[php] (Virtuele) Direcory structuur voor site

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
He ik heb een vraagje aan de wat gevorderde proggers. Ik ben (nog steeds) bezig met een CMS systeem. Nou is mijn vraag hoe jullie dit opzetten:
Een directory-structuur met mappen en documenten, waarbij je voor elk document kan kiezen wat voor type het is, b.v. een nieuws-bericht, 'vaste' tekst (die niet vaak veranderd wordt), of bijvoorbeeld een fotoalbum oid.

Het kan bijvoorbeeld ook dat er gewoon elk soort document eerst moet worden aangemaakt. In het menu kunnen hierna items worden aangemaakt, en deze kunnen gekoppeld worden aan een document. Zo krijg je dus dat je document desgewenst wel of niet in het menu zichtbaar laat zijn.

Hoe zijn jullie ideeen hierover? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de opzet enzo.

Iig bedankt,
Dev-Null

• chris
Iemand?
Of ben ik te ingewikkeld?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Grappig om dit te lezen, ik ben namelijk sinds 4 dagen ook bezig met een CMS.

Ik ben nu vooral bezig met de rauwe opzet dus over dergelijke problemen heb ik zelf nog niet nagedacht...

Ik laat 't je wel weten als ik wat heb bedacht ;)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ben je eigenlijk van plan om een oneindig diep menu te maken of dat je bijv maar 1 niveau diep kan ofzo? Dat maakt nogal wat uit voor je database opzet denk ik.

• chris
Nee het moet niet zoveel uitmaken.
Hoe ben je trouwens op het idee gekomen?
En wat voor features maak je erin?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb het een keer gezien bij een vriend/klasgenoot van me, die had ook zoiets dergelijks gemaakt.

Leek me ook een leuk projectje om mezelf eens mee bezig te houden :)

Features:
* Users
Verschillende soorten accounts, bijvoorbeeld, Administrator, kan alles aanpassen, ook users toevoegen etc., en limited users, bijvoorbeeld een user die alleen 1 bepaald document kan veranderen.

* Menu
Ik zat te denken aan een menu-structuur, waarvan de onderdelen in het menu te koppelen zijn aan documenten of bijvoorbeeld links.

* Documenten
Verschillende soorten documenten, bijvoorbeeld een document die regelmatig wordt geupdate (nieuwspagina oid), statisch document dat zo af en toe wordt ge-update, en dan verschillende documenten die een script bevatten, zoals bijvoorbeeld een contact-formulier, foto-album, etc.
Ook heb ik bij die klasgenoot gezien dat hij mbv DHTML een 'rich text editor' had gemaakt, (zoiets als ze bij hotmail ook hebben), dat lijkt me ook erg vet.

* Images
Ook een mogelijkheid om foto's te uploaden etc, en die te voorzien van een opmerking, en in de database opslaan oid.. nog niet echt uitgedacht.

Verder heb ik nog wel veel meer kleine ideeën, maar ik weet nog niet precies wat ik wel ga/kan uitwerken en wat niet :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

dev-null, heb je misschien ICQ/MSN, kunnen we contact houden.

• chris
Ranc4r, check je ICQ.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zaterdag 08 december 2001 10:18 schreef dev-null het volgende:
Ranc4r, check je ICQ.
Nothing :?