Netwerk problemen (Windows)

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Setup:

Computer 1
192.168.0.1
Windows 98 SE
Internet Connection Sharing (server)
2 NICs waarvan een voor het kabelmodem
File & printer sharing is geinstalleerd en staat aan

Computer 2
Automatisch toegekende IP
Windows 2000 Prof
ICS client
1 NIC

Computer 3 en 4
Windows 98 SE
ICS clients

Probleem: Computer 1 kan niet meer benaderd worden door de rest. Pingen van 192.168.0.1 lukt wel. Pingen vanaf computer 1 naar de andere PCs lukt ook! Alleen is computer 1 niet te benaderen (wel zichtbaar in explorer/netwerkomgeving, maar C: en D: niet zichtbaar). Vanaf computer 1 zie ik geen andere PCs in netwerkomgeving/explorer (die ik dus wel kan pingen). Tenslotte kan ik vanaf iedere PC gewoon internetten (ICS).

Misschien van belang:
- vandaag kreeg computer 1 voor het eerst 192.168.0.3 toegewezen ipv 192.168.0.2. De andere PCs zijn niet in gebruik (geweest).
- Bij het opstarten van computer 2 kon de 'network drive' (G:) naar de D: schijf van computer 1 niet gemaakt worden. Ik heb op 'don't show this message again' gedrukt.

Ik ben bang dat de oplossing is om TCP/IP opnieuw te installeren op computer 1, maar dan moet ik ICS natuurlijk ook weer opnieuw instellen (naar werk). Iemand goede suggesties?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Geef de werkstations die de 'server' benaderen eens harde ip's (niet de zelfde natuurlijk) en stel het ip adres van de server als gw in. Probeer het nu nog eens. ALles wel goed geshared?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 15:37
Kijk eens of je Client for Microsoft Networks nog wel gebonden is aan de netwerkkaart die je 'server' met de andere machines verbindt. Niet de netwerkkaart voor het kabelmodem pakken anders staat je machine open voor het hele internet :)
Waarschijnlijk is het protocol niet ingeschakeld of zelfs verdwenen...

PSN: PcDCch

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 16:41 schreef mboots het volgende:
Setup:

Ik ben bang dat de oplossing is om TCP/IP opnieuw te installeren op computer 1, maar dan moet ik ICS natuurlijk ook weer opnieuw instellen (naar werk). Iemand goede suggesties?
Tsja, als je besluit dat te doen, kan ik je alleen maar aanraden om je instellingen op te schrijven, of screenshots te maken. Weet je daarna iig zeker dat je alles weer goed ingevuld hebt.

Suc6

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Nou, het werkt weer. :?

Ik weet nog steeds niet wat het probleem heeft veroorzaakt (niets veranderd), maar ik heb het opgelost door de service File and printer sharing for Microsoft Networks te verwijderen (+ reboot) en daarna weer toe te voegen (+ reboot).

Hij doet het weer prima. Ik hoefde niet eens mijn schijven opnieuw te delen. Bedankt weer!

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Op dinsdag 11 december 2001 13:54 schreef mboots het volgende:
Nou, het werkt weer. :?

Ik weet nog steeds niet wat het probleem heeft veroorzaakt (niets veranderd), maar ik heb het opgelost door de service File and printer sharing for Microsoft Networks te verwijderen (+ reboot) en daarna weer toe te voegen (+ reboot).

Hij doet het weer prima. Ik hoefde niet eens mijn schijven opnieuw te delen. Bedankt weer!
Thats the magic of WindHOOS

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Ja dat probleem ken ik onder win9x. Ook vaker gezeik mee gehad. Win2k was voor mij DE uitkomst, nooit geen gezeik mee gehad. :)
Pagina: 1