Goede 5.1 speakerset of ac3 reciever

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
Ik heb zo'n barebone systeem waar een hele topic over is in HA. Heb er een DVDspelertje in gezet. Nu wil ik wel een beetje relaxed geluidje hebben, dus ben op zoek naar een 5.1 setje. Ik heb verschillende dingen gezien:

Home electronics dps-300 dolby surround decoder in subwoofer en 5 speakertje voor 400,-

Creative heeft een aantal setjes:
Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2200 FL 249,- Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital FL 499,-
(volgens mij zijn er nog wel meer 5.1 creative setjes)

Een dolby prologic reciever met 5 kanaals ingang

Heeft iemand voor mij tips voor een goedkope dolbyprologic of misschien zelfs dolby digital reciever of een mening over een van deze creative setjes, laat het dan horen.

Ook mag je natuurlijk vertellen welke speakersetjes ik nog aan mn keuzelijstje mag toevoegen.

Budget zo'n 500,-

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 06 december 2001 16:47 schreef arjandijk het volgende:
Ik heb zo'n barebone systeem waar een hele topic over is in HA. Heb er een DVDspelertje in gezet. Nu wil ik wel een beetje relaxed geluidje hebben, dus ben op zoek naar een 5.1 setje. Ik heb verschillende dingen gezien:

Home electronics dps-300 dolby surround decoder in subwoofer en 5 speakertje voor 400,-

Creative heeft een aantal setjes:
Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2200 FL 249,- Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital FL 499,-
(volgens mij zijn er nog wel meer 5.1 creative setjes)

Een dolby prologic reciever met 5 kanaals ingang

Heeft iemand voor mij tips voor een goedkope dolbyprologic of misschien zelfs dolby digital reciever of een mening over een van deze creative setjes, laat het dan horen.

Ook mag je natuurlijk vertellen welke speakersetjes ik nog aan mn keuzelijstje mag toevoegen.

Budget zo'n 500,-
Ben bang dat je met je budget "veroordeelt" bent tot 1 van de door jouwzelf genoemde Creative setjes. Er zijn een heleboel mensen die er best erg tevreden mee zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• arjandijk162
en alternatieven van andere merken?:

Het een paar mooie setjes op www.jazzspeakers.com gezien. Waar kan ik die krijgen?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Je kan er niet veel mee ;) maar bij de Lidl hebben ze nu 5.1 speaker, bassding en versterker voor 299 *!!!!* te koop. Maybe??

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 06 december 2001 18:50 schreef jonggoud.nl het volgende:
Maybe??
not...

En die Jazz is ook troep...wil je ook niet aan beginnen. Die DTT2200 klinkt best aardig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• arjandijk162
Op donderdag 06 december 2001 18:50 schreef jonggoud.nl het volgende:
Je kan er niet veel mee ;) maar bij de Lidl hebben ze nu 5.1 speaker, bassding en versterker voor 299 *!!!!* te koop. Maybe??
Heb je m bij de Lidl zien staan?
In Apeldoorn zeiden ze dat er leveringproblemen waren en datie tot "nader orde" is uitgesteld.
Bij jazz hebben ze trouwens wel losse ac3 decoders.
Heeft er iemand ervaring met die Jazz-speakers?

Verwijderd

Heb je een geluidskaart met 5.1 decoder? Dan heb je namelijk weinig aan een DTT2500 of DTT3500 set. Ik heb zelf een Live! 5.1 met Inspiron 5300 speakersetje en ben er erg tevreden mee. Als je dus geen 5.1 decoder op je kaart hebt moet je wel even opletten en is die DTT2500 volgens mij een goede keus.

• arjandijk162
Op vrijdag 07 december 2001 09:06 schreef Xanadu01 het volgende:
Heb je een geluidskaart met 5.1 decoder? Dan heb je namelijk weinig aan een DTT2500 of DTT3500 set. Ik heb zelf een Live! 5.1 met Inspiron 5300 speakersetje en ben er erg tevreden mee. Als je dus geen 5.1 decoder op je kaart hebt moet je wel even opletten en is die DTT2500 volgens mij een goede keus.
Maar haalt de software decoder van de liver 5.1 het bij de hardwaredecoder van de dtt2500?

Volgens mij is een dtt2200 + sblive 5.1 idd goedkoper dan een dtt2200.

Ik heb nog geen 5.1 kaart, wel een A3d 2.0, nog niet getest, met digitale uitgang.

Maar als ik kijk naar speakersets zonder decoder die ook in een woonkamer nog een beetje relaxed geluid geven, wat raden jullie dan aan?
Maar als er geen decoder in hoeft

• JT

JT

VETAK y0

In de woonkamer ? Tannoy mX1.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 15:34 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Maar haalt de software decoder van de liver 5.1 het bij de hardwaredecoder van de dtt2500?

Volgens mij is een dtt2200 + sblive 5.1 idd goedkoper dan een dtt2200.

Ik heb nog geen 5.1 kaart, wel een A3d 2.0, nog niet getest, met digitale uitgang.

Maar als ik kijk naar speakersets zonder decoder die ook in een woonkamer nog een beetje relaxed geluid geven, wat raden jullie dan aan?
Maar als er geen decoder in hoeft
Volgens mij is de soundblaster live 5.1 toch echt een hardware decoder.

Philips heeft ook een nieuwe 5.1 speakerset de A3600
Met ultra dunne speakers en een super sub. + afstandsbediening.
Ik dacht voor nog geen 400,-

• arjandijk162
Op vrijdag 07 december 2001 15:44 schreef JT het volgende:
In de woonkamer ? Tannoy mX1.
Center-speaker vanaf fl.399,- (TANNOY mXC), Rear-speaker vanaf fl.199,-/stk(TANNOY mX1), Active-sub vanaf fl. 899,- (TANNOY Msub10) + evt Receiver vanaf fl.999,- THOMSON DPL2000 (Dolby Digital/DTS versterker-tuner met 5x100 W RMS),

Dit lees ik op een site waar ze het hebben over de kosten van een complete installatie. Er vanuitgaande dat ze hier het spul uitkiezen met vergelijkbare kwaliteit kom ik uit op 1700,- zonder reciever en 2700 met reciever, net iets boven budget ;).
Op vrijdag 07 december 2001 20:44 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Volgens mij is de soundblaster live 5.1 toch echt een hardware decoder.

