Toon posts:

css vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vraagje over CSS
Ik heb nu deze code
code:
1
2
3
4
<style>
.menu { color : #FFFFFF; font-family : verdana; font-size : 10px; text-decoration : none; }
.main { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : none; }
</style>

Nu wordt in het menu de normale text (niet link) wit en grote 10px en dat klopt ook, maar nu wil ik de links in het menu ook wit hebben.
En in de rest van de pagina (main) wordt de normale text gewoon zwart, maar links niet.

Hoe kan ik het krijgen dat in het menu de links ook wit worden in in main de links ook zwart zijn.
[addsig]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 06 december 2001 17:58 schreef izoman het volgende:
code:
1
2
3
4
<style>
a.menu { color : #FFFFFF; font-family : verdana; font-size : 10px; text-decoration : none; }
a.main { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : none; }
</style>
gewoon even linkclasses ervan maken.
je kunt dan ook nog de verschillende 'states' vormgeven:
code:
1
2
3
a.main:hover {bla }
a.main:active { bla }
a.main:visited { bla }

Kijk anders ff op de W3school voor alle ins en outs mbt CSS.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu
code:
1
2
3
4
<style>
a.menu { color : #FFFFFF; font-family : verdana; font-size : 10px; text-decoration : none; }
a.main { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : none; }
</style>

als test. Maar hoe moet ik die nu aanroepen?

<td class="a.menu"> werkt niet

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

dan moet je de classnaam veranderen in .main en in de code gewoon class="main" .

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 18:17 schreef Prammenhanger het volgende:
dan moet je de classnaam veranderen in .main en in de code gewoon class="main" .
nee, zo had ik het in het begin, dan werkt het wel, maar dan werkt het link gedeelte niet wat ik wil.

Ik heb nu
code:
1
2
3
4
5
6
<style>
a.menu:hover { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : underline; }
a.main:hover { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : underline; }
</style>

Hoe moet ik het nu aanroepen??

Verwijderd

Topicstarter
of doe ik het helemaal fout?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

een link zou kunnen helpen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Kan je het dat dan niet met <a href="*****.***" class="menu"> doen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 18:39 schreef Prammenhanger het volgende:
een link zou kunnen helpen?
sorry draai op localhost.

maar ik heb gewoon in de header
code:
1
2
3
4
5
6
<style>
.menu { color : #FFFFFF; font-family : verdana; font-size : 10px; text-decoration : none; }
.menu:hover { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : underline; }
.main { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : none; }
.main:hover { color : #000000; font-family : verdana; font-size : 12px; text-decoration : underline; }
</style>

in de de body
tr><td class="main">gewoon text met links (zonder font tags)</td></tr>

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT!!!! mooi man!
Pagina: 1