een vraag als ik X11 niet installeer kan ik dan wel de GUI bekijken (of heb ik dan alleen het commando gebeuren)
tis dus de bedoeling dat ik een GUI wil instaleren
tis dus de bedoeling dat ik een GUI wil instaleren
mmh fijn dak het weet alleen hij pakt mijn scherm niet zo goed krijg allemaal rare kleuren (keb wel de goede driversOp donderdag 06 december 2001 17:22 schreef j3p het volgende:
Alleen het commando gebeuren
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
@ Suse 7.2Op donderdag 06 december 2001 17:47 schreef odysseus het volgende:
Wat extra informatie is vereist:
• Welke distributie?
• Wat voor monitor?
• Wat voor videokaart?
• Wat doe je allemaal precies, waar loopt het fout en wat heb je geprobeerd om dat op te lossen?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
ja hoezo.. snap niet echt wat je bedoelt (de generic geforce)Op donderdag 06 december 2001 17:53 schreef markvt het volgende:
probeer dan Generic GeForce eens.
ja lees is effe (sorry hoor) maar ik wil geen textmode maar juist de GUIOp donderdag 06 december 2001 17:57 schreef janjanjansen het volgende:
Waarvoor heb je drivers nodig als je alleen text mode wilt ?
Verwijderd
keb bericht al gewijzigdOp donderdag 06 december 2001 18:02 schreef janjanjansen het volgende:
Nvidia kaarten worden gewoon zonder extra drivers ondersteund in X11. En ik twijfel of het aan mijn lezen ligt of aan het gebrekkig formuleren van je vraag. Er valt voor je vorige post absoluut niet te lezen dat je wel X11 wilt.
Verwijderd
mmh en hoe luid het geheel dan (kweet echt nog niets van linux)Op donderdag 06 december 2001 18:07 schreef janjanjansen het volgende:
Ja dat kan (later packages installeren). De driver die standaard bij X zit heet nv. Als je die werkend hebt kun je ook altijd later nog de nvidia driver installeren. Waarom eerst de nv driver ? Omdat die getest is met je distro en de nvidia driver van nvidia zelf wel eens problemen kan geven.
Verwijderd
ja ik heb een kleine handleiding (ik heb hem geleend namelijk)Op donderdag 06 december 2001 18:40 schreef janjanjansen het volgende:
Dat staat vast wel in een van die goede SuSE boeken die je hebt. Ik gebruik zelf Slackware en die gaat heel anders met packages om. Anders maar wachten tot er een SuSE gebruiker een reply geeft. Zal wel weer iets met yast of yast2 zijn of zo ..
Verwijderd
mmh kword er niet veel wijzer vanOp donderdag 06 december 2001 18:55 schreef janjanjansen het volgende:
Oke , ik heb even gezocht bij SuSE en op de cd staat documentatie. Deze staat ook op het web en wel op ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse/i386/7.2/docu/howto/XFree86-HOWTO.gz .Als je nog wat verder kijkt op die site zul je zien dat er veel meer info staat.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
duz: als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon de qui laten installeren en daarna bij beelscherm typeOp donderdag 06 december 2001 22:08 schreef odysseus het volgende:
Ik ga niet proberen alles in volledig hapklare brokken te verdelen, dan mis ik toch wel een paar stappen en echt leerzaam is het dan ook niet. Wat je in feite moet doen is het volgende:
• Start de installatie in text-mode (misschien wordt dat expert-mode of zo genoemd)
• Installeer een volledig systeem, met lilo en X
• Indien X nu automatisch opstart tijdens het booten en je geen goed beeld krijgt, dan moet je bij het booten in lilo intikken 'linux 2', ik gok dat dat een text-only mode is bij SuSE (iemand die dat zeker weet?)
• Als je op een console (het 'dos-scherm', zoals je het niet mag noemen) uitkomt, log je in.
• Vervolgens installeer je de NVidia-drivers (die kun je dus eerst downloaden en op diskette zetten, dat maakt het misschien makkelijker). Bij de NVidia-drivers zit een vrij goede handleiding hoe ze te installeren (deze staat ook op de NVidia-website, zie www.nvidia.com/linux of iets in die richting).
• Zorg dat je in het bestand /etc/X11/XF86Config-4 de regel met als driver 'nv' wijzigt in 'nvidia', zoals in de handleiding van NVidia wordt beschreven.
• Start X, kijk of alles nu goed werkt.
Mocht het dan niet werken, dan horen we het wel...en ik raad sterk aan om ergens een basishandleiding linux vandaan te halen, zodat je in ieder geval een beetje in de console kunt werken.
tis me al geluktOp zondag 09 december 2001 12:38 schreef odysseus het volgende:
Ik denk dat dat inderdaad ervoor zou moeten zorgen dat hij wel een GUI installeert, maar die niet automatisch opstart bij het booten. Misschien dat een SuSE-gebruiker hier meer ervaring mee heeft?