Philips heeft ook een nieuwe 5.1 speakerset de A3600
Met ultra dunne speakers en een super sub. + afstandsbediening.
Ik dacht voor nog geen 400,-
Volgens mij heeft alleen het kaartje van Abit een hardware reciever, maar doet de Sblive het gewoon via je software DVD-speler.

Die Philips speakertjes, hoe zijn die in verhouding tot de Creative dtt2200 en dtt2500?

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 08 december 2001 10:29 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Center-speaker vanaf fl.399,- (TANNOY mXC), Rear-speaker vanaf fl.199,-/stk(TANNOY mX1), Active-sub vanaf fl. 899,- (TANNOY Msub10) + evt Receiver vanaf fl.999,- THOMSON DPL2000 (Dolby Digital/DTS versterker-tuner met 5x100 W RMS),
Ja, maar wat ik hiermee eigennlijk bedoelde is : je wilt toch niet echt pc speakers gaan gebruiken om je huiskamer van geluid te voorzien he ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 10:29 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Dit lees ik op een site waar ze het hebben over de kosten van een complete installatie. Er vanuitgaande dat ze hier het spul uitkiezen met vergelijkbare kwaliteit kom ik uit op 1700,- zonder reciever en 2700 met reciever, net iets boven budget ;).
[..]

Volgens mij heeft alleen het kaartje van Abit een hardware reciever, maar doet de Sblive het gewoon via je software DVD-speler.

Die Philips speakertjes, hoe zijn die in verhouding tot de Creative dtt2200 en dtt2500?
Nee de creative soundblaster live 5.1 heeft een chip die het decodeerd.
Dus je hoeft geen set boxen met decoder te kopen.
Koop gewoon een soundblaster live 5.1 en de espire 5300 boxenset van creative en je hebt genoeg.

• arjandijk162
Op zaterdag 08 december 2001 19:45 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Nee de creative soundblaster live 5.1 heeft een chip die het decodeerd.
Dus je hoeft geen set boxen met decoder te kopen.
Koop gewoon een soundblaster live 5.1 en de espire 5300 boxenset van creative en je hebt genoeg.
Dat is ongeveer even duur als de DTT2500, is de DTT2200 ongeveer gelijk aan de DTT2500, of zijn hier grote verschillen tussen?

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Saturday 08 December 2001 12:33 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik hiermee eigennlijk bedoelde is : je wilt toch niet echt pc speakers gaan gebruiken om je huiskamer van geluid te voorzien he ?
Dat wil hij dus wel..

Mag ik je dit met klem afraden. Koop voor 500 piek gewoon twee mooie speakertjes. Van mission koop je een m72/71 voor dat geld of van tannoy een Mx1 ofzo.

Echtwaar. Dat gaat echt ZOOOO veel beter klinken dan zo'n vrij beroerd DTT setje (wat voor pc speakers nog wel leuk en handig is). Voor de huiskamer is dat namelijk gewoon echt slecht. Je gaat daar echt van huilen!.

Fix een oud versterkertje (heeft iedereen wel liggen op zolder :7) en koop twee speakers. Laat je niet zo gek maken door de 5.1 hype, want PC speakers voor je huiskamer gebruiken puur omdat je pers 5.1 wil hebben is IMHO gewoon echt enorm waanzin :o!.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• arjandijk162
Maar dan mis je een heleboel van de extra geluidseffecten.

Ik heb met een koptelefoon een dvdtje via dolby headphone geluisterd en dat klonk echt zwaar beter dan gewoon stereo.

Ik ben geen audiofiel en heb ook geen waanzinnig gevoel voor geluidskwaliteit. Ik heb al twee jaar mijn Creative fps1000 bij mn pc en ben er dik tevreden over en zo'n Creativesetje lijkt me gewoon mooit vanwege de 5 speakers en de compactheid van de speakers. Verder heb ik ook wel wat andere speakersetjes gezien, bijv van Abit, Altec Lansing en Philips. Misschien is het idd wel zo dat de kwaliteit niet je van het is, maar denk je dat "goeie" stereospeakers het halen bij de ervaring van 5.1 geluid?

Ik heb trouwens in de makrofolder een Philips dpl setje gezien:
type mx-740
vermogen 5*60 watt met 5 speakertjes, zou dit zoveel beter geluid geven dan zo'n "eenvoudig" creative setje?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op Sunday 09 December 2001 20:50 schreef arjandijk het volgende:
Maar dan mis je een heleboel van de extra geluidseffecten.
Nou, met zo'n creative set mis je nog wel meer hoor... Een midrange en een 'beleving' in de film, door de muziek en de stemmen. Je hebt dan idd meerdere speakers, maar dat is echt niet het belangrijkste bij films.
Ik heb met een koptelefoon een dvdtje via dolby headphone geluisterd en dat klonk echt zwaar beter dan gewoon stereo.
Dat is wel een heel erg niet eerlijk vergelijk. Een set met 4x de M71 en de Mcenter van mission klinkt ook een stuk toffer met films als je dolby aanzet, dan met dolby uit. Maar een sennheisser hoofdtelefoon klinkt op stereo beter dan een hakkitakkie met een dolby effect.

