Toon posts:

pppoe -> max upload hindert download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb hier een wanadoo premium verbinding die op zich best aardig werkt. Als ik iets ga uploaden (ftp) dan gaat het aanzienlijk minder fijn: IRC disconnect om de haverklap, websites laden traag en de ftp-verbinding zelf valt ook nogal eens weg (en de server waarheen ik upload heeft zeker genoeg capaciteit, gaat trouwens om meerdere servers)

Ik las hier: http://www.voy.com/41165/630.html iets dat het probleem verklaart, maar een oplossing heb ik nog niet.

Ik zat te denken aan het 'cappen' van de ftp-uploads zodat er voldoende capaciteit overblijft om bevestigingen van ontvangen packets te sturen.

Onze internet-server draait Linux (redhat 7.2) met een ipchains firewall.

Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?

Bij voorbaat dank. :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:35
CBQ op basis van poorten (CBQ bandwidth management systeem)

check [topic=333240]
en de search

Verwijderd

Topicstarter
thx,

geeft in ieder geval een een richting aan waarin ik het moet zoeken. Lijkt me niet erg simpel (nog redelijk Linux-newbie) maar zal er het weekend wel eens wat tijd in gaan steken.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:35
Op donderdag 06 december 2001 22:40 schreef exparrot het volgende:
thx,

geeft in ieder geval een een richting aan waarin ik het moet zoeken. Lijkt me niet erg simpel (nog redelijk Linux-newbie) maar zal er het weekend wel eens wat tijd in gaan steken.
ik was ook vette newbie toen ik eraan begon maar het tis echt wel te begrijpen en beter nog , vet leerzaam . :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef Red devil het volgende:

[..]

ik was ook vette newbie toen ik eraan begon maar het tis echt wel te begrijpen en beter nog , vet leerzaam . :)
Dat ben ik helemaal met je eens! :)

Ik ben niet anti-windows of zo maar zeker ook niet allergisch voor command-lines. In windows klik je wat checkboxen aan en dan werkt het soms maar bij Linux leer je tegelijk wat er 'echt' gebeurt, wel zo prettig. :P

anyway, als ik er niet uit kom schop ik hem het weekend wel weer omhoog. ;)