Toon posts:

Is Ibazar gek geworden? Of lijkt het maar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik het volgende mailtje gekregen:

Onderwerp: Openstaande factuur
Beste .........,

Op dit moment ben je iBazar, behalve als er sprake is van een fout of nalatigheid van onze kant, een bedrag verschuldigd van: fl. 7.88.

Zoals je weet zijn de sites van iBazar en eBay vanaf eind oktober 2001 gefuseerd. Het bedrag hierboven heeft betrekking op de transacties die je op de iBazar-site
hebt gedaan en die je in het speciale toegankelijke gedeelte van Mijn iBazar kunt voldoen door op de volgende link te klikken: www.ibazar.nl/id.cgi. Wij herinneren je eraan dat
dit bedrag moet worden voldaan ongeacht of je nu wel of geen toestemming hebt gegeven voor de verplaatsing van je gegevens naar eBay.

Hoe kun je dit bedrag voldoen?

Je vindt op www.ibazar.nl/id.cgi een verkleinde versie van de iBazar-site die je in staat stelt om de verschuldigde bedragen op iBazar te betalen door naar het tabblad
Mijn Rekening te gaan. Je kunt via de drie betalingsmethoden: creditcard, overschrijving of machtiging betalen. Wij zouden het zeer waarderen als je deze keer met een creditcard zou willen betalen zodat je direct het hele bedrag kunt voldoen en wij je geen volgende herinnering hoeven te sturen.

De laatste transacties op iBazar zijn ongeveer een maand geleden beëindigd en wij zijn nog altijd in afwachting van je betaling. Het is absoluut noodzakelijk dat je je
rekening betaalt binnen 8 dagen na ontvangst van deze e-mail.

Wij danken je hartelijk voor het vertrouwen,

Afdeling gebruikersrekeningen.
iBazar Nederland

PS: Als je vragen over deze e-mail hebt kun je contact met ons opnemen door dit bericht te beantwoorden. Vergeet in correspondentie nooit je gebruikersnaam te vermelden.
Let op: je gebruikersnaam is .........
Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je deze heel makkelijk ophalen door naar de volgende link te gaan: www.ibazar.nl/id.cgi.

P.S. De verkoopcommissie over de op eBay afgelopen transacties dienen gewoon op de eBay-site te worden voldaan.
Weet misschien iemand waar dit op slaat en wat het betekend? Ik heb maar 1 of 2 advertenties geplaatst en niets verkocht en ik heb ze ook geen toestemming gegeven om geld te vragen. Waarom moeten ze geld van mij hebben? Hebben nog meer mensen hiermee te maken gehad? Ik zou graag meer informatie willen hebben

Verwijderd

stuur ze een mailtje terug? dat ze een foutje hebben gemaakt ofzo (zullen vast wel redelijke mensen zijn daar denk ik) willen je vast wel vertellen wat je gekocht hebt volgens hun, of misschien heeft iemand anders wel met jou e-mail - naam - adres aangemeld en iets gekocht?

Verwijderd

Bizar

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zover ik weet is het zo dat als je wat verkocht hebt boven een bepaald bedrag, dat je dan tegenwoordig zoveel % moest betalen aan hun :)
maar als je niets vekocht hebt, dan zou ik maar kontact opnemen met ze :)
net zoals ze schrijven in het mailtje ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een mailtje gestuurd. Nu maar afwachten wat ze zullen zeggen. Ik heb een erg boze toon geslagen in het mailtje. Ik hoop dat ze normaal zullen reageren. Ik snap er niets van. Gelukkig was het geen honderd piek ofzo. Ik zal die f 7.66 heus wel betalen als ze daar een reden voor hebben

Verwijderd

Gewoon NIET betalen . Je bent ze niets verschuldigd , toen je je inschreef was het immers een gratis dienst

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op donderdag 06 december 2001 17:50 schreef hcetiner het volgende:
Ik heb al een mailtje gestuurd. Nu maar afwachten wat ze zullen zeggen. Ik heb een erg boze toon geslagen in het mailtje. Ik hoop dat ze normaal zullen reageren. Ik snap er niets van. Gelukkig was het geen honderd piek ofzo. Ik zal die f 7.66 heus wel betalen als ze daar een reden voor hebben
een onredelijke toon aanslaan en dan verwachten dat ze redelijk reageren is wel een beetje onlogisch.. maaaar ja dit is wel iBizar :)

Human Bobby

Verwijderd

Tjee, ik zou de algemen voorwaarden maar eens napluizen,

volgens mijn weliswaar beperkte kennis van de Nederlandse wet mag dit helemaal niet..... dit kan geenszins redelijkerwijs verklaard worden voor een rechtbak... "So sue me!!"