Je hebt nu wel en geen dolby vergeleken op een kwalitatief evengoede set.
Ik ben geen audiofiel en heb ook geen waanzinnig gevoel voor geluidskwaliteit. Ik heb al twee jaar mijn Creative fps1000 bij mn pc en ben er dik tevreden over en zo'n Creativesetje lijkt me gewoon mooit vanwege de 5 speakers en de compactheid van de speakers. Verder heb ik ook wel wat andere speakersetjes gezien, bijv van Abit, Altec Lansing en Philips. Misschien is het idd wel zo dat de kwaliteit niet je van het is, maar denk je dat "goeie" stereospeakers het halen bij de ervaring van 5.1 geluid?
Ja, dat denk ik niet alleen. Dat garandeer ik je. Want zo overdonderend is dat 5.1 helemaal niet met zo'n setje. Ja je hoort voor en achter je geluid, maar impact heeft het helemaal niet, zoals in een bios, waar ze ook eerder voor stereo kiezen dan voor DD met erg kloterige speakers. Verder ben ik ook niet audiofiel in de zin van wat mensen van dat soort mensen voorstellen. Ik (en jij ook) hoor alleen wel erg veel verschil tussen een PC speaker en wat een hifi speakertje kan doen.

Verder laat ik me niet echt meeslepen met hypes. 5.1 is zeker leuk, maar het is een aanvulling op de rest. Dat het een eerste eis is, is eigenlijk een slechte gewoonte. Want ten eerste kijk je vast niet elke dag films, maar heb je wel lekker muziek aanstaan. Nu vinden veel mensen het leuk om te zeggen dat ze 5.1 hebben, maar je gaat echt meer genieten van een setje kleine hifi speakers.

Je kan dit eventueel later uitbreiden door een simpel dolby versterkertje te kopen, een center en twee kleine surround speakertjes. Dan ben je uiteindelijk iets meer kwijt, maar heb je ECHT zo iets heel veel beters.

Ik heb het ook zo gedaan. Eerst mooi stereo, en later een surround amp en daarna een nieuwe center (had een ander van een collega gekregen) en surround speakers (had 'zolder' speakers als surrounds). Nu heb ik een set waar ik behoorlijk tevreden over ben.

PC speakers kan je niet in je huiskamer neerzetten. Dat kan je gewoon niet doen...
Ik heb trouwens in de makrofolder een Philips dpl setje gezien:
type mx-740
vermogen 5*60 watt met 5 speakertjes, zou dit zoveel beter geluid geven dan zo'n "eenvoudig" creative setje?
Ja, dat gaat een ontzettend veel beter geluid geven, weet ik 100% zeker. Als je dan toch PERSE meerdere speakers wil (ik weet het, de verleiding ervan is makkelijk) ga dan liever voor zo'n miniset (ook al is dat ook niet je van het). Dat is tenminste bedoeld voor een kamer :).

• arjandijk162
Op zondag 09 december 2001 21:10 schreef JvS het volgende:

Dat is wel een heel erg niet eerlijk vergelijk. Een set met 4x de M71 en de Mcenter van mission klinkt ook een stuk toffer met films als je dolby aanzet, dan met dolby uit. Maar een sennheisser hoofdtelefoon klinkt op stereo beter dan een hakkitakkie met een dolby effect.

Je hebt nu wel en geen dolby vergeleken op een kwalitatief evengoede set.
[..]
Getest met lompe Philips kleppen die ik drie jaar geleden voor 10,- bij de Blokker heb gekocht >:) klinkt best aardig
Ja, dat gaat een ontzettend veel beter geluid geven, weet ik 100% zeker. Als je dan toch PERSE meerdere speakers wil (ik weet het, de verleiding ervan is makkelijk) ga dan liever voor zo'n miniset (ook al is dat ook niet je van het). Dat is tenminste bedoeld voor een kamer :).
Ken je de installatie? Of denk je dat deze beter is?
Die creative setjes worden aangeraden voor PS2 en die staat toch meestal in de woonkamer, maar ik geloof graag dat het een stuk minder klinkt dan wat duurdere speakers

• arjandijk162
Ow ja, ik heb afgelopen zondag op de comuterbeurs in Apeldoorn heel vaak een safeway 5.1 kaartje voor +/- 50,- zien liggen, hoe is deze kaart voor dvd in vergelijking tot de Sblive 5.1?

• JT

JT

VETAK y0

Misschien had die wel een 5.1 uitgang, maar weet wel bijna zeker dat die geen decoder had.

En dat aanraden bij de PS2 hebben ze allemaal direct overgenomen van de Creative site.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
dat decoden kan de pc doen..., dat hoeft niet los of het kaartje te zitten

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 11 december 2001 18:28 schreef arjandijk het volgende:
dat decoden kan de pc doen..., dat hoeft niet los of het kaartje te zitten
Nee, maar softwarematig is kwalitatief wel minder.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Mmmhh, ik zit persoonlijk te twijfelen tussen Creative's DTT2200 en hun Inspire 5300. Die gebruik ik echter alleen voor films en spellen, muziek ga ik gewoon op mijn stereotoren luisteren omdat ik dat NIET vindt klinken op een goedkope 5.1 surround set.

ik denk trouwens dat het de Inspire 5300 wordt, die lijkt mij persoonlijk iets beter dan de DTT, als je echter voor de DTT 2500 wilt kiezen is het het overwegen nog wel waard.

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Ik ben echt tevreden over mijn Creative Inspire 5300 5.1 Setje. Daar komt echt naar mijn mening top geluid uit, maar ik hoor niet zoveel verschil tussen al die setjes. En hij is ook niet zo duur.

• arjandijk162
Op dinsdag 11 december 2001 19:03 schreef JT het volgende:

[..]

Nee, maar softwarematig is kwalitatief wel minder.
hoe kom je daarbij 1-en en 0-en omzetten naar 5 speakers kan een ac3 chip toch weinig beter dan een processor, het zal wel wat je systeem ontlasten, dat geloof ik graag:

Heeft iemand trouwens een link naar de safeway site?

