussen je mobo en bios rom kunt doen, en dan deze als backup-bios gebruiken:

www.ioss.com.tw , de Bios Saviour

te bestellen via een of andere Scandinavische site genaamd eksitdata

vaak genoeg aangeraden in de KT7 faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBo's worden nog gemaakt, volgens mij alleen voor AMD Athlon/duron. Wij kunnen ze tenminste gewoon inkopen en we hebben er nog een stuk of 20 op de plank ;)

PS: inderdaad Gigabyte, om een of andere tot op heden onopgehelderde reden verkopen wij (in onze PC-sjop) alleen mobo's van GB, maar die beschikken dus in de athlon versie over dubbele bios. Tenminste, dat zegt de doos, ik heb zelf die bios nog nooit nodig gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AOpen AK73 Pro en Ak77 Pro hebben dat ook. En dat zijn geen dure bordejs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 19:28 schreef Beren het volgende:
MoBo's worden nog gemaakt, volgens mij alleen voor AMD Athlon/duron. Wij kunnen ze tenminste gewoon inkopen en we hebben er nog een stuk of 20 op de plank ;)

PS: inderdaad Gigabyte, om een of andere tot op heden onopgehelderde reden verkopen wij (in onze PC-sjop) alleen mobo's van GB, maar die beschikken dus in de athlon versie over dubbele bios. Tenminste, dat zegt de doos, ik heb zelf die bios nog nooit nodig gehad....
Dat klopt, dat het op de doos staat. Ik heb momenteel een Duron op een Gigabyte (perfect bord trouwens, met een geweldige AMD chipset) en op de doos blaten ze ook over dual bios, maar die zit er dus niet op.
Het gaat om het type 7IXE4 dat ik heb, maar daar zit het niet op.
Pagina: 1