* Donkey kent niet de hele Nederlandse wet maar weet wel dat tussen de 0 en 10 km te hard binnen de bebouwde kom f60,- kost :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Bij de fusie heeft iedereen toch een mail gehad met uitleg dat ze een percentage van het verkoopbedrag oid vragen? Lees de algemene voorwaarden inderdaad nog maar eens goed na. Ik wist het tenminste wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:19 schreef GerbenW het volgende:
Bij de fusie heeft iedereen toch een mail gehad met uitleg dat ze een percentage van het verkoopbedrag oid vragen? Lees de algemene voorwaarden inderdaad nog maar eens goed na. Ik wist het tenminste wel.
Ik heb die mailtjes toen niet (goed) gelezen. Ik werk liever met marktplaats dan met Ibazar. Ik dacht, het zal me worst wezen dat zij gefuseerd zijn. Maar ja, nu snap ik het nog steeds niet. Ik heb niets verkocht. Hoe kunnen ze dan geld van mij vragen? Volgens mij had ik maar 1x'tje een advertentie gezet van mijn samsung gsm (4 of 5 maanden geleden) en hij ligt hier nog steeds lekker gezellig op mijn bureautje mee te genieten :)

• Dopestar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:36

Dopestar

Not Dope, Not A star

Beetje verdacht mailtje. Ze vragen je om met een creditcard te betalen. Met een overschrijving of machtiging kan het bedrag toch ook in een keer betaald worden :? Toch?. Of zit er iets achter en willen ze je credit card nummer hebben?

Ik vind het allemaal maar vaag.

Not Dope, Not A star

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het is op zijn zachtgezegd aanvechtbaar. Je mag niet even een mailtjes sturen van dat kost geld en als wij niets van u horen nemen wij aan dat u het daarmee eens bent.

Dat is op zijn zachts aanvechtbaar. Tevens ook het gegeven dan een gratis dienst overgaat naar een betaalde op het moment dat je niets doet! Het is normaal (wet ?) dat juist het omgekeerde in dat soort gevallen geldt. Je moet juist aangeven dat je WEL mee wilt gaan naar een betaalde dienst.

Misschien een leuke als je meerdere mensen bij elkaar hebt om naar Radar of een dergelijk consumentenprogramma te stappen. Ja de bedragen zijn klein, maar het bedrijf handeld op zijn zacht gezegt onoorbaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kan je ook hardop praten?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

ja ik heb precies dezelfde shit gekregen terwijl ik nix verkocht had via hun site heb nu al 3 waarschuwingen gekregen dat ik 2 bedragen moet betalen. Heb ook al een mailtje terug gestuurd maar nog nix terug ontvangen

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik heb 1 keer iets op ibazar gezet.
dat was niet verkocht
en toch moest ik volgens hun 12 piek betalen.

niet dat die 12 piek mij iets kan schelen maar op de manier hoe hun het brengen.

Ik heb toen een mailtje met niet echt nette woorden terug gestuurd en nooit meer wat gehoord.

Verwijderd

Ach ik heb hem ook gekregen, terwijl het product wat ik aan het veilen was niet eens verkocht is. Mijn idee erover.

1) Aktiva bestaat niet eens in Amsterdam
2) Het bedrag is zo klein dat het IBazar al meer geld kost om het incassobureau te contacten
3) Behalve een nickname en een emailadres zijn er van mij geen gegevens bekend. En Chello geeft geen klanteninfo zomaar weg aan Ibazar/E-bay. Zeker niet voor zulke lullige bedragen.

Kortom het is een auto-respond-dreigmailtje.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb um ook gehad. Ik moet ook iets van 10 piek ofzo dokken

Verwijderd

Topicstarter
Erg raar dat ze geen mailtje terug sturen. Ik w8 effe af en als ze een mailtje sturen dat ik het verdubbelde bedrag moet betalen, kunnen ze de pot op. Moesten ze maar een antwoord geven op mijn mailtje

Verwijderd

Hahah ja ik had ook opeens al zo'n mailtje dat ik moest betalen
dat was al een poosje geleden en heb niet betaald verder niets van gemerkt :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

Op vrijdag 07 december 2001 15:04 schreef Gordijnstok het volgende:
2) Het bedrag is zo klein dat het IBazar al meer geld kost om het incassobureau te contacten
Incasso buro betaald juist een bepaalde percentage van het te vorderen bedrag aan ibazar. (50% of 75% ofzo). Daarna draagt het incasso buro het risico, en zullen ze alles in werking stellen om dit bedrag + administratiekosten op je te verhalen.

Maar inderdaad, als ze geen adres gegevens van je hebben gaat dat erg moeilijk. >:)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Was gisteren ook een topic over... iets van: FUCK you ibazar

Dikke onzin dus :)

Edit:
FUCK you ibazar!
Ibazar vraagt nog 12.25 aan mij :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Pagina: 1