Kan de sblive 5.1 wel zelf ac-3 decoderen, volgens mij doet die het ook softwarematig

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 11 december 2001 19:58 schreef arjandijk het volgende:

[..]

hoe kom je daarbij 1-en en 0-en omzetten naar 5 speakers kan een ac3 chip toch weinig beter dan een processor, het zal wel wat je systeem ontlasten, dat geloof ik graag:

Kan de sblive 5.1 wel zelf ac-3 decoderen, volgens mij doet die het ook softwarematig
Nou nee, daar zit gewoon een dedicated AC3 sjippie op :).

Maar softwarematig 5.1 kan toch niet zonder een 5.1 output? Dan wordt het gedownmixt naar 4.0 (kan ook ok zijn hoor).

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 11 december 2001 19:58 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Hoe ik daarbij kom ? Er zit ook nog zoiets op als een D/A converter, die het signaal van digitaal naar analoog omzet :z

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op dinsdag 11 december 2001 20:14 schreef JT het volgende:

[..]

Hoe ik daarbij kom ? Er zit ook nog zoiets op als een D/A converter, die het signaal van digitaal naar analoog omzet :z
Maar of er nou wel of niet een ac-3 chip opzit het gaat langs dezelfde d/a converter, want een ac3chip bevat niet zelf een d/a converter, een ac3 chips zal het geluid omzetten in pcm en dat wordt dan weer door de d/a converter weergeven. De ac3-chip heeft volgens mij dus niks met d/a converter te maken

• arjandijk162
Op dinsdag 11 december 2001 20:02 schreef JvS het volgende:

[..]

Nou nee, daar zit gewoon een dedicated AC3 sjippie op :).

Maar softwarematig 5.1 kan toch niet zonder een 5.1 output? Dan wordt het gedownmixt naar 4.0 (kan ook ok zijn hoor).
Maar er zijn ook kaartjes met een 5.1 uitgang die zo goedkoop zijn dat er geen ac3chip opzit

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 12 december 2001 14:10 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Maar of er nou wel of niet een ac-3 chip opzit het gaat langs dezelfde d/a converter, want een ac3chip bevat niet zelf een d/a converter, een ac3 chips zal het geluid omzetten in pcm en dat wordt dan weer door de d/a converter weergeven. De ac3-chip heeft volgens mij dus niks met d/a converter te maken
Denk jij dat een DA converter kwalitatief op een geluidskaart van 1000 en 50 piek beide hetzelfde is ? No way dus.

Plus dat er wel degelijk verchil zit tussen de kwaliteit van de AC3 chippies op punten als effectenplaatsing, snelheid van effecten, ruimtelijkheid enzovoort. Maar als jij iets anders wil geloven, ga je gang hoor...

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 12 december 2001 14:11 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Maar er zijn ook kaartjes met een 5.1 uitgang die zo goedkoop zijn dat er geen ac3chip opzit
oh.

Welke dan? En ik vind een live5.1 nou niet echt duur :o.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Dat midiland S4 8200 is dat nix?

• arjandijk162
Op woensdag 12 december 2001 16:52 schreef JT het volgende:

[..]

Denk jij dat een DA converter kwalitatief op een geluidskaart van 1000 en 50 piek beide hetzelfde is ? No way dus.

Plus dat er wel degelijk verchil zit tussen de kwaliteit van de AC3 chippies op punten als effectenplaatsing, snelheid van effecten, ruimtelijkheid enzovoort. Maar als jij iets anders wil geloven, ga je gang hoor...
Ik geloog graag dat een dure d/a converter beter is, maar ik denk dat je softwarematig een heleboel kan instellen bij ac3, maar ik heb de verschillen nog nooit zelf gehoord.

Verder heb ik in een review gelezen dat de ac3 op de soundblaster live zeker wel softwarematig gebeurt. Zoek nog even naar de link van die review.
Op woensdag 12 december 2001 17:24 schreef JvS het volgende:

[..]

oh.

Welke dan? En ik vind een live5.1 nou niet echt duur :o.
De eerder genoemde safeway 6 channel geluidskaart

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 december 2001 11:49 schreef arjandijk het volgende:
Verder heb ik in een review gelezen dat de ac3 op de soundblaster live zeker wel softwarematig gebeurt. Zoek nog even naar de link van die review.
Is die niet voor JvS ? Heb ik nl nix over gezegd :P
Op woensdag 12 december 2001 20:53 schreef arnoman het volgende:
Dat midiland S4 8200 is dat nix?
Schijnt niet echt om te gillen te zijn.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Gevonden:

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/earlyimpressions/Live51.html
Dolby Digital decoding appears from emails and our forum to have created a fair bit of confusion. Based on my testing and an email from Creative Labs I feel fairly comfortable in stating that the decoding is in software and not on the EMU10K1.
The last bit here is to state clearly what the board is not that is it does not do real time Dolby Digital encoding of 3D sound to send via the SPDIF out. If you want to connect to a receiver via the SPDIF out the limitations and options are the same as any other Live product.

• JT

JT

VETAK y0

Dat vermoeden had ik al, want ik vond het _errug_ goedkoop voor een DD decodertje.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Klopt, Abit schermt wel met een echte ac3 decoder maar creative draait er een beetje omheen en doet het dus softwarematig

• arjandijk162
Heb even wat plaatjes van speakersetjes bij elkaar gezocht
Abit sp-53: 219,-
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/eng/product/mm/wpeB.jpg
Philps speakers a2.600 220,-
Afbeeldingslocatie: http://www.gamestar.de/hardware/hwtest/122k.jpg
Philps speakers a3.600 450,-
Afbeeldingslocatie: http://www.digitailing.nl/images/Hardware/HZ_A3600.jpg
Jazz speakers 195,-
Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/products/graphics/J9902.gif
De creative inspire 5300 speakers 304,-
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1006026911.jpg
Trust setje 199,-
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/12704.jpg
Creative dtt2200 250,-
Afbeeldingslocatie: http://csw.creative.com/products/images/pi-dtt2200.jpg
Creative dtt2500 500,-
[img] http://csw.creative.com/products/images/dtt2500.gif[/img]
Midiland s4 7100 333,-
Afbeeldingslocatie: http://www.gixshop.nl/media/mli_7100.gif
Viking vk-2000 185,-
Afbeeldingslocatie: http://www.ram-biten.se/images/data/speakers/info/vk2000.gif
Altec lansing ada885 499,-
Afbeeldingslocatie: http://www.alteclansing.com/Altec/images/products/ada885_prod.jpg

