Ik ben een scriptje aan het maken dat je bepaalde bestanden laat downloaden. Het dowloaden gaat ok, maar bij het openen van locatie krijg ik altijd een leeg bestand.
Ook krijg ik dan 2 keer een download-schermpje.
Een keer met heeft het bestand de naam van het php-document, en de keer daarna de naam die ik in de header aangeef.
Hier is het (relevante) stukje code:
Als ik de headers echo dan zijn ze geheel ingevuld. Zelf gebruik ik IE 6, maar bij 5 en 5.5 werkt het ook niet.
wat is er fout?
Ook krijg ik dan 2 keer een download-schermpje.
Een keer met heeft het bestand de naam van het php-document, en de keer daarna de naam die ik in de header aangeef.
Hier is het (relevante) stukje code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? if ( $BName == "Opera" || ($BName == "MSIE" && $BVersion < 6 ) ){ $mimetype = "application/octet-stream"; } else{ $mimetype = "application/octetstream"; } $size = filesize($filename); header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$naam_bestand.'"'); header("Content-Length: ".$size); header("Content-Type: ".$mimetype); header("Connection: close"); readfile($filename); exit(); ?> |
Als ik de headers echo dan zijn ze geheel ingevuld. Zelf gebruik ik IE 6, maar bij 5 en 5.5 werkt het ook niet.
wat is er fout?