Toon posts:

Win2000 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's en op alle 2 heb ik windows 2000 draaien. op de ene pc Win2000 EN en op de andere NL...

De win2000 EN versie heeft ook het internet
Internet werkt wel gewoon, ik wil het alleen ff delen
alleen zien de 2 computers elkaar niet!
ik kan ze niet pingen... maar op het hubje branden de lampjes wel gewoon netjes dat ze connected zijn
is er iets dat win2000 NL niet met win2000 EN kan samenwerken ofzo?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04
Op donderdag 06 december 2001 16:15 schreef DS-Meef het volgende:
Ik heb 2 pc's en op alle 2 heb ik windows 2000 draaien. op de ene pc Win2000 EN en op de andere NL...

De win2000 EN versie heeft ook het internet
Internet werkt wel gewoon, ik wil het alleen ff delen
alleen zien de 2 computers elkaar niet!
ik kan ze niet pingen... maar op het hubje branden de lampjes wel gewoon netjes dat ze connected zijn
is er iets dat win2000 NL niet met win2000 EN kan samenwerken ofzo?
Moet prima werken. Toch ergens een foutje tussen de protocollen / ip-range o.i.d.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kan hieruit niet opmaken of ze in dezelfde werkgroep zitten. Ook zie ik niet of de ipadressen en de bijbehorende subnetmasks kloppen. Verder weet ik niet welk programma je wilt gebruiken om het internet te delen. En welke ISP je gebruikt.
Best wel belangrijke info.
ALs ik jouw was zal ik de FAQ ff doorzoeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

post ff de ip's
zorg dat die vb. 192.169.0.1 zijn (op computer met internet)
verder moet je een crosslink cable hebben dus niet een gewone UTP kabel(zonder HUB)
met hub zou ik proberen het eens zonder te proberen misschien is hub wel stuk....
maar moet je dus wel een cross link cable hebben anders werkt het even goed niet :(

anders zou ik ff de netwerk kaartje op nieuw installe 2e netwerk kaart ff uitschakelen of er uit halen

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals ik in me eerste post al zei, ze kunnen elkaar niet pingen... of ze dan in dezelfde werkgroep zitten maakt niet zo veel uit dan lijkt mij... maar ze zitten alle 2 fijn in WORKGROUP.

Het IP nummer van kaart NL (de win2k NL versie) is 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0 en de rest is allemaal leeg.
Het IP nummer van kaart EN (de win2k EN versie) is 192.168.0.1 met subnet 255.255.255.0 en ook daar is de rest leeg.

Voor internet deling ga ik straks gewoon ICS van win2000 gebruiken... maar zolang ze elkaar niet eens zien hoef ik me daar nu nog niet eens zorgen over te maken...

De ISP die ik gebruik is Chello, maar wederom maakt dat nog niet uit want ik moet eerst maar is zorgen dat deze 2 netwerk kaartjes met elkaar praten

Ik heb de computers nu via een crosscable direct aan elkaar gekoppeld om te kijken of de hub misschien het probleem was, maar ook dan wil het niet werken...

Verwijderd

Topicstarter
netwerk kaart vervangen wil ook nog wel is helpen |:(
yeah i do feel stupid hehe
maar in ieder geval werkt het nu weer
zie je wel, khad toch echt niets fout ingesteld ;)

please close topic admins

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Waarom topic sluiten? Anderen hebben misschien een dergelijk probleem, en dan komen ze hier uit, en zien ze dat het soms allemaal niet zo moeilijk hoeft :)

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Dat probleem heb ik dus ook een keertje gehad.
Bleek dat een van mijn UTP kabels een beetje heel erg brak was, ledje ging aan dat ie connecte, maar pingen enzo HO maar.
Kabel vervangen, en toen was alles opeens verholpen :)

Alleen jammer dat bij jou de netwerkkaart niet in orde is, dat zou bij mij altijd de laatste plek zijn waar ik zou gaan zoeken :(

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1