Dit is alles wat ik zo kon vinden, welke speakers hebben een goede prijs/kwaliteitverhouding? Ik heb een geluidskaartje met digitale uitgang maar (nog) geen 5.1 kaart, dus word een afweging tussen 5.1 kaart met speakers of speakers met dolby digital decoder

Wat raden jullie aan en wat zijn de ervaringen

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ben bang dat je met je budget "veroordeelt" bent tot 1 van de door jouwzelf genoemde Creative setjes. Er zijn een heleboel mensen die er best erg tevreden mee zijn.
Nee hoor, voor F499,- heb je precies de Altec Lansing ADA885.

Dat is een 4.1 systeem met ingebouwde DolbyDigital decoder en amp, lcd scherm op de sattelites, afstandbediening, 8" (zware) subwoofer die je een stuk beter tegemoet komt bij hoog volume movies. Zonder meer het beste wat je voor die prijs kunt krijgen. En door de relatief grote subwoofer ook nog eens een flinke bass bij DVD filmpies, dat is wel zo netjes bij film.

Prijs+Regenboog computers

Productinfo

• arjandijk162
Iemand ervaring met een van de bovenstaande speakersetjes?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 14 december 2001 13:35 schreef arjandijk het volgende:
Iemand ervaring met een van de bovenstaande speakersetjes?
Yep, die 5300 is voor pc speakers en voor het geld een goed ding.

• JT

JT

VETAK y0

De 5300 heeft alleen wel een wat zwakke sub. De DTT2200 heeft een iets betere, maar wat mindere satellieten. Ik zou voor de Altec Lansing gaan.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 14 december 2001 17:42 schreef JT het volgende:
De 5300 heeft alleen wel een wat zwakke sub. De DTT2200 heeft een iets betere, maar wat mindere satellieten. Ik zou voor de Altec Lansing gaan.
Ik vond die sub hooguit niet echt heel diep gaan, maar wel vrij punchie klinken. Je kan 'm hard en zacht zetten, trouwens. Dus een overmaat laag kan je hier ook uit persen :o.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als dit niet ontopic is zal ik er wel een nieuw topic over openen, maar ik zit er ook over te denken om een 5.1 setje + soundblaster te kopen, gewoon voor m'n PC.
Als je een boxenset hebt met een hardware 5.1 coder op een gewone soundcard, krijg je dan hetzelfde 5.1 geluid als een SBLive! met een 5.1 set?
Een 5.1 set die het geluid van een versterker (soundcard dus in dit geval) ombouwt naar 5.1 geluid kan toch nooit zo goed zijn als iets wat meteen al als 5.1 naar de versterker wordt gestuurd? of werkt dit anders. Met de search kon ik hier geen duidelijk antwoord op vinden...

Specs

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 14 december 2001 17:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Dus een overmaat laag kan je hier ook uit persen :o.
Voor zover je het laag kan noemen :+

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Ik vond die sub
JT noemt DRIE subwoofers. Welke bedoel je dan? :?

Die AltecLansing ADA885 komt laag zat hoor (tot voor mij iets van 33Hz hoorbaar) en hij gaat lekker hard (tot +100dBspl).

Die Creative sets gaan allemaal niet laag genoeg en kunnen niet hard genoeg VOOR FILMS (buiten de Megaworks). Mits je films op een fatsoenlijk volume wilt draaien.

Verwijderd

Nou ik zoek ook een lekker 5.1 setje voor een blazend geluid 't probleem is ik moet het voor de kerst in huis hebbe(ga het afhalen) ALS ik van me ouders gewoon mocht bestellen had het absoluut de midiland S4 7100 geworden dat is zo'n vverschrikkelijke BLAAS set en wordt heel vaak tot super set verkozen door websites die ze reviewen. maar ik moet dus eerder een setje hebben als dat die kan worden geleverd:((

nu zit ik te denken aan een Creative inspiron 5300 maar werkt deze ook wel goed op een niet SbLive kaart? ik heb namelijk een turlte Beach Santa Cruz dolby digital kaartje(erug VET btw) maar zal dat nou wel goed werken??
en ligt het aan mij of zijn die 5 x 6 watt speakers en 18 watt subwoofer niet een beetje heel erg weinig?
Wil er wel een behoorlijke kabaal mee kenne maken namelijk totaal van 48 watt als je dan die midiland zie met een totaal van 100watt RMS dan blaast die set toch behoorlijk daar komt een BASS uit de pleuris nie normaal. maar hoe zit dat met die Inspiron set?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maak je niet zo druk om vermogen joh. In dagelijks gebruik, zit je bijna nooit boven de 1watt :).

