Toon posts:

Waarom zweden zo snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal clan m8's in zweden en die hebben allemaal een ftp en beweren allemaal 10mbit te hebben. Ik geloofde dat niet dus ik downloaden en ik haalde 400KB/s met @ home.

Daarna samen met een irl vriend met ook @ home gedownload en we zaten beide op 400KB/s. En dat bij allemaal! (op 1tje na die had maar 80Kb/s)

Loopt zweden echt zo ver voor op NL dat ze deze verbiningen een particulieren kunnen geven?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ja.. en het leuke is dat ze er hooguit zoveel voor betalen als wij.. maar volgens mij zelfs minder.. zo rond de 50 piek per maand:) correct me if i am wrong :)

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

dan is Bredband Bolaget toch geen INTRAnet provider maar een heuse 10mbit INTERnet provider

Verwijderd

Klopt, op een fxp-board waar ik mod ben zit ook een zweed en die heeft 10 mbit up en down voor zo'n 50 gulden :'(
Hij heeft gelukkig wel een ftp'tje :P

Maar dat las ik ook in een artikel van www.tweakers.net dat die overheid veel subsidie voor de aanleg geeft. En dat artikel stond ook dat het nog heel lang duurt voordat wij hier in Nederland fatsoenlijk internet net zoals daar kunnen nemen :'(
Hebben we straks over een kleine 15 jaar ook de mogelijkheid om 10 mbit te nemen, hebben zij weer 100 mbit :(

Maar aan de andere kant ben ik ook best blij met chello, want een vriend van mij woont op een boederij en die baalt pas echt dat hij geen vaste verbinding heeft.

Vandaar dat TeamSweden zo hard roeleert met hun pubz :D

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Best leuk hoor zo'n 10 Mbit verbinding maar wat heb je eraan als je weer 10 gulden voor een biertje betaald :( dan heeft het leven toch ook geen zin meer >:)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Daar is het toch allemaal pas laat aangelegd? konden ze alles helemaal recht leggen oid :P dus veel sneller :)

Verwijderd

Nee, maar ik zal echt zitten klagen als ik hier zeg maar een f100 gulden neertel voor een 10-mbit connectie! en die poolhonden maar f50.

Het gaan er gewoon om dat ik gewoon super gaar wordt van het uploaden met 16 kb/s! en die 192 kb/s terwijl ze bij de concurent @home 400 kb/s halen :(

Waarom doet de overheid hier eigenlijk geen zak? ik kan niet eens kiezen tussen ISP :( en ik moet al helemaal blij zijn dat ze in dit gat kabel hebben! ADSL komt pas over 10 jaar ofzo :(

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik ben wel zwaar verwend dan. Ik heb een 100mbit up en down verbinding. Kost 30,- Maar daar heb ik ook nog huursubsidie over waardoor het nog maar 10 piekies per maand kost. O ja, en bier is 2,25 in de kroeg beneden. Dan heeft het leven zeker wel zin :9

I'll be back

Verwijderd

bah al die zweden ook altijd op DC! :( ik wil ook zo snel internet, het is gewoon niet eerlijk :'(

Verwijderd

Wacht maar tot dat je klaar bent met studeren en je terug komt in het harde leven :P

dit bedoel ik nou: nog bijna 8 uur voordat die klere Scary Movie 2 ge-upped is :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na heeeeeel lang wachten eindelijk @home ipv 56k en alles vliegt dus voorbij, maar 16KB/s up wind ik toch behoorlijk traag, ik wil daar meer geld voor neerleggen, maar.... ik kan blijkbaar geen 100KB/s up hebben. Toch jammer, de download van @home is :9

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 17:35 schreef Bramk het volgende:
Nee, maar ik zal echt zitten klagen als ik hier zeg maar een f100 gulden neertel voor een 10-mbit connectie! en die poolhonden maar f50.

Het gaan er gewoon om dat ik gewoon super gaar wordt van het uploaden met 16 kb/s! en die 192 kb/s terwijl ze bij de concurent @home 400 kb/s halen :(

Waarom doet de overheid hier eigenlijk geen zak? ik kan niet eens kiezen tussen ISP :( en ik moet al helemaal blij zijn dat ze in dit gat kabel hebben! ADSL komt pas over 10 jaar ofzo :(
Je kan wel lopen zeiken maar ik haal met kabel als ik geluk heb 3kb/s bij het downen, think about it.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op donderdag 06 december 2001 17:41 schreef herminator het volgende:
Ik ben wel zwaar verwend dan. Ik heb een 100mbit up en down verbinding. Kost 30,- Maar daar heb ik ook nog huursubsidie over waardoor het nog maar 10 piekies per maand kost. O ja, en bier is 2,25 in de kroeg beneden. Dan heeft het leven zeker wel zin :9
Enjoy while it last dude >:) over 5 jaar heb je een baan oid en zit je met je @home ,chello of mxstream te piepen :(

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Hoe groot is Zweden wel niet, en hoe weinig mensen wonen er wel niet? Denk dat dat ook wel iets zegt over de beschikbaarheid van zulk goedkoop en snel internet in Zweden?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
in hongkong is ook snel internet verkrijgbraar 10 mbit

kan je daar wel aanschaffen voor een niet te aso prijs

alleen zitten er wel data limits op

een andere reden dat het in hongkong misschien sneller gaat is omdat niet super veel mensen er gebruik van maken

omdat de meeste mensen in hongkong thuis alleen de kleine dingen met internet doen

games films enz kopen ze is goedkoper(niet orgineel) dan dl'en

en gamen gebreurt meestal in internet cafe's voor een knaak per uur

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Ik ga ook in Zweden wonen joh. Snelle internetverbinding, lekker chillen, en het belangrijkste is nog dat ze daar VEEL meer vrouwen als mannen hebben :9

Echt rielekst,

Een mooie Zweedse schone... ja, dat wil ik wel. Wat kan mij die 10mbit trouwens verrotten dan!! ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1