Toon posts:

Kast gromt met opstarten, slaat dan af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart, gaat hij 'grommen', het moederbord piept 4 keer achter elkaar, en de pc slaat af... dit gebeurt 4 keer, daarna werkt alles normaal... heel merkwaardig, weet iemand hier meer over?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:43

Xanax959

relax...

Tja, haal de kast open en kijk wat er gebeurd, loopt er ergens iets vast, is de pitbull niet goed afgericht, zoiets....

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Kan zijn dat je pc op een of andere manier kortsluiting maakt of teveel statische electriciteit heeft.

Probeer 'm te aarden ofzo :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij mij deed hij dat ook, maar nu niet meer, maar hij schakelde niet uit. Volgens mij is er bij mij een ventilator aan het overlijden (of gewoon ziek ;)), alles is nu weer gewoon, maar hij klonk echt als een citruspers. controleer alles, haal alle extra ventilatoren er uit (behalve die op cpu, gpu en in voeding) en probeer het nog eens (niet overklokken!)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
(behalve die op cpu, gpu en in voeding)
dat zijn juist de enige... vaag... ik denk dat het de cpu cooler is, Neolek Black Magic

Verwijderd

Wat je kunt doen, is alles loshalen van fd drive's en hdd's.
En, omdat je je cpu cooler verdenkt, die ook even loskoppelen en dan starten en ff luisteren. (En natuurlijk niet aan laten staan, maar vlug weer het systeem uitzetten.)

Wat ik zelf al heb meegemaakt is dat een hdd trilt, en vervolgens de kast laat resoneren.
Pagina: 1