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 14 december 2001 19:47 schreef CraZEricE het volgende:
Nou ik zoek ook een lekker 5.1 setje voor een blazend geluid 't probleem is ik moet het voor de kerst in huis hebbe(ga het afhalen) ALS ik van me ouders gewoon mocht bestellen had het absoluut de midiland S4 7100 geworden dat is zo'n vverschrikkelijke BLAAS set en wordt heel vaak tot super set verkozen door websites die ze reviewen. maar ik moet dus eerder een setje hebben als dat die kan worden geleverd:((

nu zit ik te denken aan een Creative inspiron 5300 maar werkt deze ook wel goed op een niet SbLive kaart? ik heb namelijk een turlte Beach Santa Cruz dolby digital kaartje(erug VET btw) maar zal dat nou wel goed werken??
en ligt het aan mij of zijn die 5 x 6 watt speakers en 18 watt subwoofer niet een beetje heel erg weinig?
Wil er wel een behoorlijke kabaal mee kenne maken namelijk totaal van 48 watt als je dan die midiland zie met een totaal van 100watt RMS dan blaast die set toch behoorlijk daar komt een BASS uit de pleuris nie normaal. maar hoe zit dat met die Inspiron set?
Het vermogen is niks mis mee, maar als je wil blazen met de 5300, dan ben ik bang dat de sub van die set niet de goede kandidaat is....Goed alternatief : Boston Acoustics 4800. Sub die redelijk diep gaat, en een van de luidruchtigste setjes voor de pc die je kan krijgen.

Ecodan warmtepomp

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:49
Afgelopen weken waren die philips a3.600 erg moeilijk te krijgen.
Lijken me wel leuke speakers zeker naar de test van zijn 4speakerige(+subje) broertje door JAG&JVS.
Deze sub heeft iets meer vermogen meegekregen.
Wordt door Philips ook aangeprezen als setje voor bij je tv!

OFFTOPPIC: Philips is ook bezig met pc-speakers die tegen de klipsch moeten concureren en 1/2liter groot zijn.
en geen sub gebruiken...40Hz uit een 1/2e liter... Het zijn nog geruchten maar bij phillips hebben ze de smaak te pakken de laatste tijd.

diskeltische lurker

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 14 december 2001 21:12 schreef technopeuter het volgende:
OFFTOPPIC: Philips is ook bezig met pc-speakers die tegen de klipsch moeten concureren en 1/2liter groot zijn.
en geen sub gebruiken...40Hz uit een 1/2e liter... Het zijn nog geruchten maar bij phillips hebben ze de smaak te pakken de laatste tijd.
Klinkt spannend :).

• JT

JT

VETAK y0

Halve liter ?????? :+ :D |:( Das een half melkpak :D

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Ok, even een paar dingen:

Ik begrijp dat die midiland beter "blazen"dan de inspire 5300 en qua prijs toch in de buurt zitten, ze zien er trouwens goed uit. Deze zouden dus meer geschikt zijn voor de huiskamer.

Ik vind dat het philips setje (a3.600) er ook erg lekker uitziet. Iemand ervaring met dat apparaat?

Verder de abit speakerset, heeft een mooi prijsje, maar hoe is de kwaliteit?

De Jazzspeakers die eerder dit topic werden afgeraden, zijn dat degene van de foto?

De trustset, erg goedkoop, heeft iemand m al thuis staan?

Het altec setje zijn rdelijk wat mensen positief over. Er zit geen sub bij, is dat een nadeel? Hoe erg mis je die 5e speaker?

De boston speakers zijn stereo dus die vallen af

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 15 december 2001 13:42 schreef arjandijk het volgende:
Het altec setje zijn rdelijk wat mensen positief over. Er zit geen sub bij, is dat een nadeel? Hoe erg mis je die 5e speaker?
Er zit een gigantische sub bij met een 8" woofer >:) Staat alleen niet op het plaatje. En die blaast echt wel ff wat harder dan de Midiland.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op zaterdag 15 december 2001 14:02 schreef JT het volgende:

[..]

Er zit een gigantische sub bij met een 8" woofer >:) Staat alleen niet op het plaatje. En die blaast echt wel ff wat harder dan de Midiland.
Jij hebt beiden dus beluisterd, hoe groot is het gemis van een center?

Hoeveel groter is het "luistergenot" met die altecs, want e kosten een aardige duit extra, is dat alleen vanwege de ac3 decoder die ingebouwd zit of bied het echt meer "luistergenot"?

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 15 december 2001 15:15 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Jij hebt beiden dus beluisterd, hoe groot is het gemis van een center?

Hoeveel groter is het "luistergenot" met die altecs, want e kosten een aardige duit extra, is dat alleen vanwege de ac3 decoder die ingebouwd zit of bied het echt meer "luistergenot"?
Ik heb niet dat type geluisterd, maar wel andere speakers van Altec, en die klonken perfect. Tja...het gemis van een center...je mist wel wat, maar voor mij mis ik minder dan dat ik wel een center heb en de bas minder is. En de hoge en middentonen ook trouwens.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
ik heb een fps1000, dan is in mijn ogen de vooruitgang maar heel klein, of zie ik dat verkeerd

• Yokozuna
Op zaterdag 15 december 2001 15:25 schreef JT het volgende:

[..]

Ik heb niet dat type geluisterd, maar wel andere speakers van Altec, en die klonken perfect. Tja...het gemis van een center...je mist wel wat, maar voor mij mis ik minder dan dat ik wel een center heb en de bas minder is. En de hoge en middentonen ook trouwens.
Die AltecLansing 885 BLAAST gewoon. Die inspire en boston setjes gaan gewoon niet lekker hard. Films wil je op een flink volume draaien, en dan moet je subwoofer letterlijk niet gaan blaten. Die 885 blaat gewoon minder snel.

Als je films wilt kijken met fatsoenlijke bass raad ik minimaal de ADA885 aan. Voor F499,- zeker waar voor je geld. (en met ingebouwde DD decoder)
ik heb een fps1000, dan is in mijn ogen de vooruitgang maar heel klein, of zie ik dat verkeerd
Sry, maak je nu een grapje? Dit kan ik echt niet geloven wat je nu zegt. Een WERELD VAN VERSCHIL. Als je een fps1000 gewend bent dan blaast de ADA885 als een gek. Voor F499,- kun je geen betere subset bedenken voor films die ook nog een ingebouwde DD decoder heeft.

