Garantie op HD

Pagina: 1
Acties:

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52
Een maandje geleden ging mijn 45gig 7200 IBM schijf gekocht bij xenon webstore stuk. Dit gebeurde net buiten de garantie van Xenon (1 jaar) Maar gelukkig had ik nog 3 jaar garantie van IBM.

Nu bel ik vandaag naar xenon toe en krijg ik te horen dat de schijf inderdaad stuk was en dat ik een andere zou krijgen.
Maar omdat de 45gig niet meer leverbaar was zou dit een 40gig worden. Een 60gig zou ik voor moeten bijbetalen.

Mijn vraag is nu heb ik recht op een 60gig schijf of nie, volgens mij moet een product met garantie toch worden vervanten door een soortgelijk of beter product.

.........

Verwijderd

Btw ik heb 2*45 gb van ibm in raid en ze worden gekoelt door 2 8cm case fans. Ik denk dat het het beste is om je schijven te koelen en zeker als je ibm schijve hebt

Verwijderd

Volgens mij is dit normaal dat je wat moet oplegge, heb dat ook moeten doen , mijn maxtor 20 gb had het begeven en heb er een van 40 gekocht dan en hebt een klein beetje moete oplegge. Dus ik zou als het verschil niet te groot is een beetje opleggen en die van 60 gb nemen.

Dus ik denk niet dat ze jouw een betere moete geven, en anders moet je wachten tot je schijf gemaakt is en je ze gerepareerd trug krijgt maar de kans dat er dan weer iets aan komt is natuurlijk groter en je zal dan lang moeten wachten.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
HD terugvragen van Xenon en zelf opsturen naar IBM. Werkt sneller (oke in dit geval niet) en beter.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 11:22

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

ff nieuwsgierig, was het een 60GXP of een 75GXP schijf?

Maar ik zou gewoon lekker bijbetalen voor die 60GB hoor.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47
mja ik zou niet acoort gaan met iets minders, je poot stijf houden werk meestal wel aardig.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Naar mijn weten heeft de Topic starter gelijk, de "standaard"regel is de zelfde type of beter.

[voorbeeld]
Je koopt toch ook niet een kleuren TV, gaat naar een Jaar kapot en de winkel bediende zegt: sorry meneer is uit de collectie gehaald, hier hebt u een Zwart-Wit TV.
[voorbeeld]

• LordHuberti
het was een 75GXP schijf........

.........

• LordHuberti
Het probleem is alleen dat ze me het verschil tussen een 40gig en een 60gig schijf willen laten bijbetalen, dit terwijl ik een 45gig had.

.........

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47
nooit bij betalen, iets vergelijkbaars mag ook een maxtor zijn ofzo. Ik heb 1 keer 100 piek bij betaald van een yamaha 8 speed na een 16 speed, volop ruzie met die gasten maar ja anders gingen ze hem laten reparen en dan was ik hem 3 maanden kwijt en had ik nog steeds een 8 speed.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Er is eerder een dergelijk topic voorbijgekomen. Ik kan het draadje zo snel niet vinden, maar dat waren mensen die hun schijf rechtstreeks naar IBM stuurden en hier van IBM een 60 GB voor terug ontvingen (kosteloos dus..). Naar mijn idee stuurt Xenon je schijf dus terug ontvangt hier een 60 GB kosteloos van IBM voor en laat jou bijbetalen... Het kan aan mijn natuurlijke achterdocht liggen, maar goed. >:)

Verwijderd

Het is juist heel redelijk van de winkel dat ze je hd nog willen aannemen en willen omruilen buiten die jaar winkelgarantie om. Ze bieden je gewoon een goede keuze aan, als je het er niet mee eens bent moet je het gewoon zelf regelen met IBM.

Verwijderd

Bij deze het linkje, naar het eerder geneoemde draadje!

[topic=340404/1/25]

Lijkt me wel duidelijk dat je beter via IBM kunt, dan via Xenon Suc6!

• LordHuberti
Bedankt voor alle reacties. :)
Misschien dat ik mijn schijf inderdaad beter zelf kan opsturen. Hoop alleen dat ze hem nog hebben hij is er nu al meer dan een maand en ze hadden hem opgestuurd naar de importeur.........

.........

Verwijderd

Zolang je een ontvangstbewijsje hebt hoef je je geen zorgen te maken.

Sowieso is het bijbetalen verhaaltje dikke onzin. In dat geval zouden ze je ook geld terug moeten geven indien je de 40Gb zou nemen.

Je hebt betaald voor 45, niet voor 40. Kunnen ze geen 45 meer leveren? Da's dan jammer voor ze, niet voor jou.

Maar goed, je zou het eigenlijk rechstreeks met IBM moeten regelen zoals hier al gezegd wordt.

Verwijderd

75GXP 30gb gister overleden! vandaag terug naar Informatique. Kon een zelfde 30gb terug krijgen maar heb met 119.- bijbetalling een 60gb 60GXP meegenomen! ze gingen rekenen van de dagwaarde en die is bij Informatique nu nog 279.- in feb2001 was die 445.- Die 60gb 60GXP was bij Informatique 419.-

Ik had geen zin om te wachten op een Maxtor 40gb.
Nou maar bidden dat IBM zijn best heeft gedaan op de nieuwere serie 60GXP! want de 75GXP was klote! na 10 maanden veel! badsectoren!
Pagina: 1