• arjandijk162
Op zaterdag 15 december 2001 22:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die AltecLansing 885 BLAAST gewoon. Die inspire en boston setjes gaan gewoon niet lekker hard. Films wil je op een flink volume draaien, en dan moet je subwoofer letterlijk niet gaan blaten. Die 885 blaat gewoon minder snel.

Als je films wilt kijken met fatsoenlijke bass raad ik minimaal de ADA885 aan. Voor F499,- zeker waar voor je geld. (en met ingebouwde DD decoder)
[..]

Sry, maak je nu een grapje? Dit kan ik echt niet geloven wat je nu zegt. Een WERELD VAN VERSCHIL. Als je een fps1000 gewend bent dan blaast de ADA885 als een gek. Voor F499,- kun je geen betere subset bedenken voor films die ook nog een ingebouwde DD decoder heeft.
verblind door enthousiasme vermindert de objectiviteit :P

Maar ik zit toch een beetje met die centerspeaker, die heb je er voor dat geld niet bij en bij een phlips wel, hoe groot is dat gemis, het lijkt 2 keer dezelfde vraag, maar ik stel m nu aan een ada885 gebruiker

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 15 december 2001 21:58 schreef arjandijk het volgende:
Deze man heeft humior :+

Of geef je niet om geluidskwaliteit, maar alleen om het aantal speakers en waar het geluid vandaan komt ?

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
nee, ik ben op zoek naar een highend Supertech 5.1 versterker in combinatie met fullrange Yoko boxen, dus je kan niet zeggen dat ik niet om kwaliteit geef. ;)

Ik heb zelf niet zo heel veer speakersets beluisterd, dus zoveel ervaring heb ik niet, maar ik begrijp dus dat er een behoorlijke vooruitgang in zal zitten. Die Altec Lansingset heeft een interne ac3 decoder, dit is natuurlijk een meerprijs, als ik ipv een ac3 decoder zou kiezen voor iets betere speakers waar zou ik dan naar moeten kijken?

Ow ja, ik krijg van een vriend deze installatie aangeboden, blaas ik daarmee zo'n altec lansing setje weg?, hij moet er 375,- voor hebben:
Sony dpl-ve150
specs:
DPL-VE150

Dolby Pro Logic KIT
5 Speakers & Sub woofer
Total 150 watts
Scart adaptor

Afbeeldingslocatie: http://www.robbo.co.uk/sony/dplve150.JPG

• JT

JT

VETAK y0

Die Altec set blaast die Sony 10x weg :z Sjezus, wat klinkt dat ding brak zeg...Niet doen dus.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op zondag 16 december 2001 14:19 schreef JT het volgende:
Die Altec set blaast die Sony 10x weg :z Sjezus, wat klinkt dat ding brak zeg...Niet doen dus.
serieus? Het zijn boxen van 17 cm hoog , 12cm breed en 18 cm diep en het is gebouwd voor de huiskamer, ken je apparaat zelf of is het jouw ervaring met sony?

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Ik wil die philips a3.600 kopen, mooi man die dingen en ik vind, zeker voor de grote van de sub, dat er behoorlijk wat bas uitkomt. En lekker heldere sats

• arjandijk162
Op zondag 16 december 2001 16:57 schreef arnoman het volgende:
Ik wil die philips a3.600 kopen, mooi man die dingen en ik vind, zeker voor de grote van de sub, dat er behoorlijk wat bas uitkomt. En lekker heldere sats
Je hebt m alleen nog maar in de winkel gehoord?

• Yokozuna
Op zondag 16 december 2001 15:58 schreef arjandijk het volgende:

[..]

serieus? Het zijn boxen van 17 cm hoog , 12cm breed en 18 cm diep en het is gebouwd voor de huiskamer, ken je apparaat zelf of is het jouw ervaring met sony?
Ach, zo'n 5.25" sony woofertje blaast gewoon niet.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 december 2001 15:58 schreef arjandijk het volgende:

[..]

In die prijsklasse boeit de grootte echt niet....het klinkt echt niet. Geen hoog, bonkerig laag voor zover het er is en heel blikkerig geluid.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op zondag 16 december 2001 18:41 schreef JT het volgende:

[..]

In die prijsklasse boeit de grootte echt niet....het klinkt echt niet. Geen hoog, bonkerig laag voor zover het er is en heel blikkerig geluid.
Waarop zijn deze meningen gebaseerd, kent een van jullie het setje? Het is een 2e hands setje, dus normaal gesproken hogere prijs/kwaliteitverhouding dan nieuw en over sony hoo je normaal gesproken niet zo heel veel slechte, ik weet niet hoe groot de sufwoofer is, maar uitgaande van de gegeven maten en de verhoudingen op het plaatje lijkt het eerder een woofer 35-40 cm breed, das geen 5,25 inch, maar hou komen jullie erbij dat dit een butset is

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb hem gehoord. Sony is neit slecht, maar deze set is heel beroerd.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op zondag 16 december 2001 22:49 schreef JT het volgende:
Ik heb hem gehoord. Sony is neit slecht, maar deze set is heel beroerd.
Wat is er precies slecht?
Klopt de maat van de speakers die ik aangaf wel ongeveer?

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 december 2001 23:27 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Wat is er precies slecht?
Kijk hierboven :+

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
ok duidelijk, en hoe zijn ze in verhouding tot de inspire 5300?

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 17 december 2001 15:48 schreef arjandijk het volgende:
ok duidelijk, en hoe zijn ze in verhouding tot de inspire 5300?
Ook slecht.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Nee, evenslecht :)

• arjandijk162
Op maandag 17 december 2001 16:28 schreef JT het volgende:

[..]

Ook slecht.
Je bedoelt dat ze het ook verliezen van de Inspire of bedoel je dat de Inspire ook slecht is

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 17 december 2001 21:36 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze het ook verliezen van de Inspire of bedoel je dat de Inspire ook slecht is
Ze verliezen het van de Inspire. Sony is met een aantal dinge goed, maar met speakers zijn ze uitermate slecht.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op maandag 17 december 2001 21:36 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Jezus, koop gewoon een fatsoenlijke set die lekker blaast en niet gaat blaten op hoog volume. Sony Pascal's van 2 ruggen vallen mij ook zwaar tegen. Op laag volume is het nog acceptabel. Maar die subwoofers gaan echt ongelooflijk blaten op hoog volume. Als je 2 ruggen in een subsetje besteedt wil je wel dat die subwoofer kwantitatief een beetje redelijk presteerd.

• arjandijk162
Ik begrijp uit jullie reacties dat een goede (zware) subwoofer wel net zo belangrijk is bij films dat speakers van hoge kwaliteit, ik zag dat dat Abit setje een redelijk zware subwoofer heeft, is deze daarom erg bruikbaar of zijn er andere setjes onder de 500,- met een goede subwoofer?

Ik denk trouwens dat ik niet voor de sony ga, jullie hebben me overtuigd

• Yokozuna
De Altec Lansing ADA885 kost F499,- en heeft de zwaarste woofer in zijn prijsklasse, das een feit :).

Welke Abit setjes bedoel je precies?

• arjandijk162
De Abit sp50
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/eng/product/mm/sp50.gif
De Abit SP53
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/eng/product/mm/wpeB.jpg
De Abit SP60
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/eng/product/mm/wpe13.jpg

owjah, ook nog wat prijsjes gevonden op comptechworld:
Abit SP50 Dolby5.1 DTS 6Ch Sp. 105W 487,00
Abit SP51 Dolby5.1 DTS 6Ch Sp. 70W 219,00
Abit SP60 Dolby5.1 DTS 6Ch Sp. 150W 551,00

• arjandijk162
In deze review verliest de ada880 van de midiland 7100 omdat de achterspeakers niet bij spellen worden gebruikt, is dat bij de 885 opgelost?
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110

En op 3dsoundsurge is er een beetje een gelijkspel tussen de midiland 7100 en de abit sp50.
http://www.3dss.com/reviews/AbitSP50/AbitSP50.html

wie kan dit bevestigen of ontkennen

• Yokozuna
Op dinsdag 18 december 2001 23:20 schreef arjandijk het volgende:
In deze review verliest de ada880 van de midiland 7100 omdat de achterspeakers niet bij spellen worden gebruikt, is dat bij de 885 opgelost?
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110

En op 3dsoundsurge is er een beetje een gelijkspel tussen de midiland 7100 en de abit sp50.
http://www.3dss.com/reviews/AbitSP50/AbitSP50.html

wie kan dit bevestigen of ontkennen
Jep, de ADA885 is een getweakte ADA880.
Met afstandbediening, gefixte decoder, ander design, groter subwoofer vermogen, LCD display op de front sattelite. 2weg sattelites. Trouwens de ADA890 is precies hetzelfde als de ADA885 maar dan in het zwart. Daar zijn wel reviews van uit gekomen. En reken wel dat de set nu nog maar F500,- kost.

http://www.3dss.com/reviews/AbitSP50/images/image6.html

leuk systeempje :)

Heeb trouwens nog nooit een review van die SP60 gezien, vrij nieuw setje niet?

• arjandijk162
Ik denk het ook ja, met google vind ik er niets over, ook de sp53 lees ik bijna niets over, lijkt me wel een interessant setje, ik begrijp in inder geval van 3dss dat de creative setjes weinig waar voor hun geld bieden, en dat deze alleen uitblinken door de kwaliteit van de center

• arjandijk162
ik heb trouwens deze speakers thuis, zijn ze in combinatie met een centerspeaker als surroundset bruikbaar? de fronts zijn 55w en de rears zijn 16 ohm maar voor de rest weet ik daar niets over ze horen bij een sony rx80
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/reddevilmaster/frontspk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/reddevilmaster/rearspk1.jpg

• arjandijk162
Ken iemand deze speakers en zijn ze geschikt voor een home theatre

• JT

JT

VETAK y0

Ze zijn bruikbaar.....net zoals een lada of een trabant bruibaar zijn voor rijden :{

Doordat die andere speakers 16 ohm zijn krijgen ze veel minder vermogen als ze op een en dezelfde versterker zitten aangesloten.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Op donderdag 20 december 2001 11:23 schreef JT het volgende:
Ze zijn bruikbaar.....net zoals een lada of een trabant bruibaar zijn voor rijden :{

Doordat die andere speakers 16 ohm zijn krijgen ze veel minder vermogen als ze op een en dezelfde versterker zitten aangesloten.
dat zijn ze nu ook, ze zijn nu op de surround uitgang van mijn versterker aangesloten, set was 850,- misschien geeft dat een indicatie van de kwaliteit. Het was een setje met surroundspeakers puur voor een extra ruimtelijk effect, niet speciaal voor films bedoelt ofzo.

Iets heel anders, ik krijg nu een technics dpl versterker 2e hands aangeboden bij expert, zou 80 watt per kanaal zijn, is zoiets bruikbaar met bovengenoemde speakers?
Zo nee moet ik dan alle speakers vervangen of zijn de front speakers wel goed genoeg?

• JT

JT

VETAK y0

Je zou de grote Sony's als rear kunnen gebruiken.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
ik begreep dat bij dolby prologic de achterspeakers een beperkt frequentiebereik zouden hebben, geld dat dan ook voor de uitgangen van de versterker, of stuurt deze gewoon de volledige frequentiebereik naar die speakers als je een 6 kanaals input gebruikt?

• arjandijk162
weet iemand hoe dit zit, geeft de versteker ook "direct" via de 6 tulpjes een beperkt frequentiebereik weer?

• arjandijk162
iedereen had zijn woordje klaar over de versterker, dan weten jullie dit toch ook wel

• JT

JT

VETAK y0

Ja, vai de 5.1 ingang krijg je een volledig frequentiebereik.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1